صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تفکر انقلابی به معنای آمادگی در مقابله با هجمه‌های مختلف دشمن علیه نظام است

محقق و پژوهشگر اقتصادی ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران را ایدئولوژی فاطمی، علوی؛ برخاسته از ولایت‌فقیه و ناشی از افکار امام خمینی (ره) دانست و گفت: تفکر انقلابی به معنای جنگ و نبرد نیست بلکه به معنای آمادگی در مقابله با هجمه‌های مختلف دشمن علیه کشور است لذا دشمن همیشه دشمن خونی نیست بلکه دشمن اقتصادی […]

کد خبر : 35271 | 7:07 ب.ظ | ۱۰ اسفند , ۱۳۹۷

محقق و پژوهشگر اقتصادی ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران را ایدئولوژی فاطمی، علوی؛ برخاسته از ولایت‌فقیه و ناشی از افکار امام خمینی (ره) دانست و گفت: تفکر انقلابی به معنای جنگ و نبرد نیست بلکه به معنای آمادگی در مقابله با هجمه‌های مختلف دشمن علیه کشور است لذا دشمن همیشه دشمن خونی نیست بلکه دشمن اقتصادی ایران در اقتصاد جهانی، رقیب است.

غلامرضا خانکشی پور در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به فرازوفرودهای اقتصادی در طول عمر چهل‌ساله انقلاب اسلامی اظهار کرد: اگرچه انقلاب اسلامی تحت زعامت رهبر معظم انقلاب با نگاه اسلامی فعالیت می‌کند اما این نظام دارای  سه قوه بوده که با  افکار و عقاید گوناگون در درون نظام همراه نظام حرکت کرده و تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه تضاد آرا و افکار در قوای مختلف وجود دارد گفت: این تضادها چون در بدنه نظام اسلامی شکل‌گرفته و تعریف‌شده در شاکله نظام جمهوری اسلامی ایران نقش ایفا می‌کند.

محقق و پژوهشگر اقتصادی با تأکید بر تفکر لیبرالی و سوسیال‌دموکراسی در بین مسؤولین و برخی قوا تصریح کرد: در مقابله با تفکر لیبرالی و سوسیال‌دموکراسی افرادی نیز هستند که با نگاه انقلابی و مدیریت جهادی درصدد خدمت‌رسانی به مردم ایران اسلامی بوده تا انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی به آرمان‌های بلند خود برسد.

این استاد دانشگاه تضاد فکری در درون نظام را دلیل  روش‌های گوناگون مدیریتی در کشور دانست و گفت:  انقلاب اسلامی ایران بارأی ۹۸ درصدی مردم انتخاب شد لذا شایسته است نگاه انقلابی و اسلامی در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و اقتصادی مشهود باشد.

خانکشی پور با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور آن را دستاورد تفکر متفاوت در حوزه  مدیریت کشور عنوان کرد و افزود: دستاورد اقتصاد کشور حاصل تفکرهای متفاوت در درون نظام است و با توجه به تفکر مدیریتی و دستاورد نامطلوب آن‌که بارها مورد اعتراض رهبری هم قرارگرفته نیاز به توجه ویژه‌ای دارد  چراکه قوه مجریه در نظام اسلامی قرارگرفته و خود را دولت اسلامی می‌داند.

این محقق اقتصادی با تأکید بر اینکه وجود افراد نیازمند بعد از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی با تفکر عدالت اجتماعی منافات داشته و این محصول تفاوت‌ها در شیوه مدیریتی است تصریح کرد: این قابل‌پذیرش نیست که در انتخاب‌ها خودزنی کرده و دچار  اشتباه شویم، در همه دنیا آنچه توسط دولت‌ها اجرا می‌شود با عقبه ایدئولوژیک است مانند ترامپ که در زمان مدیریت خود با عقبه و ایدئولوژیک مقابله با اسلامی و انقلابی بودن مردم ایران اقدام به تصمیم‌گیری می‌کند.

خانکشی پور ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران را ایدئولوژی فاطمی، علوی؛ برخاسته از  ولایت‌فقیه و ناشی از افکار امام خمینی (ره) دانست و گفت: تفکر انقلابی به معنای جنگ و نبرد نیست بلکه به معنای آمادگی در مقابله با هجمه‌های مختلف دشمن علیه کشور است لذا دشمن همیشه دشمن خونی نیست بلکه دشمن اقتصادی ایران در اقتصاد جهانی، رقیب است.

این استاد دانشگاه با تأکید بر لزوم توجه به فکر جهادی و انقلابی در مواجهه با رقبای بین‌المللی بیان کرد: در  تفکر مقابل ما تعامل با دنیا مدنظر است و این برگرفته از ایدئولوژی لیبرال دموکراسی است اما اینکه این تعامل تا چه حد باشد دارای سؤال و مسئله است، زیرا در تفکر جهادی و انقلابی عدم تعامل مطرح نیست بلکه میزان آن موردتوجه قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه مسیر اقتصادی نظام بین‌الملل مسیری مین‌گذاری شده است تصریح کرد: کسانی می‌توانند پاک‌کننده مین‌های اقتصادی باشند که فکر انقلابی و فکر جهادی داشته باشند اما  ۴۰ سال است که دولت‌های مختلف کج دارمریض راه خود را در پیش‌گرفته و به نام انقلاب اسلامی در نظام بین‌الملل عرض‌اندام می‌کنند.

خانکشی پور مشکلات اقتصادی کشور را غیرقابل‌تحمل عنوان کرد و افزود: صاحبان قدرت‌های اقتصادی در طول ۴۰ سال تفاوت‌های زیادی داشتند برخی‌ها راه درستی انتخاب نکرده و با عملکرد نامناسب  پیش رفتند و نتیجه آن این شد که تفکر انقلابی موفق به ساخت موشک نقطه زن شده اما هنوز در صنعت  اتومبیل ضعف‌های فراوانی مشاهده می‌شود که نیاز است برای رفع این‌گونه مشکل نیز به تفکر انقلابی و جهادی اعتماد شود.

محقق و پژوهشگر اقتصادی با ابراز امیدواری از اینکه برای رفع معضلات اقتصادی راهکار وجود دارد گفت: برای همه معضلات اقتصادی راه چاره‌ای وجود دارد مشروط بر اینکه خودمحوری‌ها از بین رفته و همگان به فکرت تعالی کشور و مردم ایران اسلامی باشند.

وی با اشاره به اختلاس‌ها و عدم برخورد قاطع مدیران در مواجهه با اختلاس گران تحت مدیریت خود افزود: مدیرانی که شاهد اختلاس دیگران می‌شوند و برخورد قاطعی با اختلاس گران نمی‌کنند باید مورد مواخذه قرار گیرند تا فضای امن برای اختلاس و اختلاس گران از بین رود.

این استاد دانشگاه با تأکید بر لزوم همکاری و همفکری برای برون‌رفت از مشکلات موجود در جامعه تصریح کرد: مسؤولین باید در مواجهه با افراد توانمندی که در تضاد فکری با آن‌ها قرار داشته  و نگاهی انقلابی و جهادی را در دستور کار خود قرار می‌دهند جبهه‌گیری نکرده و با وحدت برای رفع برون‌رفت از این مشکلات گام بردارد./ فارس






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد