صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






ضرورت و اهمیت تدوین تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی

آیت الله خاتمی با اشاره به ضرورت و اهمیت تدوین تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی گفت: باید از فراموش شدن تاریخ انقلاب نگران بود. آیت الله سید احمد خاتمی پنجشنبه ۱۲ مهرماه در دومین روز از همایش رؤسا و سرپرستان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور که در تبریز برگزار شد بر ضرورت و اهمیت تدوین […]

کد خبر : 32859 | 1:07 ب.ظ | ۱۳ مهر , ۱۳۹۷

آیت الله خاتمی با اشاره به ضرورت و اهمیت تدوین تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی گفت: باید از فراموش شدن تاریخ انقلاب نگران بود.

آیت الله سید احمد خاتمی پنجشنبه ۱۲ مهرماه در دومین روز از همایش رؤسا و سرپرستان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور که در تبریز برگزار شد بر ضرورت و اهمیت تدوین تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: نباید اجازه دهیم تاریخ انقلاب فراموش و یا تحریف شود.

وی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را بازوی پرتوان تبلیغ انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: یکی از افتخاراتی که برای این شورا ثبت شده است، آماده سازی و زمینه سازی حماسه نهم دی سال ۸۸ است که بستر این حماسه را به وجود آورد و برای این نهاد یک افتخار و برای سایرین یک الگو است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این الگو باید همیشه پیش روی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باشد و در هر کجایی که عرصه حضور مردم است، باید مبتکر و پیشگام بوده و اینگونه با بصیرت، هوشیاری و به موقع، عمل کند.

آیت الله خاتمی اضافه کرد:هر چند راهپیمایی های سراسری تنها توسط یک نهاد انجام نمی شود و با هماهنگی همه مقامات مسئول و ارگان مختلف نظام، صورت می گیرد، اما بستر سازی و هماهنگی آنها کاری حساس و مهم است و همواره جریان ساز خواهد بود و موجب تقویت جریان ولایت شده و توطئه ها را خنثی می کند.

وی متذکر شد:کشور امروز در شرایطی است که نیازمند رصد مدام مسئولین عالی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مسئولین عرصه تبلیغ است و این شورا با توجه به تحرکات دشمنان باید فعال عمل کند و به هنگام، وارد عمل شود و این امر همان بصیرت و لحظه شناسی است که از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انتظار داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به حماسه نهم دی ۸۸ اشاره کرد و افزود: این حماسه نتیجه عکس العمل به هنگام و توام با بصیرت این شورا بود.

وی ابراز کرد: از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انتظار می رود تنها به انجام وظایف سازمانی و اداری خود اکتفا نکرده و در عرصه تبلیغات اسلامی به صورت فعال وارد عمل شود و خود را مسئول بداند و با تدبیر خلاءهای تبلیغی کشور را پر کند.

آیت الله خاتمی توضیح داد:این به معنای دخالت نیست، بلکه یک جریان کمک کننده است که می تواند تاثیرگذار باشد چرا که شورای هماهنگی تنها مسئول انجام مراسم تعریف شده نیست بلکه در هنگام نیاز می تواند فراتر از وظایف تعریف شده عمل کند و جزئی از بدنه تبلیغی کشور است.

وی در ادامه به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: تشکیلات شما با چند آیه قرآن مرتبط است. ‘ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ ‘ و ‘ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَهَ لَائِمٍ’

طبق این آیات، گرامیداشت ایام الله امری بسیار مهم است بنابراین در برگزاری مراسم انقلابی و دینی از سخنرانان انقلابی دعوت کنید و برای خدا عمل کنید و از هیچ کس جز خداوند نهراسید.

وی حضور آیت الله جنتی در راس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یک سرمایه و مایه افتخار عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از گرفتاری های ما حجاب معاصرت است که امیدواریم ما گرفتار آن نشویم و تا وقتی سرمایه ای داریم قدردان آن باشیم. آیت الله جنتی همان شور و اخلاصی که نسبت به امام راحل داشتند، بدون هیچ کم و کاستی نسبت به مقام معظم رهبری دارند و بیش از همه جوان های مجلس خبرگان رهبری، پای کار هستند و در همه جلسات حضور فعال دارند و در شکل گیری هیات اندیشه ورز این مجلس،بسیار فعال عمل کردند و لذا وجود ایشان، در راس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را باید ارج و قدر بدانیم.

آیت الله احمد خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اذعان داشت: ۴۰ سالگی، سن پیری نیست بلکه سن پختگی است.

وی در ادامه چند نکته را پیرامون برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال جاری متذکر شد و اضافه کرد: از حوادث گذشته انقلاب برای آینده باید عبرت گرفت.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: تجربیات موفق را برای مردم بازگو کنیم. و دستاوردهای به دست آمده از جمله؛ حاکمیت دین، حاکمیت مردم ، استقلال و آزادی، امنیت و سایر دستاوردها را در حوزه های مختلف برای جوانان تبیین کنیم و اجازه ندهیم این دستاورهای عظیم، در این شرایط و گرانی ها گم شود.

وی تاکید کرد: صداوسیما می تواند در این زمینه موثر باشد و با همکاری صداوسیما و استفاده از ابزار هنر و ارائه مطالب و مفاهیم با روش ها و شیوه های جذاب می توان بسیار تاثیرگذار عمل کرد و ارزش ها و دستاوردهای انقلاب را به نسل جوان عرضه کرد. سینما و تاتر نیز ابزار جذابی برای ارائه مفاهیم عالی انقلاب به جوانان است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مساجد نیز باید در این زمینه فعال باشند. البته برنامه و نرم افزار را شما آماده کنید و راهکار ارائه دهید که در مساجد چگونه می توان از انقلاب گفت و برای نواجوانان ارزشهای انقلاب و آرمان های آن را تبیین کرد. نباید مساجد از جوانان و نوجوانان خالی شود.

 باید از فراموش شدن تاریخ انقلاب نگران بود

آیت الله احمد خاتمی با اشاره به جنایات و خیانت هایی که در زمان رژیم پهلوی نسبت به ملت ایران صورت گرفته گفت: برای نسل بعد از انقلاب، خیانت ها و جنایت های رژیم شاهنشاهی را بیان کنیم. غارت گری ها و خیانت هایی که خاندان پهلوی و بیگانگان در زمان گذشته نسبت به مردم و ملت ما داشتند باید برجشته شود. نه اینکه زیاده روی و مبالغه نکنیم، بلکه آنها را به صورت واقعی و درشت و رسا تشریح و بازگو کنیم.

وی به اسناد و کتاب های موجود درباره فساد رژیم پهلوی از زبان مسئولان این رژیم  در کتاب هایی که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده اشاره کرد و گفت: کتاب ها و اسناد زیادی در این باره وجود دارد که باید به جوانان معرفی شود و می تواند، سوژه های خوبی برای تولید محتوا و فیلم و … باشد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت های برجسته استانی و شهرستانی که یادآور رشادت ها، مبارزات و مقاومت ملت غیور ایران است اشاره کرد و گفت: این مناسبت ها را شناسایی کنید و آنها را به عنوان مناسبت های ملی و افتخار آفرین بازگو کنید.

وی بیان داشت: در تربیت حیدریه استان خراسان رضوی، مردم علیه شهربانی رژیم طاغوت، بسیج شدند و ۲ شهید دادند و این روز یک روز ملی است. آذربایجان غربی نیز یک روز را به نام روز ملی دارد که یادآور رشادت مردم این خطه است. روز مقاومت مردم کرمان، روزی است که مردم این شهر حمله رژیم طاغوت به مسجد جامع را خنثی کردند و چنین روزهایی در تاریخ ایران زیاد است که باید شناسایی و گرامی داشته شود.

 تاکید آیت الله خاتمی برضرورت و اهمیت تدوین تاریخ ۴۰ ساله انقلاب

آیت الله خاتمی در ادامه بر ضرورت و اهمیت تدوین تاریخ ۴۰ ساله انقلاب تاکید کرد و افزود: تاریخ ۴۰ ساله پس از از انقلاب و جریان ها و وقایعی از جمله خیانت بنی صدر، جریان لیبرال ها و بازرگان و اشکالاتی که بر آن وارد بود و جریان فتنه های پس از انقلاب، نیازمند تشریح، بازخوانی و تبیین است. بسیاری از جوانان و عموم مردم این جریان ها را نمی شناسند و هنوز مطالب فراوانی است که بیان نشده است. شما حزب اللهی ها باید در این عرصه ها وارد صحنه شوید و اجازه ندهید، تاریخ توسط عده ای معارض، تحریف شود.

وی یادآور شد:جمعی را برای تعریف و ثبت تاریخ انقلاب، مامور کنید. در همه شهرستانها این جریان های انقلابی و سوابق وجود دارد و افراد تاریخ ساز زیادی بودند که هنوز ناشناخته هستند و تاریخ انقلاب نیازمند تدوین و شناسایی آنها است.

امام جمعه موقت تهران افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک هیات علمی می خواهد که متشکل از روانشناس و جامعه شناس باشد. افراد متخصصی که بتوانند مخاطب شناسی کنند و بازخورد مطالب را ارزیابی نمایند. یک جامعه شناس و روانشناس باید بگوید که چه مطالبی بازخورد مثبت و چه مطالبی بازخورد منفی دارد.

آیت الله خاتمی در خصوص مشکلات اقتصادی موجود در جامعه نیز اظهار داشت: یک روش برخورد با این مشکلات،انکار است. نباید مشکلات را انکار کرد. این کار ناشیانه ترین کار ممکن است. برخورد دیگر همراهی است. نباید مشکلات را بزرگ نمایی کرد. هر خبری که می شنویم درست نیست و نباید آتش را شعله ور کرد.

باید نعمت ها و نقاط مثبت را بگوییم، مشکلات را هم بگوییم و در کنار آنها، به مردم امید بدهیم و به آینده امیدوار باشیم. ما در ۴۰ سال گذشته با بسیاری از مشکلات مواجه بودیم، با بسیاری از کشورهای جهان جنگیدیم و چالش های مختلفی را پشت سر گذاشتیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: آنچه از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که بودجه محدودی دارد، انتظار می رود این است که انگیزه را در مسئولین تقویت کند. این کار، با ابلاغیه و دستورالعمل محقق نمی شود، باید از راه تعامل، دوستی و رفاقت وارد شد. اکثر مسئولین کشور، فرزندان انقلاب و دلسوز هستند. باید به قلوب آنها وارد شد و کارها را با همکاری، همدلی و دوستی و رفاقت به انجام رساند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد