صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم استانی/ «قیام برای خدا» اساس نهضت حضرت امام(ره) بود +تصاویر

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل اساس اصلاح جهان را قیام برای خدا و اساس بدبختی های مسلمانان را قیام برای منافع شخصی می دانست، گفت: امام راحل «قیام برای خدا» را به عنوان اساس حرکت انقلاب طراحی کرد. آیت الله عباس کعبی در ویژه برنامه بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد که در حسینیه شهدای گمنام […]

کد خبر : 21598 | 8:37 ق.ظ | ۱۶ خرداد , ۱۳۹۵

IMG_9281

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل اساس اصلاح جهان را قیام برای خدا و اساس بدبختی های مسلمانان را قیام برای منافع شخصی می دانست، گفت: امام راحل «قیام برای خدا» را به عنوان اساس حرکت انقلاب طراحی کرد.

آیت الله عباس کعبی در ویژه برنامه بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد که در حسینیه شهدای گمنام رشت برگزار شد، ۱۴ و ۱۵ خردادماه را در تاریخ ملت ایران از ایام الله دانست و اظهار کرد: ۱۵ خرداد با نام امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر اسلام ناب در عصر حاضر عجین شده است.

وی ۱۵ خرداد را نقطه آغاز سنگ بنا و ریشه انقلاب اسلامی دانست که بر پایه ایمان، تقوا، عمل صالح، وفاداری به ولایت، مرجعیت و روحانیت و عشق به اسلام ناب و حاکمیت دین توسط ملت انقلابی ایران با الهام از نهضت حسینی شکل گرفته است و افزود: تداوم در سیر و سلوک محقق نمی شود مگر اینکه سنگ بنا و زیرساخت درست بنیان گذاشته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زیرساخت انقلاب اسلامی در قیام ۱۵ خرداد تبلور پیدا کرد، گفت: قیام ۱۵ خرداد به سان شجره طیبه ای است که از آثار و برکات آن امروز ایران به قدرت منطقه ای تبدیل شده و آوازه ایران در منطقه و جهان به عنوان کشوری که به سمت پیشرفت و تمدن سازی حرکت می کند و به پشتوانه ملت توانسته مقابل استکبار بایستد، پیچیده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قیام براساس معارف اسلام ناب محمدی(ص)، احیای فقه و تعصب نسبت به اجرای احکام اسلامی را عنصر نخست شکل گیری ۱۵ خرداد دانست و تصریح کرد: در بحث انجمن های ایالتی و ولایتی، شرط مسلمان بودن و سوگند به قرآن کریم در شرایط کاندیداهای انتخابات حذف شده بود. سوگند به کتب آسمانی زمینه حکومت بهائیان را در کشور ایجاد می کرد لذا امام راحل و علمای اعلام نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه امام دست اسرائیل را پشت پرده این شرط می دید، اضافه کرد: سخنرانی عاشورایی امام راحل علیه اسرائیل در ۱۳ خرداد سال ۴۲ نشان دهنده این امر است. امروز بعد از گذشت ۲۷ سال از ارتحال امام، عده ای می خواهند بهائیت را در کشور زنده کنند.

وی تبعیت از روحانیت را دومین عنصر شکل گیری قیام ۱۵ خرداد برشمرد و ادامه داد: حضور مردم در صحنه به خاطر اسلام، پشت سر روحانیت و در جهت تبعیت از امام به عنوان عنصر سوم شکل گیری قیام ۱۵ خرداد مطرح است. ۱۵ هزار شهید در قم و تهران و مشهد و شیراز بعد از خطابه آتشین و دستگیری و تبعید غافل گیرانه امام تقدیم راه اسلام و معارف اسلامی شد. امام عظیم الشان در ۱۴ خرداد سال ۶۸ با دلی آرام و قلبی مطمئن و با هدایت ملت به طراحی نقشه راه آینده انقلاب به لقاءالله شتافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری قیام ۱۵ خرداد را عامل تداوم میراث امام به عنوان آینده راه روشن انقلاب اسلامی دانست و گفت: بعد از ارتحال ملکوتی امام، خبرگان ملت در پرتو الطاف الهی و عنایت خاص ولی امر و صاحب الزمان(عج) توانست با تشخیص درست جانشین شایسته امام راحل یعنی مقام معظم رهبری را به عنوان امام امت تعیین کند.

آیت الله کعبی آیه ۴۶ سوره سباء را مبنای نهضت امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: امام در طول حیات مبارکش آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَهٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى…» را زیاد تلاوت می کرد. در واقع امام راحل اساس اصلاح جهان را قیام برای خدا و اساس بدبختی های مسلمانان را قیام برای منافع شخصی می دانست لذا «قیام برای خدا» را همانند قیام حسین بن علی(ع)، به عنوان اساس حرکت انقلاب طراحی کرد.

وی با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد یک قیام الهی بود، یادآور شد: براساس آیه ۱۰۷ سوره یوسف، روش امام راحل ، روش انبیاء و ائمه اطهار(ع) که دعوت به توحید و بندگی خداست، بود لذا هدف نهضت انقلاب اسلامی تحقق حاکمیت «الله» است. زمانی که از حاکمیت «الله» حرف می زنیم نماز و روزه و خمس و زکان و امر به معروف و نهی از منکر به تنهایی کفایت نمی کند، بلکه ایجاد عدالت اجتماعی، از بین بردن فقر و تنگدستی،  ایجاد امنیت و رفاه، تحقق عبادت، معنویت و بندگی خدا، اجرای احکام اسلام در همه ابعاد زندگی، طراحی سبک زندگی براساس دین، نجات بشریت از منجلاب ظلم و فساد، رسیده به پیشرفت و تمدن و در یک کلمه تحقق حاکمیت دین مطرح می شود.

IMG_9311

آیت الله کعبی کوتاه آمدن، عقب نشینی و سستی کردن در تحقق حاکمیت دین را ضربه زدن به نهضت انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: دعوت به دین بصیرت می خواهد و براساس جهل نمی توان مردم را به دین دعوت کرد لذا روحانیت آگاه و بصیر باید به صحنه بیایند و با روشنگری مردم را با حقایق دین و انقلاب اسلامی آشنا کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قیام برای خدا محور می خواهد، تصریح کرد: «ولایت» محور قیام برای خداست. شاخصه بارز مکتب اهل بیت(ع) ولایت و پیوند امت با امامت است. یکی از مشکلات پایه ای بخشی از امت اسلام، خلاء رهبری و ولی فقیه است که باعث عقب ماندگی، تفرقه، جنایت و نابودی امت می شود. امروز «داعش» نتیجه همین خلاء وجود رهبری است. ولایت و رهبری روح اسلام است.

وی ولایت و امامت بدون امت را بی فائده دانست و متذکر شد: ولایت به تنهایی کافی نیست و مردم باید در صحنه حضور داشته باشند. سخنرانی عاشورایی امام در ۱۳ خرداد بدون قیام مردم در ۱۵ خرداد تاثیری نداشت و امام خمینی(ره) را مانند ائمه(ع) شهید می کردند. در واقع اگر علمای طراز بالا به میدان نمی آمدند و مردم را آگاه نمی کردند، امام تنها می ماند لذا حضور مردم ولایتمدار شرط نهضت انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر اینکه امام بدون امت حذف می شود، عنوان کرد: امت نیز بدون امام اسیر گرگ ها خواهد شد لذا پیوند امام و امت، اسلام را جلو می برد و پیشرفت و عدالت و تمدن به ارمغان می آورد. جریانی امروز شکل گرفته که  می خواهد با ترفندهای شیطانی و با ایجاد یاس و ناامیدی، امت را از ولایت و نظام جدا کند.

آیت الله کعبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم ۱۴ خرداد امسال، گفت: نقشه راه امروز و فردای انقلاب اسلامی خط امام است که براساس تبیین ولی فقیه زمان و خلف شایسته امام راحل مشخص می شود. همه مصیبت هایی که در طول تاریخ اسلام بر سر گوهر معارف اهل بیت(ع) وارد شد و نظام اسلامی را توسط معاویه و یزید به نظام پادشاهی تبدیل کرد، ناشی از تحریف و تخریب خط اسلام به نام احیای سنت رسول الله(ص) بود. در واقع دشمنان رسول الله به نام رسول الله علیه رسول الله عمل کردند.

وی انحراف از سنت واقعی رسول الله را موجب تغییر رفتار مردم در دوران خلافت دانست و تاکید کرد: امروز هم یک عده می خواهند به نام خط امام علیه خط امام، این انقلاب را به استحاله بکشانند. کسانی که خودشان را مقرب تر از همه به امام می نامند، بیانات امام را نقل قول می کنند و در سایه وجود امام صاحب نام و اعتبار در انقلاب شدند می خواهد از خط امام فقط نام امام باقی بماند و مردم از اهداف نهضت امام فاصله بگیرند.

مدرس حوزه علمیه خط امام را دارای مبین و شاخص دانست و گفت: شاخص خط امام به لحاظ شرعی، قانونی، تجربه تاریخی و روح مکتب شیعی «ولی فقیه» است و هر قرائتی از خط امام غیر از قرائت و تفسیر ولی فقیه انحراف محسوب می شود و باعث استحاله انقلاب اسلامی است.

وی انحراف از قطب نمای حرکت انقلاب را استحاله نظام دانست و یادآور شد: فاصله گرفتن از ولایت فقیه در نظر و عمل نخستین محور این انحراف است. عده ای در مصداق ولی فقیه تشکیک ایجاد می کنند، اما شهادت بزرگان و نزدیکان امام در جلسه خبرگان رهبری، بر رهبری آیت الله العظمی خامنه ای صحه گذاشت.

آیت الله کعبی ناقص مطرح کردن یا کتمان و انکار مواضع انقلابی امام را محور دوم انحراف از خط امام دانست و عنوان کرد: امام مواضع روشنی داشت و مکتب امام اسلام بود، نه ملی گرایی. امام مواضع خود را علیه لیبرال ها و متحجران به روشنی بیان می کرد و کوتاهی نسبت به اجرای فقه و حدود اسلامی را نادیده نمی گرفت لذا عده ای مواضع امام را تندروی می دانند و میانه روی را به معنی فاصله گرفتن از روحیه انقلابی تلقی می کنند. چنین کسانی که در دهه اول انقلاب مروج اندیشه امام بودند، امروز به شکل آشکار به خط و هویت و نهضت امام جفا می کنند. مقام معظم رهبری امام خمینی(ره) را مومن متعبد انقلابی نامیدند.

وی مبارزه با رژیم صهیونیستی را از مسلمات خط امام دانست و یادآور شد: برخی مسئله فلسطین را مربوط به دنیای عرب می دانند لذا عدول از خط امام چیزی جز فرسودگی و پشیمانی از خط امام نیست. براین اساس، امام میزان را حال فعلی اشخاص می دانست. مبادا گذشته گرا باشیم و به خاطر گذشته و سوابق اشخاص از حال و مواضع فعلی آنها غفلت کنیم.

IMG_9342

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تحریف شخصیت امام باعث آشفتگی روحی و روانی در جامعه و در نهایت منجر به فتنه می شود، خاطرنشان کرد: یکی از ریشه های فتنه، تحریف و انحراف از شخصیت امام و صرف کردن نام امام به تنهایی است.

آیت الله کعبی تفسیر به رای فقه و سلوک عملی امام را یکی دیگر از محورهای انحراف دانست و اضافه کرد: حدیث رسول الله(ص) و قرآن تفسیر به رای شد لذا امروز بیانات روشن امام را تفسیر به رای و از آن برداشت ناصواب می کنند.

وی جمهوری اسلامی منهای ولایت فقیه یا ولی فقیه تشریفاتی را خواسته دشمن دانست و عنوان کرد: عبور از ولایت فقیه باعث عقب ماندگی، استبدادزدگی و سلطه دشمن می شود. گفتن ولایت فقیه در حرف کافی نیست بلکه باید دستورات رهبری را به عنوان وظیفه شرعی و قانونی اجرایی کنیم. مسئولان نظام وظیفه مضاعفی دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به عدم اجرای قانون «امر به معروف و نهی از منکر» از سوی قوه مجریه، ادامه داد: یکی از مطالبات جدی ما که فلسفه انقلاب اسلامی است، تحقق امر به معروف و نهی از منکر می باشد. از مجلس دهم می خواهیم بر اجرای این قانون نظارت داشته باشد، زیرا امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان هندسه نظام اسلامی است و حداقل باید از دستگاه های دولتی آغاز شود.

آیت الله کعبی با بیان اینکه پشیمان کردن ملت از راه امام، تحریف و تخریب امام و قداست زدایی از شخصیت امام نقشه دشمن برای تسلط بر کشور است، گفت: قیام ۱۵ خرداد و الهام گرفتن از آن یعنی اینکه ما باید برای اجرای اسلام و حاکمیت دین همراه ولی فقیه باشیم.

وی به شاخصه های خط امام در بیانات رهبری اشاره کرد و یادآور شد: حرکت در جهت تحقق اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی مشخصه اول است. اسلام آمریکایی اسلام سازش با طاغوت اکبر و دستگاه های استکباری، اسلام منهای سیاست و حکومت منهای معنویت و عدالت است، در حالی که فلسفه حکومت تحقق اخلاق و ساخت جامعه بر مبنای ایمان و تقواست. ماه رمضان فرصت خوبی برای ساختن چنین جامعه ای است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اسلام امام را اسلام ناب خواند و اضافه کرد: انقلاب ریشه صنفی و حزبی و قومی و قبیله ای ندارد بلکه صرفا مردمی، اسلامی و برای اجرای فقه آل الله(ص) است. امام با برگزاری انتخابات به مردم شخصیت داد. جمهوری اسلامی مبنای قدرت است، اما ساخت قدرت از مجرای مردمی محقق می شود.

آیت الله کعبی با اشاره به تولی و تبری در اندیشه امام، یادآور شد: امام نسبت به دوستداران انقلاب تولی داشت و از آمریکا، صهیونیسم، ضد انقلاب و عوامل داخلی آن تبری می جست. باید نسبت به دشمنان مواضع شفاف و مرزبندی روشن داشت.

وی با بیان اینکه امام تقوای عالیه داشت و نسبت به وعده های الهی مطمئن بود، گفت: امام متکی به قدرت خدا بود، زیرا قدرت حقیقی، قدرت خداست و تمام قدرت ها پوشالی هستند. امروز هم مقام معظم رهبری به اتکای قدرت الهی و با اطمینان به وعده های خداوند و پشتیبانی ملت همچون کوه مستحکم در مقابل مکر ایادی استکباری ایستاده است.

به گزارش ایسنا، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جهانی بودن نهضت انقلاب اسلامی و توجه آن به ملت های محروم، خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی یکی از آثار خط امام است. امروز مقاومت مقابل نفوذ قدرت های خارجی در شبکه تصمیم سازی و تصمیم گیری یکی از عرصه های مهم جنگ نرم علیه ملت ایران است که مقام معظم رهبری امروز پرچم دار آن هستند.

IMG_9235

IMG_9243

IMG_9251

IMG_9263

IMG_9333

IMG_9276

IMG_9297

IMG_9353

IMG_9293

 IMG_9366

IMG_9324

IMG_9364

IMG_9337

IMG_9304

IMG_9382






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد