صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






امام خمینی(ره) سنگرنشین امامت و ولایت بود

حجت‌الاسلام تسخیری گفت: امام با ایمان به خدا و ایمان به رسول‌الله و عامل مهم تقوا توانست نوری را در وجود خود قرار دهد که مسیر انقلاب را طی کند. «حجت‌الاسلام غلامحسین تسخیری»، ۱۳خرداد در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و یادبود شهید احسانبخش که در مسجد جعفری صومعه‌سرا برگزار شد، اظهار کرد: امام […]

کد خبر : 36637 | 8:14 ق.ظ | ۱۵ خرداد , ۱۳۹۸

حجت‌الاسلام تسخیری گفت: امام با ایمان به خدا و ایمان به رسول‌الله و عامل مهم تقوا توانست نوری را در وجود خود قرار دهد که مسیر انقلاب را طی کند.

«حجت‌الاسلام غلامحسین تسخیری»، ۱۳خرداد در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و یادبود شهید احسانبخش که در مسجد جعفری صومعه‌سرا برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) عالم مجاهدی بود که قبل و بعد از انقلاب، سنگرنشین امامت و ولایت بود و تا آخرین لحظات عمر با برکتشان به این نظام و انقلاب خدمت کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه طبق آیات قرآن مومنان باید تقوا و اطاعت پذیری از ولایت را در خود تقویت کنند، افزود: این دو عامل اگر رعایت شود از جانب خداوند نوری به مومنان عطا می‌شود که به وسیله آن راه‌های سخت را بپیمایند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) دارای دو ویژگی مذکور بود، گفت: امام با ایمان به خدا و ایمان به رسول‌الله و عامل مهم تقوا توانست نوری را در وجود خود قرار دهد که مسیر انقلاب را طی کند.

حجت‌الاسلام تسخیری با بیان اینکه مسیری که امام راحل طی کرد مسیر آسان و روانی نبود، اما امام با اتکا به این آیه توانست مسیر را بپیماید، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان اکثر کارهایش را تعطیل و با خداوند ارتباط محکمی برقرار می‌کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امام از زاویه تقوا، به مقام ولایت الهی و نائب امام زمانی دست پیدا کرد، خاطرنشان کرد: تقوا ابعاد مختلفی دارد که فقط به نماز، روزه، حج، زکات و .. ختم نمی‌شود بلکه خدمت به مردم و نوکر بودن مسئولان نسبت به مردم نوعی تقوا است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فقط عالم، فقیه، مدرس و استاد نبود بلکه امام آنچه را که می‌گفت عمل می‌کرد و تمام وجودش را به خدا سپرده بود، اظهار کرد: تمام وجود امام منتسب به خدا بود و تمام کارهایبش را برای رضای خدا انجام می‌داد.

حجت‌الاسلام تسخیری با اشاره به اینکه تفکرات امام، دنیا را متحول کرده است، افزود: امام با روحیه انقلابی‌گری وارد این عرصه شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: اگر این انقلاب را می‌خواهیم به انقلاب جهانی امام زمان(عج) متصل کنیم باید آن روشی را که امام بزرگوار در دوران عمرش برای ما تعلیم نمود و ادامه آن را مقام معظم رهبری طی کرد ادامه دهیم و الا مسیری خطرناکی را در پیش رو داریم.

وی با اشاره به شاخصه‌های انقلابی‌گری، تصریح کرد: باید بدانیم رمز پیروزی انقلاب اسلامی وحدت کلمه است، کسی نمی‌تواند ادعای انقلابی‌گری کند اما بر طبل تفرقه بکوبد.

حجت‌الاسلام تسخیری، روحیه انقلابی‌گری را ساده‌زیستی عنوان و خاطرنشان کرد: نمی‌شود انسان اشرافی‌گری زندگی کند و سپس روحیه انقلابی‌گری داشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مسئولی که ماشین میلیاردی زیر پایش است نمی‌تواند فکر انقلابی‌گری داشته باشد و به فکر مردم و فقرا باشد، اظهار کرد: امام می‌فرماید اگر کسی می‌خواهد ادامه انقلاب را طی کند باید زندگی ساده داشته باشد.

وی با بیان اینکه امام راحل به ما درس ساده‌زیستی داد، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام بارها تکرار کردند که در زمان و دوران مسئولیت خود ساده‌زیستی کنند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد