صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






موقعیت شناسی مردم گیلان در سال ۸۸ بی نظیر بود

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: در برنامه دشمن و نفوذی ها این است که مردم در مشکلات اقتصادی غرق شده و از نظام خسته شوند تا اصل نظام را هدف بگیرند. جلسه نهضت روشنگری به مناسبت روز ۹دی عصر چهارشنبه در سپاه ناحیه لاهیجان برگزار شد. در این جلسه محمدحسین رجبی دوانی، در جمع آحاد […]

کد خبر : 34104 | 8:18 ب.ظ | ۱۴ دی , ۱۳۹۷

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: در برنامه دشمن و نفوذی ها این است که مردم در مشکلات اقتصادی غرق شده و از نظام خسته شوند تا اصل نظام را هدف بگیرند.

جلسه نهضت روشنگری به مناسبت روز ۹دی عصر چهارشنبه در سپاه ناحیه لاهیجان برگزار شد.

در این جلسه محمدحسین رجبی دوانی، در جمع آحاد بسیجیان به بررسی سیر تاریخی تقابل شرق و غرب و اسلام و مدرنیته پرداخت.

این استاد دانشگاه در بخشی از صحبت های خود به پیشرفت های شگرف مسلمانان پیش از توسعه اروپا و آمریکا پرداخت و در عین حال اذعان داشت: اختلافات گسترده بین مسلمانان باعث شد ۸۰۰سال حاکمیت آنان در کشوری مانند اسپانیا از بین برود و در کشتاری وحشتناک تعداد زیادی از مسلمانان به قتل برسند.

وی ادامه داد: پس از انقلاب صنعتی و توسعه غرب همزمان با دورانی که کشورهای مسلمان از پیشرفت های روز عقب افتاده بودند، غرب این باور را در میان مسلمانان القا کرد که اگر می‌خواهید پیشرفت کنید باید تماما غربی بشوید و راهی جز این نیست، این سیر ادامه داشت تا اینکه انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست.

رجبی دوانی گفت: انقلاب اسلامی ایران در عصری که دین هیچ جایگاهی در بین جوامع نداشت تمام معادلات جهانی را بهم ریخت و فطرت و خدا را دوباره زنده کرد.

او تصریح کرد: اگر حکومت حقی ایجاد شود، باید این انتظار را داشت که از جهات مختلف تهدید شود چون جناح باطل جلوی جبهه حق خواهد ایستاد همانطور که وقتی پیامبر اسلام تشکیل حکومت دادند مشکلات و فشار ها به ایشان چندین برابر شد. جالب اینجاست نفاق و فتنه انگیزی ها پس از رحلت پیامبر در حکومت خلفا ادامه پیدا نکرد تا اینکه امیرالمومنین تشکیل حکومت حق داد.

این مورخ و پژوهشگر تاریخ با بیان اینکه مردم با بصیرت گیلان یک روز زودتر و در ۸دی ۸۸ پاسخ فتنه گران و دشمنان را داد گفت: موقعیت شناسی مردم گیلان بی نظیر بود.

وی ادامه داد: امروز تلاش دشمن و جبهه باطل راه به جایی نخواهد برد مگر با منحرف کردن اعتقادات مردم و جوانان، ایجاد بد بینی به نظام اسلامی و شبهه افکنی پی در پی در رسانه و فضای مجازی.

رجبی دوانی بحث نفوذ و نفوذی که مقام معظم رهبری بدان اشاره کردند را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد:  برنامه دشمن و نفوذی ها این است که مردم در مشکلات اقتصادی غرق شده و از نظام خسته شوند تا اصل نظام را هدف بگیرند.

رجبی دوانی در پایان به فتنه آینده اشاره کرد و پیش بینی کرد: احتمالا در انتخابات سال آینده مردم که این همه بی تدبیری غرب گرایان در سال ها خسته شده اند، دیگر به آنها اقبال نشان ندهند و دوباره فتنه تغلب را علم کنند.

.

.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد