صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






افزایش گرایش دنیا به دین پس از پیروزی انقلاب

عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی امام خمینی گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران شاهد روند معکوس دنیا از سکولارگرایی به سمت دینی شدن هستیم. حجت الاسلام دکتر ابوطالبی، عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) امروز (۲۴ اردیبهشت) در نخستین نشست فصلی از سلسله نشست‌های انقلاب اسلامی در سالن همایش‌های مصلی رشت […]

کد خبر : 30724 | 9:12 ق.ظ | ۲۵ اردیبهشت , ۱۳۹۷

عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی امام خمینی گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران شاهد روند معکوس دنیا از سکولارگرایی به سمت دینی شدن هستیم.

حجت الاسلام دکتر ابوطالبی، عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) امروز (۲۴ اردیبهشت) در نخستین نشست فصلی از سلسله نشست‌های انقلاب اسلامی در سالن همایش‌های مصلی رشت با اشاره به فرا رسیدن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران، گفت: دشمن با مشاهده بالندگی انقلاب هجمه خود را بیشتر کرده و به روش‌های مختلفی دشمنی خود را تشدید خواهد کرد.

 به گزارش شبستان، وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه تاریخی طولانی دارد، افزود: انقلاب اسلامی ایران محصول یک حرکت ۱۴ قرنی اسلام و تشیع است.

 این استاد دانشگاه در ادامه گفت: بعد از رحلت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) اهل بیت و تشیع در فضای سخت تقیه قرار گرفتند.

 وی خاطرنشان کرد: به جز از حضرت علی (علیه السلام) هیچ یک از امامان نتوانستند به مرحله تشکیل حکومت برسند.

ابوطالبی با اشاره به اینکه بعد از تشکیل حکومت صفویه حضور عالمان دینی تشیع در عرصه حکومت پررنگ شد، گفت: رابطه اجتماعی عالمان دینی و مردم از این دوران بیشتر شد اما بیشتر جنبه علمی داشت.

وی اعلام کرد: جامعه شیعه با محوریت مردم عالمان دینی در ابتدای دوران قاجار وارر مرحله جدیدی شده و رابطه ولایی بین مردم و علما شکل می‌گیرد.

 عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی امام خمینی(رحمه الله) اذعان داشت: فتاوی جهاد اشف الغطا، لغو قرارداد رویتر با فتوای ملا علی کنی و تحریم تنباکو با فتوای میرزای شیرازی نمونه‌هایی ازا ین رابطه ولایی است.

 وی یادآور شد: تا پیش از ظهور پهلوی هیچ یک از حاکمان جرأت و قدرت رویایی مستقیم با عالمان دین را نداشتند اما رضا شاه کسی بود که برخوردهای بدی با علما داشت.

ابوطالبی، رضا شاه را خائن ترین حاکم با هر معیاری در تاریخ ایران دانست و گفت: این فرد تمام نهادهای ما را در کشور سکولار کرد و اکنون رسانه‌های دشمن در حال بزک کردن چهره شاهنشاهی و منجی ساختن از او هستند.

وی با تصریح بر اینکه با تشکیل انقلاب یک حکومت بر مبنای ولایت مطلقه فقیه شکل گرفت، اظهار کرد: نظام اسلامی با این شکل و ساختار آرزوی همه اولیا و انبیای الهی بود.

این استاد دانشگاه اعلام کرد: برای درک اهمیت انقلاب باید بدانیم که انقلاب اسلامی ایران به هدایت امام راحل، در اواخر قرن بیستم و در زمان رخ داد که دنیا به دو تفکر لیبرالیسم غرب و سوسیالیسم شرق تقسیم شده بود.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران بر تفکر لیبرالیسم غرب که مدعی ایجاد تمدن بزرگ و ارائه دهنده سبک زندگی بر مبنای سکولار بود خط بطلان کشید.

عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی امام خمینی(رحمه الله) با بیان اینکه امام خمینی( رحمه الله تعالی علیه) معتقد بود نظام‌های لیبرالیسم غرب و سوسیالیسم شرق تنها می‌توانند نیازهای حیوانی انسان را تامین کنند، گفت: انسانیت، معویت و اخلاق در سبک زندگی غربی مغفول مانده است.

 وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران حرکتی در مقابل سیر تمدن غرب تا امروز بوده است.

ابوطالبی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران شاهد روند معکوس دنیا از سکولارگرایی به سمت دینی شدن هستیم.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد