صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






روزشمار انقلاب اسلامی در گیلان؛ شهریورماه ۱۳۵۷

چهارشنبه ۱ شهریور ۵۷ – در ساعت ۲۳:۳۰ مراسمی در رشت با حضور جمعی حدود ۲ هزار نفر دریکی از مساجد برگزار شد. در این مراسم آقای صادق احسان‌بخش سخنرانی کرد. در پایان ۵۰ نفر تظاهراتی برپا کردند. عده‌ای از تظاهرکنندگان شیشه‌های برخی از شعب بانک‌های صادرات و سپه را شکستند و ۹ نفر دستگیر […]

کد خبر : 32897 | 1:03 ب.ظ | ۱ شهریور , ۱۳۹۷

چهارشنبه ۱ شهریور ۵۷

– در ساعت ۲۳:۳۰ مراسمی در رشت با حضور جمعی حدود ۲ هزار نفر دریکی از مساجد برگزار شد. در این مراسم آقای صادق احسان‌بخش سخنرانی کرد. در پایان ۵۰ نفر تظاهراتی برپا کردند. عده‌ای از تظاهرکنندگان شیشه‌های برخی از شعب بانک‌های صادرات و سپه را شکستند و ۹ نفر دستگیر شدند.

پنج‌شنبه ۲ شهریور ۵۷

– مراسمی با سخنرانی آقای سید علی‌اصغر احدی در مسجد چهار مردان رشت برپا شد.

– در ساعت ۲۲ پس از پایان مراسم سخنرانی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) رودسر ۲۵۰ نفر قصد برپایی تظاهراتی داشتند که با حمله مأموران پراکنده و ۶ نفر دستگیر شدند.

– در ساعت ۲۳ عده‌ای از جوانان رشت در مسجد بادی الله این شهر اجتماع کردند. اجتماع‌کنندگان پس از خروج از مسجد شعارهایی علیه رژیم سردادند و سرانجام با حمله مأموران پراکنده و عده‌ای دستگیر شدند.

– در جریان تظاهرات امروز رشت، ۲۳ نفر از تظاهرکنندگان دستگیر شدند.

جمعه ۳ شهریور ۵۷

– مراسمی در رودسر با سخنرانی آقای سید محمدعلی مادار معروف به ابطحی در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شد که در پایان در پی تظاهراتی، ۲۵ نفر دستگیر شدند.

– در پایان امروز مراسمی در رشت با سخنرانی آقای ابراهیم فقیهی در مسجد لاکانی برگزار شد. پس‌ازاین مراسم تظاهراتی بر پا گردید و شعارهایی علیه رژیم داده شد و ۴۱ نفر دستگیر شدند.

شنبه ۴ شهریور ۵۷

– در ساعت ۱۲، ۲۰۰ نفر پس از خروج از مسجد جامع لوشان تظاهراتی برپا کردند و شعارهایی در حمایت از امام سردادند و ۲ نفر دستگیر شدند.

– در ساعت ۲۲:۳۰ عده‌ای در آستانه‌اشرفیه به تظاهرات دست زدند. تظاهرکنندگان شیشه‌های یکی از شعب بانک صادرات را شکستند و در پایان ۵ نفر از آن‌ها دستگیر شدند.

دوشنبه ۶ شهریور ۵۷

– آقای سید محمود ضیابری از روحانیان استان گیلان با صدور اعلامیه‌ای، به دستگیری گروهی از علمای این استان اعتراض کرد و نوشت که تا دهم شهریور در اعتراض به این عمل از اقامه نماز جماعت خودداری خواهد شد.

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۵۷

– بعدازظهر امروز ۷۰ نفر از مردم رشت پس از تجمع در سبزه‌میدان، در حمایت از امام و دیگر مراجع تقلید شعار دادند. علیه رژیم برپا کردند.

دوشنبه ۱۳ شهریور ۵۷

– مردم رشت – استان گیلان – اعتصاب خود را با برپایی نماز عید فطر پایان دادند. در این شهرستان به‌عنوان اعتراض به جنایات رژیم، نماز جماعت حدود ۸ روز تعطیل بود.

– پس از پایان نماز عید فطر در لاهیجان تظاهراتی برپا شد و عده‌ای از تظاهرکنندگان شیشه‌های چندین بانک، مغازه مشروب‌فروشی و سینما را شکستند و برخی را آتش زدند.

– پس از پایان نماز عید فطر در لنگرود تظاهراتی برپا شد.

یک‌شنبه ۲۶ شهریور ۵۷

– در ساعت ۲ بامداد عده‌ای از جوانان ۱۸ تا ۲۰ سال لاهیجان با همراه داشتن پلاکاردهایی که روی آن‌ها شعارهای «ما حکومت اسلامی می‌خواهیم» و «الله‌اکبر» نوشته‌شده بود و با سردادن شعارهایی در حمایت از امام، در میدان چهار پادشاهان تجمع کردند و به تظاهرات پرداختند. این عده موردحمله پلیس قرار گرفتند و یک نفر از آن‌ها توسط مأموران دستگیر شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد