صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مذاکره با دشمن هیچ‌گاه سبب کسب عزت نمی‌شود

امام‌جمعه بندر انزلی با اعلام اینکه مذاکره با دشمن هیچ‌گاه سبب کسب عزت نمی‌شود بیان کرد: کسی که فکر می‌کند می‌تواند با مذاکره، برای نظام اسلامی عزت کسب کند، فکری عبث دارد. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین در یادواره شهید مدافع حرم “امیر علیزاده” در مسجد امام رضا (ع) رشت با بیان به اینکه انسان تنها […]

کد خبر : 36046 | 7:47 ق.ظ | ۱۴ اردیبهشت , ۱۳۹۸

امام‌جمعه بندر انزلی با اعلام اینکه مذاکره با دشمن هیچ‌گاه سبب کسب عزت نمی‌شود بیان کرد: کسی که فکر می‌کند می‌تواند با مذاکره، برای نظام اسلامی عزت کسب کند، فکری عبث دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین در یادواره شهید مدافع حرم “امیر علیزاده” در مسجد امام رضا (ع) رشت با بیان به اینکه انسان تنها مخلوق خداوند است که برای تکامل زندگی، قدرت اختیار و تفکر دارد اظهار کرد: حرکت در مسیر توحید و عبودیت سبب دستیابی است به کمال و رسیدن سعادت می‌شود‌.

وی با تأکید بر اینکه عدم حرکت در مسیر عبودیت الهی سبب هلاکت انسان می‌شود گفت: تعلیم معارف الهی و تزکیه نفس، عوامل حرکت انسان در مسیر عبودیت الهی است.

امام‌جمعه بندر انزلی دعوت مردم به حرکت در مسیر الهی را هدف بعثت پیامبران دانست و خاطرنشان کرد: وجود ماه‌های بافضیلتی همانند ماه‌های شعبان و رمضان به این دلیل است که انسان‌ها با توشه پربارتری در مسیر عبودیت قدم بگذارند.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) تصریح کرد: حضرت ثامن‌الحجج (ع) توصیه کرده‌اند که مسلمانان باید تلاش کنند تا خود را به‌گونه‌ای آماده کنند که با طینتی پاک وارد ماه مبارک رمضان شوند.

شمس‌الدین با تأکید بر اینکه نماز و روزه بهترین راه‌ها برای دستیابی انسان به عبودیت الهی است افزود: واجب بودن نماز و روزه نشان‌دهنده اهمیت این اعمال در مسیر دستیابی به کمال است.

وی با اعلام اینکه به‌جز عبادت‌های معنوی راه‌های دیگری نیز برای دستیابی به عبودیت وجود دارد گفت: انجام عبادت‌های مالی مانند انفاق و کمک‌های مالی به نیازمندان نیز سبب دستیابی انسان به عبودیت الهی می‌شود.

امام‌جمعه بندر انزلی با اشاره به کمک‌های مردمی انجام‌شده به مناطق سیل‌زده کشور بیان کرد: چنین اقداماتی سبب رشد انسان‌ها و تحقق کمال در وجود آن‌ها می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهادت در دین اسلام خاطرنشان کرد: شهادت در مسیر دستیابی به عبودیت الهی بالاترین عبادت‌ها برای رسیدن به کمال و رستگاری است.

شمس‌الدین با تأکید بر اینکه شهدا بهترین بهره‌ را از زندگی برده‌اند تصریح کرد: از جمله‌هایی که در ماه رمضان به‌ویژه دهه پایانی این ماه سفارش شده، دعا برای رسیدن به مقام شهادت در مسیر تقرب الهی است.

وی با تأکید بر اینکه انسان‌ها باید در مسیر دفاع از حق باقدرت بایستند و سر تسلیم فرود نیاورند گفت: کسی که در مسیر جهاد قدم برمی‌دارد اهل تسلیم و سازش در مقابل دشمن نیست و خدا نیز در این را به افراد کمک می‌کند.

امام‌جمعه بندر انزلی ثابت‌قدم بودن در مسیر دفاع از حق را ویژگی انسان‌های مؤمن دانست و اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که دشمن با تمام وجود علیه ملت ایران توطئه می‌کند اما ملت ایران در مسیر دفاع از انقلاب ثابت‌قدم هستند.

شمس‌الدین با اشاره به اینکه وجود برخی جریان‌ها در کشور سبب شده تا به دشمن امتیازاتی داده شود افزود: عهدشکنی دشمنان ثابت کرده‌ که نباید با دشمنان سازش و مذاکره کرد.

وی با اعلام اینکه مذاکره با دشمن هیچ‌گاه سبب کسب عزت نمی‌شود بیان کرد: کسی که فکر می‌کند می‌تواند با مذاکره، برای نظام اسلامی عزت کسب کند، فکری عبث دارد.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه حرکت نیروهای انقلاب در دهه پنجم عمر نظام اسلامی است خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظیفه نیروهای انقلاب و به‌ویژه جوانان، ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) است.

انتهای پیام/






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد