صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تفکر سیاسی آیت‌الله بهجت با امام (ره) و رهبری نزدیک بود

مدیر حوزه علمیه لنگرود گفت: آیت‌الله‌العظمی بهجت (ره) از نظر سیاسی نزدیکی بسیاری با تفکرات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری داشتند. حجت‌الاسلام رحیم عباسی در همایش «در محضر بهجت 2» در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه معرفت یکی از خواسته‌های فطری انسان است، اظهار کرد: انسان باید در این دنیا برای حرکت […]

کد خبر : 2237 | 7:23 ق.ظ | ۱۶ اردیبهشت , ۱۳۹۲

bahjat10

مدیر حوزه علمیه لنگرود گفت: آیت‌الله‌العظمی بهجت (ره) از نظر سیاسی نزدیکی بسیاری با تفکرات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری داشتند.

حجت‌الاسلام رحیم عباسی در همایش «در محضر بهجت 2» در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه معرفت یکی از خواسته‌های فطری انسان است، اظهار کرد: انسان باید در این دنیا برای حرکت درست، خود را بیابد.

وی معرفت نسبت به خود را مقدمه معرفت نسبت به پروردگار عالم دانست و تصریح کرد: اگر انسان خود را به خوبی بشناسد خدا را نیز بهتر خواهد شناخت.

شاگرد آیت‌الله بهجت (ره) با اشاره به اینکه ایشان از کودکی تصمیم داشتند بنده خدا باشند، گفت: آیت‌الله‌ بهجت (ره) در طول روز حتی ثانیه‌ای از وقت خود را برای غیر خدا هدر نمی‌دادند و تمام کارهایشان در راه خدا بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله‌ بهجت (ره) برخی کارهای خوب خود را به اسم دیگران بیان می‌کردند، متذکر شد: ایشان معتقد بودند که کار خوب را نباید بگوییم «من انجام دادم» زیرا ممکن است شبهه ریا ایجاد شود.

شاگرد آیت‌العظمی بهجت، افزود: هدف ایشان اشاعه معروف و جلوگیری از انجام منکرها بود.

مدیر حوزه علمیه لنگرود، مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله بهجت را عبد و بنده خدا بودن ایشان عنوان کرد و گفت: ایشان معتقد بودند که نماز اول وقت موجب ایجاد کرامت در انسان می‌شود و در تمام مراحل سلوک به طرف خدا موثر است.

عباسی درباره توجه آیت‌الله‌ بهجت به نمازهای مستحبی، تصریح کرد: ایشان به غیر از نمازهای یومیه و مستحبی، هر روز نماز جعفر طیار را می‌خواندند و معتقد بودند این نماز اکسیر اعظم است.

*علم مفید انسان را به یاد خدا می‌اندازد

وی اذعان کرد: با توجه به خداوند در تمام کارها انسان به مشکل بر نمی‌خورد و اگر فردی مانند آیت‌الله‌ بهجت (ره) بنده حقیقی خدا باشد حتی امام زمان (عج) نزد او می‌آید.

شاگرد آیت‌الله‌العظمی بهجت (ره)، به اهمیت ایشان به جلوگیری از خودنمایی و ریا در کارها اشاره کرد و افزود: ایشان به دلیل جلوگیری از خودنمایی و ریا حتی حاضر نبودند رساله خود را چاپ کنند و در ابتدا رساله ایشان با پول شاگردانشان چاپ شد.

وی علم مفید را علمی دانست که انسان را به یاد خدا بیندازد و او را درگیر دنیا نکند و گفت: تاکید همیشگی آیت‌الله‌ بهجت (ره) توجه به خدا بود.

*تفکر سیاسی آیت‌الله بهجت (ره) با امام (ره) و رهبری نزدیک بود

عباسی، با اشاره به ارتباط بسیار نزدیک آیت‌الله‌العظمی بهجت (ره) با امام خمینی (ره)، تصریح کرد: ایشان از نظر سیاسی نزدیکی زیادی به تفکرات امام (ره) و مقام معظم رهبری داشتند.

وی درباره ارتباط آیت‌الله‌ بهجت با مقام معظم رهبری تصریح کرد: آیت‌الله خامنه‌ای گاهی شب‌های سه‌شنبه به قم می‌آمدند و به دیدار آیت‌الله‌العظمی بهجت (ره) می‌رفتند و دیدارهای خصوصی با یکدیگر داشتند.

مدیر حوزه علمیه لنگرود خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت (ره) آموختن سه علم اعتقادات، اخلاق و احکام شرعی را برای تمام افراد واجب می‌دانستند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد