صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان: معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی نیازمند عزم همگانی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی نیازمند عزم همگانی است، گفت: تبیین آرمان انقلاب اسلامی و بیان هنرمندانۀ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عصری که دشمنان انقلاب عزمشان را برای ناکارآمد جلوه‌دادن نظام جزم کرده اند بسیار ضروری است. حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در اولین نشست شورای سیاستگذاری […]

کد خبر : 31050 | 11:48 ق.ظ | ۶ خرداد , ۱۳۹۷

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی نیازمند عزم همگانی است، گفت: تبیین آرمان انقلاب اسلامی و بیان هنرمندانۀ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عصری که دشمنان انقلاب عزمشان را برای ناکارآمد جلوه‌دادن نظام جزم کرده اند بسیار ضروری است.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در اولین نشست شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که پنجم خردادماه در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: عدد چهل نشان از کمال، رشد و پختگی دارد و در آیات و روایات اسلامی به عدد چهل توجه ویژه ای شده است لذا می طلبد که برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه ریزی ویژه ای انجام شود.
وی با بیان اینکه دشمن در طی چهار دهۀ گذشته با همۀ توان و امکانات کوشیده است تا با ارزش های انقلاب اسلامی مقابله کند، گفت: همانگونه که ما برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حال برنامه ریزی هستیم، بی‌تردید دشمنان نیز با کمک رسانه های معاند برنامه هایی در راستای اهداف شوم تبلیغاتی خود همچون ایجاد ناامیدی و جداکردن مردم از انقلاب را در دستور کار خود قرار داده اند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، معرفی شایستۀ دستاوردهای انقلاب اسلامی را مستلزم اجرای برنامه‌های فاخر و هنرمندانه در راستای ایجاد انگیزه و امیدآفرینی در جامعه دانست و اظهار کرد: مجموعۀ ادارات فرهنگی و نهادهای انقلابی و تاثیرگذار با تشکیل هیئات اندیشه ورزی می توانند نسبت به برنامه ریزی منسجم و تولید کارهای فاخر و ماندگار در زمینۀ تبیین دستاوردهای چهل‌سالۀ نظام اقدام کنند.
حجت الاسلام والمسلمین اشجری، «افتخار به گذشته؛ امید به آینده» را شعار محوری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: با توجه به این امر که هنوز در حوزۀ تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی موفقیت های چشمگیری به دست نیامده است می‌توان از فرصت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نهایت بهره را برد.
وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری و مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۹۶، متذکر شد: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: «ما در خیلی چیزها قوی هستیم، اما در تبلیغات ضعیفیم، در تبلیغات و بیان آنچه اتفاق افتاده کم‌کار، ضعیف و کم‌ابتکاریم. باید در این زمینه پیشرفت کنیم، لکن آن کسانی که دشمن ما هستند، همه مسائل ما را رصد می کنند، آنها می بینند پیشرفت های کشور را و می دانند که کشور چقدر حرکت کرده است و چقدر جلو رفته است». ایشان همچنین به مسئولان توصیه کردند که نه فقط با زبان مبالغه و گزارش زبانی، بلکه پیشرفت های کشور در قالب گزارش های صحیح، آماری و هنری برای مردم بیان شود تا افرادی که تشکیک می کنند، متوجه شوند که انقلاب اسلامی ایران چه دستاوردهای گرانبهایی داشته است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، از تشکیل شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کشور به ریاست آیت الله جنتی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خبر داد و اظهار کرد: معاونین روسای سه قوه، وزرای دولت، سازمان ها و نهادهای مرتبط و برخی از شخصیت های حقیقی اعضای این شورا را تشکیل می دهند. در همین راستا، احکامی نیز برای نمایندگان ولی فقیه در استان ها صادر و آیت الله فلاحتی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در استان گیلان انتخاب شده است.
حجت الاسلام والمسلمین اشجری، بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر ارائه کارنامه چهل‌ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی در اصول بنیانی، شعارها، ارزش ها و عملکردها را محور فعالیت شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد.
وی ادامه داد: تاکید بر ثبات روزافزون جمهوری اسلامی ایران و شکوفایی انقلاب در چهلمین سال پیروزی به رغم دشمنی های بی‌وقفه استکبار و اذنابش، زمینه سازی آشنایی افزون‌تر اقشار مختلف ملت ایران به ویژه جوانان با اهداف و آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب، معرفی نظام به عنوان مولود بزرگ انقلاب اسلامی و یگانه نظام دارای جامعیت و کارآمدی در برقراری مردم سالاری دینی و حفظ استقلال در عرصه های بین المللی، تبیین نقش بی‌بدیل ولایت مطلقه فقیه در پیروزی انقلاب و غلبه بر بحران‌ها و چالش‌ها و مهمترین حافظ و نگهبان جمهوریت و اسلامیت نظام، تبیین نقش محوری و تعیین کننده مردم در پیروزی انقلاب و پیشبرد اهداف آن طی چهار دهه پرافتخار گذشته، تقویت قدرت نرم از طریق مشارکت گسترده مردم در مراسم و برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برای مقابله با جنگ نرم دشمنان، تبییین نقش جمهوری اسلامی در احیای هویت دینی و ایجاد وحدت و همبستگی مسلمانان و آزادی خواهان جهان و تبیین گفتمان انقلاب به خصوص در عرصه های منطقه ای و جهانی از جمله اهداف شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، شورای مذکور را متشکل از ۱۲ کارگروه استانی دانست و گفت: هر یک از این کارگروه ها دست‌آوردهای مربوط به آن حوزه را به شکل هنرمندانه برای مردم بیان خواهند کرد. البته همه ساله ستادی تحت عنوان «ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی» شکل می گیرد و برنامه های آن معطوف به ایام الله دهه فجر است اما برنامه های پیش بینی شده شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص به دهه فجر نداشته بلکه این برنامه ها از هم‌اکنون می تواند قالب های اجرایی خود را پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه برخی از اعضای این شورا مسئولیت کارگروه های ۱۲گانه را بر عهده دارند، اضافه کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز دبیرخانه شورای سیاست گذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را برعهده دارد.
وی خواستار اجرایی شدن برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از هم‌اکنون شد و افزود: اگر همه برنامه ها به دهه فجر معطوف شود مردم نمی توانند به دلیل تراکم بالای برنامه ها بهره لازم را ببرند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با برشمردن کارگروه های ۱۲گانه، بیان کرد: مسئولیت کارگروه فرهنگی و هنری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولیت کارگروه اقتصادی با معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری، مسئولیت کارگروه علم و فناوری با بنیاد نخبگان، مسئولیت کارگروه رسانه و فضای مجازی با صداوسیمای مرکز استان، مسئولیت کارگروه روستا و محرومیت زدایی با کمیته امداد، مسئولیت کارگروه ورزش و جوانان با اداره کل ورزش و جوانان، مسئولیت کارگروه زنان با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، مسئولیت کارگروه تشکل های مردم نهاد با سازمان تبلیغات اسلامی، مسئولیت کارگروه حوزه و روحانیت با مدیریت حوزه های علمیه استان، مسئولیت کارگروه ایثار و شهادت با بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولیت کارگروه بهداشت، درمان و سلامت با دانشگاه علوم پزشکی و مسئولیت کارگروه دفاعی و بسیج مردمی با سپاه قدس استان است.
حجت الاسلام والمسلمین اشجری، خواستار حضور شخصیت های اثرگذار و نقش آفرین در کارگروه ها شد و خاطرنشان کرد: کارگروه ها برنامه های منسجم و منظم داشته باشند و مصوبات، زمان اجرا و گستردۀ برنامه هایشان به اطلاع عموم برسد.

گزارش تصویری نشست






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد