صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






ملت ایران ۴۰ سال است برای استقلال کشور ایستادگی می کند

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور: ما امروز در همه امور استقلال داریم و برای این استقلال، ۴۰ سال ایستادگی کردیم و اکنون همه کشورها می دانند که استقلال کشور ما واقعی است و برای بسیاری از کشورهای منطقه الگو شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست کارگروه های […]

کد خبر : 33344 | 11:21 ق.ظ | ۲۷ آبان , ۱۳۹۷

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور: ما امروز در همه امور استقلال داریم و برای این استقلال، ۴۰ سال ایستادگی کردیم و اکنون همه کشورها می دانند که استقلال کشور ما واقعی است و برای بسیاری از کشورهای منطقه الگو شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست کارگروه های تخصصی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت بیان دستاوردهای و تبیین کارنامه ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما بعد از انقلاب کشوری را تحویل گرفتیم که در هیچ حوزه ای استقلال نداشت و مهمترین آنها حوزه، تفکر، اندیشه و جهان‌بینی بود که رژیم پهلوی در این حوزه هیچ تفکر و جهان بینی مستقلی که بتواند سرچشمه و منشا حکومت داری و اداره یک کشور اسلامی باشد نداشت و این بزرگ‌ترین ضعف نظام شاهنشاهی بود..

وی ادامه داد: نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی و برتری آن نسبت به سایر کشورها، توجه به همین مواردی است که قدرت های بزرگ فاقد آن هستند. امروز قدرت‌های بزرگ دنیا ما را در حوزه هایی از جمله حوزه های علمی، تمدن فیزیکی و انباشت سرمایه و در حوزه های سیاسی که بر پایه ابزارهای قدرت و ثروت به دست آمده به چالش می کشند در حالی که ما هیچ گاه آنها را در حوزه تفکر ، اندیشه و فلسفه، شیوه  حکومت به دست انسان به چالش نکشیدیم.

رحمانی فضلی با اشاره به ایدئولوژی های مختلف از جمله تفکر مارکسیسم، لیبرالیسم و کمونیسم گفت: آیا آنها موفق بودند و توانستند پاسخگوی همه نیازها و خلاء های بشری باشند؟ شیوه آنها در عمل مبتنی بر بی عدالتی، ظلم و استثمار بوده است. در حالی که اسلام، با تفکر آنان متفاوت است.

وی ادامه داد: ما در زمان انقلاب مملکتی در تحویل گرفتیم که همه امورات سیاسی، نظامی، اقتصادی و حتی فرهنگی را دیگران اداره می‌کردند. ما امروز در همه این امور استقلال داریم و برای این استقلال، ۴۰ سال ایستادگی کردیم. الان همه کشورها می دانند که استقلال کشور ما واقعی است و برای بسیاری از کشورهای منطقه الگو شده است.

وزیر کشور یادآور شد: ما امروز در حوزه تکنولوژیکی عقب هستیم، اما نه به اندازه چهل سال گذشته، بلکه صدها سال است که قدرت های بزرگ ما را عب نگه داشته اند، و هنوز هم در قالب تحریم هاو جنگ روانی و اقتصادی ادامه دارد.

وی همچنین تاکید کرد: ما در شرایط جنگ، تحریم و ترور انقلابیون و نخبگان و دانشمندان بودیم و در این شرایط توانستیم پیشرفت کنیم. امروزجریان عمومی علم در ایران در حال پیش رفت است و در همه حوزه ها رو به جلو حرکت می کنیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد:درحال حاضر، ضعف ما در حوزه اقتصادی است ، چراکه وابستگی های گذشته به ویژه در حوزه کشاورزی و نفت ، وجو داشت و با اصلاحات ارضی، بنیان و ساختار کشاورزی ما نابود شد. تلاش هایی طی این ۴۰ سال انجام شده، اما هنوز کافی نیست و خیلی کارها باید انجام شود و کشور ما امروز همه ظرفیت ها ،تجارب، علم و انگیزه لازم را دارد و هر چه چند با نقطه مطلوب فاصله داریم، اما می توانیم در حوزه اقتصادی پیشرفت کنیم.

وی خطاب به دشمنان نظام جمهوری اسلامی گفت: شما ۱۰ سال ما را وارد جنگی ناخواسته کردید؛ سال ها ترور در کشور راه انداختید و نخبگان ما را از بین بردید و هنوز هم ما را تهدید می کنید.

رحمانی فضلی افزود: البته مردم ما بلند همت و کمال گرا هستند و می توانند همان طور که انقلاب و جنگ را اداره کردند این مشکلات را پشت سر گذارند. باید به مردم اختیار و فرصت داده شود و به مطالبات مردم توجه شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد