صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






واکاوی نافرمانی‌های اخیر و ارتباط آن با جریان نفوذی فتنه

فتنه ۸۸ شکست سنگین دست پروردگان غرب بود. کسانی که با چهره های خودی اما با تفکر استحاله کردن نظام آمده بودند کسانی که بدنبال اجرایی کردن طرحهای سقوط نظام ولایی بودند. امروز بخش کثیری از طرحان فتنه امور را در دست گرفتند و بدنبال کم رنگ کردن حماسه حضور مردم در ۹ دی هستند […]

کد خبر : 28198 | 8:33 ب.ظ | ۸ دی , ۱۳۹۶

فتنه ۸۸ شکست سنگین دست پروردگان غرب بود. کسانی که با چهره های خودی اما با تفکر استحاله کردن نظام آمده بودند کسانی که بدنبال اجرایی کردن طرحهای سقوط نظام ولایی بودند. امروز بخش کثیری از طرحان فتنه امور را در دست گرفتند و بدنبال کم رنگ کردن حماسه حضور مردم در ۹ دی هستند و درصددند با فشار اقتصادی مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهند. تفکر سرمایه داری و لیبرالی اقتصادی که سالها همانند جغدان شب شکار در لابلای نظام مقدس جمهوری اسلامی لانه کردند و امروز مردم را طعمه نیات خود قرار دادند و با برنامه ریزی های به ظاهر خروج از تورم و بحران اقتصادی تمام فشار را بر مردم ضعیفی می‌آورند که دست شان به دهان آنها نمی رسد. امروز امور مملکت بدست مرفعان و بی درد های افتاده است که بار خود را در سالهای گذشته برای ۲۰۰ سال و برای ده نسل خود بسته اند. تجمل گرایان قدرت طلبی که با پول و دروغ و وعده های ناشدنی رای مردم را گرفتند و با تزویر و ریا خود را مصلح جامعه نشان دادند. امروز از پوست میشی خود بیرون زدند و نمایه گرگ خود را نشان دادند. مردم را به فلاکت رسانند بانکهای ربوی تحویل ما دادند و پولهای ربا وارد زندگی مردم کردند و مسایل شرعی را به پشت گوشها قرار دادند و حرفهای مراجع را نادانی اقتصادی و عدم آگاهی اعلام کردند و امروز این زخم عمیق فقر و گرانی مردم را ستوه آورده است.

بخشی از اعتراضات مردم بجاست لکن نباید گذاشت دشمن داخلی و خارجی از آن بهره برداری کنند. صدا و سیما و رسانه ها باید فریاد این مردم را که در تنگنای اقتصادی و نبودن شغل و ازیاد بیکاری و فساد بخشی از مدیران را باید به نمایش بگذارد. مدیرانی امروز در راس کار هستند که هیچ اعتقادی به نظام و اسلام ندارند مردم را علیه نظام تشویق می کنند. کار در دست خودشان است نارسائیها را به روحانیت و رهبری نسبت می دهند. بارشان را بسته اند به احکام اسلامی و مسایل شرعی پای بند نیستند حتی دوستداران نظام را دلسرد کرده اند. و سالها منتظر این موقعیت نافرمانی مردم بودند البته از این نارضایتی مردم موج سواری خواهندکرد و خود را مصلح و منجی معرفی می کنند چون هر روز به یک رنگ ظاهر میشوند.

دولتی که بجای رسیدگی به امور اقتصادی در صدد القای خفقان و بزن و بگیر و ببند است به یقین بدنبال راه اندازی نافرمانی مدنی است. از حقوق شهروندی رسیدگی به امور معیشتی مردم و ایجاد بستر رفاه نسبی، ایجاد شغل، اهمیت دادن به تولید، حمایت از ایجاد اشتغال، کمک به منابع در آمدی مردم است در حالیکه در این سالها فقط افراد از گذشته گفتند در دوره جدید هم هنوز از دوران های قبل می گویند در حالیکه از این فرصتها بهره برداری نکردند فقط مردم را در حال و هوای دوری از جنگ نگه داشتند. از سوی دیگر هیچ اعتقادی به قدرت منطقه ای ندارند حضور جان بر کفان سپاه و بسیج را در خارج از مرزها را دخالت و به هدر دادن امکانات این کشور می دادند. پیشرفت صنایع نظامی و برخوداری از قدرت موشکی را نگرانی کدخدا می داند. از برجام سودی نبردند و شکست خود را با کشانیدن مردم به خیابانها می خواهند جبران کنند و از اینکه از برجام چیزی عایدشان نشد دارند به مردم القا می کنند که پولهای ما به سوی سوریه و لبنان و عراق می رود که ما فقیریم و گرانی ناشی از این استراتژی و حضور در اینجاها است درحالیکه به یقین دولت کنونی هیچ کمکی به جریان مبارزه با داعش نکرده است بلکه چوب لای چرخ هم گذاشته است. بهر حال باید به دقت جریانها را رصد کرد و با بصیرت و متابعت از رهبری در حفظ و وارد نشدن صدمات تلاش کرد آگاهی بخشی از وظایف مهم ماست و گوش به فرمان رهبری بودن. فتنه جدید پیچیده تر از گذشته است.

حجت الاسلام حمید پورعیسی

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد