صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






یکی از تأثیرات فتنه ۸۸ تشدید تحریم‌ها و رکود اقتصادی است

قائم‌مقام انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه رئیس‌جمهورهای آمریکا پس از انقلاب تعداد ۱۶ تحریم را علیه ایران صادر کردند گفت: میزان ۹۰ درصد جریان تحریم‌ها علیه ایران پس از فتنه ۸۸ و برای حمایت از فتنه، اجرایی شده است. حجت‌الله عبدالملکی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) رشت با […]

کد خبر : 34020 | 11:05 ق.ظ | ۹ دی , ۱۳۹۷

قائم‌مقام انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه رئیس‌جمهورهای آمریکا پس از انقلاب تعداد ۱۶ تحریم را علیه ایران صادر کردند گفت: میزان ۹۰ درصد جریان تحریم‌ها علیه ایران پس از فتنه ۸۸ و برای حمایت از فتنه، اجرایی شده است.

حجت‌الله عبدالملکی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) رشت با بیان اینکه یکی از تأثیرات فتنه ۸۸ تشدید تحریم‌ها و رکود اقتصادی بود اظهار کرد: تحریم‌های آمریکایی فرا سرزمینی و از تحریم‌های اتحادیه اروپا شدیدتر هستند.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به دودسته تقسیم می‌شود افزود: تحریم‌های کنگره و تحریم‌های رئیس‌جمهور جزء تحریم‌های کشور آمریکا هستند که بعد از فتنه ۸۸ شدیدتر شد.

قائم‌مقام انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه رئیس‌جمهورهای آمریکا پس از انقلاب تعداد ۱۶ تحریم را علیه ایران صادر کردند گفت: میزان ۹۰ درصد جریان تحریم‌ها علیه ایران پس از فتنه ۸۸ و برای حمایت از فتنه، اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه بحران مالی سال ۲۰۰۸ اروپا باعث فعالیت اقتصادی بیشتر با ایران شده بود افزود: نرخ رشد اقتصادی ما تا سال ۸۸ صعودی بود اما در سال ۸۸ با یک نزول جدی روبه‌رو شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در سال ۸۸ هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به سرمایه‌گذاری در کشور نبود بیان کرد: عدم سرمایه‌گذاری در سال ۸۸ باعث به وجود آمدن رکود شدید در سال‌های بعد و فتنه شد.

عبدالملکی با بیان اینکه خسارت فتنه به کشور ۱۰۰ میلیارد دلار است گفت: این میزان از خسارات میزان دو سال فروش نفت کشور است.

وی با اشاره به اینکه جریان فتنه هنوز در کشور جاری است افزود: آمریکا امروز هم در حال پشتیبانی از جریان فتنه است و دلیل اصلی مشکل آمریکا با کشور ما نیز تمدنی است و از گسترش تمدن اسلامی ترس دارد.

قائم‌مقام انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه گسترش تمدن اسلامی با محوریت ایران و کشورهای حوزه مقاومت در حال انجام است افزود: اروپایی‌ها نیز در حال کمک به آمریکا در جهت مقابله با گسترش تمدن اسلامی هستند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه ارکان نوین اسلامی فرهنگ، علم و اقتصاد است گفت: جریان اسلام هراسی به‌مانند ترمزی در جهت گسترش اسلام در جهان است.

وی با بیان اینکه ایران از نظر میزان تولید ملی در رتبه ۱۸ دنیا است گفت: آمریکایی‌ها معتقدند که ایران می‌تواند جزء کشورهای اول دنیا در زمینهٔ تولید ملی شود.

عبدالملکی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از طریق تحریم به دنبال فشار معیشتی هستند تصریح کرد: اقتصاددان‌های غربی می‌گویند که اقتصاد مردم ایران را هیچ‌کس نمی‌تواند شکست دهد و به همین دلیل به تحریم‌های داخلی روی آوردند.

وی با اشاره به اینکه قیمت لبنیات در کشور چه ربطی به تحریم دارد افزود: دولت باید بر بازار نظارت کند زیرا برخی از فروشندگان در حال اجرای تحریم داخلی هستند.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه دولت نباید کالای خارجی را که مشابه داخلی آن وجود دارد خریداری کند گفت: فساد اقتصادی مدیران کشور تأثیر به‌مراتب بیشتری از تحریم‌های آمریکا بر کشور دارد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور به دلیل تحریم‌های خارجی است بیان کرد: ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی موجود در کشور به دلیل تحریم‌های داخلی توسط سوءاستفاده‌گران است.

وی با بیان اینکه جریان نفوذ عقبه فتنه ۸۸ است گفت: اکنون جریان نفوذ با تئوری جلوآمده است و شیوه فعالیت خود را نسبت به سال‌های گذشته تغییر داده است.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به تبعات نظریه توسعه وابسته تصریح کرد: تبعات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ازجمله تبعات توسعه وابسته است و دشمن با فعالیت هسته‌ای، موشکی، منطقه‌ای و اقتصادی ما مخالف است.

عبدالملکی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار هیچ ربطی به تحریم ندارد افزود: افزایش قیمت دلار از اردیبهشت ماه آغاز شد که تحریم‌ها هنوز آغاز نشده بود زیرا تحریم‌ها از نیمه مرداد آغاز شد و بنابراین قیمت دلار هیچ ربطی به تحریم ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بحران اقتصادی برای معیشت مردم جزء نقشه‌های جریان فتنه‌گر است افزود: سال ۹۸ مطالبه اصلی مردم باید حل مشکلات با امکانات موجود باشد زیرا فتنه‌گرانی که عقبه‌شان فتنه ۸۸ است درصدد ایجاد نارضایتی معیشتی هستند./ فارس

 

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد