صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری مراسم عزاداری و سینه‌زنی خیابانی در بندر آستارا

مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه بندر مرزی آستارا در سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به عزاداری خیابانی پرداختند. در آستانه سی‌امین سالگرد ارتحال جانسوز بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) جمع کثیری از زنان و مردان مرزدار و مرزنشین آستارایی با برپایی دسته عزاداری و سینه‌زنی […]

کد خبر : 36635 | 8:58 ق.ظ | ۱۵ خرداد , ۱۳۹۸

مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه بندر مرزی آستارا در سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به عزاداری خیابانی پرداختند.

در آستانه سی‌امین سالگرد ارتحال جانسوز بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) جمع کثیری از زنان و مردان مرزدار و مرزنشین آستارایی با برپایی دسته عزاداری و سینه‌زنی به یاد امام بزرگوار اشک ماتم ریختند.

عزاداران روزه‌دار در یک هوای گرم ۳۱ درجه‌ای با تشکیل دسته عزاداری از محل روبروی سپاه ناحیه آستارا تا مسجد محمد رسول الله(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) این شهر حرکت خود را با سینه‌زنی آغاز کرده و پس از پیمودن حدود دو کیلومتر به محل برگزاری مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی رسیده و با شرکت در این آیین یاد و خاطره امام خوبی‌ها را گرامی داشتند.

شرکت کنندگان در این مراسم با در دست داشتن پرچم‌های سیاه و با به همراه آوردن عکس‌های امام خمینی(ره) عشق و ارادت خود را به معمار کبیر انقلاب نشان داده و به جهانیان ثابت کردند که هنوز تابع امر ولایت هستند.

مداحان نیز در طول مسیر، ضمن خواندن اشعاری در وصف شخصیت حضرت امام خمینی(ره) و غم جانسوز از دست دادن این امام عزیز، با خواندن ابیاتی آمادگی خود را در پیروی از ولایت فقیه و منویات مقام معظم رهبری به نمایش گذاشتند.

از صحنه‌های جالب در این آیین، پیوستن ده‌ها مسلمان شیعه مرد و زن جمهوری آذربایجان به صفوف عزاداران بود که در سوگ سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) همنوا با مداحی آذری مداحان اهل بیت عصمت و طهارت اشک ماتم ریختند.

در حالی که سی سال از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) می‌گذرد، اما عشق و ارادت مردم شهرستان مرزی بندر آستارا همچون سایر هموطنان روز به روز بیشتر و قوی‌تر شده است.

گفتنی است، چهاردهم خردادماه، سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) است و به همین مناسبت هرساله مردم قدرشناس میهن اسلامی علاوه بر اعزام کاروان‌های پیاده و سواره به تهران جهت حضور در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آن پیر فرزانه، در جای جای این سرزمین با برپایی مراسمات و راه‌اندازی دسته‌جات عزاداری علاوه بر تجدید بیعت با آرمان‌های امام و انقلاب، یاد و خاطره خمینی کبیر را گرامی می‌دارند./ شبستان






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد