صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






راه امام خمینی(ره)، عدالت و مبارزه با ظلم بود

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شخصیت والای عبادی و سیاسی امام خمینی(ره)، مسیر پربرکت ایشان را راهی عدالت‌محور و مبارزه با ظلم و استکبار برشمرد. آیت‌الله احمد پروایی در گفت‌وگو با فارس با تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: مسیر امام خمینی(ره) مسیر […]

کد خبر : 36640 | 7:14 ق.ظ | ۱۵ خرداد , ۱۳۹۸

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شخصیت والای عبادی و سیاسی امام خمینی(ره)، مسیر پربرکت ایشان را راهی عدالت‌محور و مبارزه با ظلم و استکبار برشمرد.

آیت‌الله احمد پروایی در گفت‌وگو با فارس با تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: مسیر امام خمینی(ره) مسیر عدالت و مبارزه با ظلم و ظالم بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با تأسی از مسیر مولایش امام علی علیه‌السلام حرکت کرد، افزود: امام خمینی(ره) همان مسیری را پیمود که امیرالمؤمنان در آن مسیر قدم برداشت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ابعاد شخصیتی ناشناخته معمار کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) فقیهی بی‌نظیر، فیلسوف، عارف، مرجعی دینی، مبارز و استکبارستیز بود.

پروایی با اشاره به ابعاد شخصیتی امام راحل خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از ابتدای قیام خود از سال ۴۲ پیوسته به یاد فقرا، مستضعفین، امت اسلامی و پابرهنگان بودند و مردم را ولی‌نعمت انقلاب می‌دانستند.

وی با بیان اینکه دوست و دشمن به عظمت و بزرگی امام خمینی(ره) اعتراف دارند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در مسیر امربه‌معروف و نهی از منکر که یکی از آرمان‌های حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام بود حرکت کرد و در قلب جهان نفوذ کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه در طول عمرش غیر از خدا، از کسی نترسید، بیان کرد: این ادعای به‌حق امام خمینی(ره) نشان می‌دهد که این شخصیت وارسته، انسانی کامل، عابد و راضی به رضا و قدر الهی بوده و آنچه را که خوبان همه دارند، همه را یکجا داشته است.

پروایی با اشاره به مقام عبادی و علمی امام خمینی(ره) گفت: ما در عصر امام خمینی(ره) فقیه، عارف و خداشناس زیاد داشته‌ایم اما وقتی همه این افراد را با امام خمینی(ره) مقایسه می‌کنیم نشان می‌دهد حضرت امام خمینی(ره) بعد از ائمه معصومین سلام‌الله علیها شخصیتی بسیار شبیه به معصومین را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به‌تنهایی اندازه یک ملت بود، افزود: شخصیت امام خمینی(ره) به‌عنوان مرد الهی و عبادی به‌گونه‌ای بود که خیر تمامی ملت را یکجا در خود داشت و لحظه‌ای از یاد و ذکر خدا غافل نماند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه علما و روحانیونی همچون خود بر سر سفره امام خمینی(ره) بزرگ‌شده‌اند، بیان کرد: کتب، نوشته‌ها، وصایا، راه و سلوک امام خمینی(ره) مسیر علما و روحانیون است و ما سعی داریم در مسیر منویات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی گام برداریم.

پروایی با اشاره به ویژگی بارز و برجسته ضد استکباری امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام خمینی(ره) با مستکبران هیچ رابطه‌ای نداشت و شخصیتی بود که با ظلم و ظالم مبارزه می‌کرد.

وی با اشاره به شخصیتی مبارز امام خمینی(ره) با ظلم زمانه خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از همان زمانی که در زندان بودند با رژیم مستبد شاهنشاهی مبارزه می‌کردند و ریشه ظلم را از کشور برچیدند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه امروزه بر همه فرض و واجب است تا در مسیر نامتناهی امام خمینی(ره) گام برداریم و با همان قدرت راه ایشان را در پیش بگیریم، تصریح کرد: امروز همه وظیفه‌داریم با تبعیت از خلف صالح امام خمینی و با اطاعت محض از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای ( مدظله عالی) راه امام را در پیش بگیریم.

پروایی با تأکید بر اینکه همه باید تابع ولایت‌فقیه باشیم، بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند برای اینکه به مملکت ما آسیب نرسد همه باید پشتیبان ولایت‌فقیه باشیم و امروزه وظیفه شرعی، دینی، سیاسی و اجتماعی ما پشتیبانی از ولایت‌فقیه است و یقیناً این مسیر راه امام، شهدا و انقلاب را بیمه خواهد کرد.

وی با تأکید بر حفظ دستاوردهای امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) برای جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ آن عزت، اسلام ناب و اقتدار را آورد و این دستاورد امام تنها با اتکا به مردم و اعتقاد به خدا و مسیر حق بوده است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد