صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نشست ستاد انتفاضه و قدس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي

رمضان شريف؛ با اشاره به حساسيت شرايط و تحولات جاري منطقه تأكيد كرد: امت اسلام با حضور گسترده و آگاهانه خود در راهپيمايي روز جهاني قدس، توطئه جديد آمريكا در راستاي طرح خاورميانه بزرگ را خنثي خواهد كرد.  به گزارش ادارۀ كل روابط عمومي وامور بين الملل شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي ؛ رمضان شريف ، […]

کد خبر : 3430 | 7:25 ق.ظ | ۱۳ تیر , ۱۳۹۲

آب خضر12

رمضان شريف؛ با اشاره به حساسيت شرايط و تحولات جاري منطقه تأكيد كرد: امت اسلام با حضور گسترده و آگاهانه خود در راهپيمايي روز جهاني قدس، توطئه جديد آمريكا در راستاي طرح خاورميانه بزرگ را خنثي خواهد كرد.

 به گزارش ادارۀ كل روابط عمومي وامور بين الملل شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي ؛ رمضان شريف ، رئيس ستاد انتفاضه و قدس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در نشست هماهنگي اعضاي اين ستاد براي برگزاري هرچه باشكوهتر مراسم روز جهاني قدس سال جاري با برشماري اهداف، راهبردها و سياست هاي كلان پيش بيني شده اظهار داشت: مسئله فلسطين يكي از مصائب بزرگ جهان امروز است و هر كسي كه داعيه عدالت طلبي ، آزادي و حقوق بشر دارد ، بايد در موضوع فلسطين به صورت عيني و موثر وارد عمل شود.

رئيس ستاد انتفاضه و قدس كشور با تشريح دستاوردهاي تدبير راهبردي حضرت امام(ره) در نامگذاري روز جهاني قدس و تأكيد مقام معظم رهبري در بالندگي و نشاط امت اسلامي براي نمايش قدرت جهان اسلام در اين روز افزود: حضرت امام (ره) با نگاه حكيمانه و دورانديشانه در نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس كانون مبارزه عليه اسرائيل را از ايران اسلامي به پهنه جهاني گسترش داد و امروز با گذشت سه دهه از اين موضوع، اخبار و رويدادهاي مربوط به فلسطين ، مخاطب جهاني يافته و افكار عمومي شكل گرفته در اين موضوع، به حدي گسترده، قدرتمند و فعال است كه سانسورهاي فراگير رسانه هاي امريكايي-صهيونيستي را بي اعتبار و ناكارآمد ساخته است.

وي همچنين با اشاره به خلق حماسه سياسي ملت ايران در انتخابات 24 خردادماه اظهار داشت: انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا، جشن مردمسالاري ديني و نمايش حماسه سياسي ملت ايران و بيانگر عمق مردمي بودن نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بوده و بي ترديد ملتي كه ابتكار روز جهاني قدس را به امت اسلامي هديه كرده است با حضور ممتاز و معنادار خود در اين يوم الله بزرگ، بار ديگر هويت ديني،اسلامي و انقلابي خود را در معرض جهانيان قرار خواهد داد.

رئيس ستاد انتفاضه و قدس در بخش ديگري از سخنان خود ، سوريه را صحنه تهاجم سازمان يافته استكبار و مرتجعين عرب عليه خط مقدم جبهه مقاومت اسلامي در منطقه دانست و افزود: بيداري اسلامي شكل گرفته در منطقه بدون هيچ ترديدي در ميدان غافلگيري اعجاب آور امريكا، غرب و رژيم صهيونيستي به وقوع پيوست و اين واقعيت سبب شد تا آنها با گشودن معركه اي انحرافي در سوريه براي مصادره گفتمان بيداري اسلامي بر اساس منافع و اهداف منطقه اي شان، از فرصت و آمادگي به وجود آمده در فضاي تبليغاتي و اذهان ملت هاي منطقه عليه خودشان استفاده كرده و مكتب مقاومت را تضعيف كنند.

وي با تأكيد بر شكست قطعي پروژه صهيونيستي ساقط كردن نظام سياسي در سوريه، با تحليل آخرين تحولات ميداني سوريه اظهار داشت: امروز با گذشت حدود 5/2 سال از بحران سوريه، اين واقعيت آشكار شده كه با سرب داغ و توسل بر جنايت و زور، نمي توان به جنگ اراده ها رفت.

رئيس ستاد انتفاضه و قدس در پايان با اشاره به اهتمام دستگاهها و سازمان هاي مختلف و نيز تشكل هاي مردم نهاد براي مشاركت و نقش پذيري در فرآيند برگزاري شكوهمند مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس سال جاري اظهار اميدواري كرد: اصحاب رسانه به مانند هميشه به رسالت خطير خود در افشاي طرح نوين آمريكايي ها براي خاورميانه و دامنه جنايات رژيم صهيونيستي و متحدان منطقه اي و فرامنطقه اي آن عليه مردم فلسطين به مانند گذشته همت گمارده و نسبت به فراخوان آحاد مخاطبان خود در جهان اسلام براي حضور يكپارچه در راهپيمايي روز جهاني قدس اقدام كنند.

گفتني است در اين نشست آقايان دكتر حسين رويوران و سعدالله زارعي به تبيين و تحليل تحولات جاري منطقه پرداختند و مسئولين سازمانها، و تشكل‌هاي فعال در حوزه فلسطين نيز، ديدگاهها، نظرات خود در برگزاري مراسم و راهپيمايي روز جهاني قدس را ارائه كردند.

در اين جلسه سعدالله زارعي؛ كارشناس مسائل سياسي و تحليل‌گر مسائل فلسطين اشغالي ، ضمن توجه دادن به اتفاقات اخير در منطقه خاورميانه و بيان برخي ابهامات القاءشده از سوي مخالفان وحدت مسلمين درخصوص تحولات منطقه عربي اذعان كرد: اتفاقات اخير در عراق، لبنان، فلسطين، بحرين و ساير كشورهاي اسلامي از نظر موافقان و مخالفان وحدت مسلمين ، به دو ديدگاه بيداري اسلامي و بهار عربي تعبير و تفسير مي‌شود.

زارعي با اشاره به ظرفيت بسيار بالاي آرمان آزادي قدس شريف به‌ويژه در روز جهاني قدس با اشاره به شرايط جديد منطقه خليج‌فارس و طراحي‌هاي توطئه‌آميز دشمنان در اين منطقه استراتژيك و منبع انرژي جهان ، بيان كرد: از تمامي ظرفيت‌هاي بالقوه و بالفعل روز جهاني قدس و به بازتعريف و بازخواني حوادث، وقايع و علل و عوامل اشغال فلسطين و تشكيل رژيم جعلي صهيونيستي و نفوذ آن در امريكا و ساير كشورها و تبيين مجدد پايه‌ها، اصول و اساس آرمان مقدس آزادي مسجدالاقصي و بيت‌المقدس پرداخته و با تحليل‌هاي صحيح ، به اتهامات موجود پاسخگو باشيم.

وي با اعلام اينكه در اين روز بايستي مواضع روشن، صريح و قاطعانه ملت فهيم و هميشه در صحنه ايران اسلامي به‌خوبي به غرب و رسانه‌هاي آن و تمامي افكار عمومي جهان مخابره شود، بيان كرد: در صف اول اعلام مواضع ما ،  تبيين و شفافيت خط قرمزهاي ملت كه همان ريخته‌نشدن خون مسلمانان بي‌گناه به دست غيرمسلمانان به‌ويژه به دست ساير مسلمان نماها، جلوگيري از سلطه و تعدي نظام استكبار جهاني به كشورها و دول و ملت‌هاي مسلمان، حفظ و تقويت وحدت اسلامي ،تعرض نكردن به استقلال و امنيت اراضي كشورها و ملت‌هاي مسلمان، حفظ نواميس و در رأس آن كتاب قرآن و پيامبر اعظم(ص) و در آخر ، حفاظت از منافع ملي و امنيت مسلمانان است.

دكتر حسين رويوران از ديگر كارشناسان سياسي و صاحب‌نظران خاورميانه با تحليل وضعيت سرزمين‌هاي اشغالي قدس و تحركات صهيونيسم، در خصوص تحركات اخير رژيم اشغالگر قدس و مزدوران خارجي آنان در سوريه و حمايت بي چون و چرا برخي از دول خود فروخته و دست‌نشانده مرتجع عربي ار تروريسم دولتي صهيونيسم و صرف ميليون ها دلار براي سرنگوني نظام حاكم در سوريه و كشتار مسلمانان و حتي زنان و كودكان اشاره كرد .

دكتر رويوران با اشاره به سياست كثيف يك بام و دو هواي امريكا عنوان كرد؛ استكبار جهاني و نظام سلطه به سركردگي امريكاي جنايتكار به دنبال ايجاد درگيري بين اهل تسنن و اهل تشيع است.

وي با طرح اين سؤال كه اين چه درگيري و نزاع بين شيعه و سني است كه  علماي بزرگ هم اهل تشيع و هم اهل تسنن اين‌گونه حملات وحشيانه و اقدامات ددمنشانه را به شدت محكوم مي‌كنند؛ نظام سلطه و صهيونيسم بين‌الملل و مزدوران جيره‌خوار آنان را از عوامل اصلي اين كشت و كشتارها دانست.

در پايان اين نشست‌و جلسه هماهنگي ستاد مركزي قدس و انتفاضه،جناب آقاي آب خضر، قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي بر هماهنگي هرچه بيشتر نهادها و تشكلهاي مردمي در هرچه بهتر برگزار شدن مراسم روز جهاني قدس و خلق حماسه سياسي ديگر تاكيد كردند . ساير اعضا و كارشناسان نيز به بيان نظرات و ديدگاه‌هاي خود در خصوص تحولات و اتفاقات اخير منطقه خليج فارس و خاورميانه و كشورهاي عربي ـ اسلامي پرداخته و نكات خود را در خصوص برپايي هر چه باشكوه‌تر راهپيمايي روز جهاني قدس در داخل و خارج از كشور عنوان كردند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد