صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بازخوانی و افشای برخی جنایات آمریکا علیه ایران

به بازخوانی و افشای جنایات آمریکا علیه ایران در ۶۰ سال گذشته  اشاره می کنیم که بخشی از آن به این شرح است: در ابتدای امر جملاتی از بیانات مقام معظم رهبری را متذکر می شویم: طرح قضیه حقوق بشر از طرف سردمداران آمریکا، چه حالا و چه در روزهای قبل، یک دکان و یک […]

کد خبر : 36820 | 10:00 ق.ظ | ۷ تیر , ۱۳۹۸

به بازخوانی و افشای جنایات آمریکا علیه ایران در ۶۰ سال گذشته  اشاره می کنیم که بخشی از آن به این شرح است:

در ابتدای امر جملاتی از بیانات مقام معظم رهبری را متذکر می شویم:

طرح قضیه حقوق بشر از طرف سردمداران آمریکا، چه حالا و چه در روزهای قبل، یک دکان و یک وسیله برای استفاده بیشتر بود، این ها به حقوق بشر اعتقاد ندارند این ها کسانی هستند که در مقابل چشمشان، حکومت صهیونیستی در کشورفلسطین، مردم فلسطین را به بدترین وجهی زیر فشار و کشتار و اختناق و شکنجه قرار می دهد و آن ها حتی به زبان، عمل او را محکوم نمی کنند.

طرح مسأله حقوق بشر، برای فریب و وسیله  فشار است؛ برای این است که ا گر خواستند دولتی را زیر فشار افکار عمومی قرار بدهند، با تهمت نقض حقوق بشر زیر فشار قرار بدهند و خودشان را متولی حقوق بشر در دنیا معرفی کنند؛ آنجایی هم که لازم می دانند، به عنوان طرفداری از حقوق بشر، حتی قوای نظامی وارد یک کشور بکنند و حکومت آن کشور را تغییر بدهند! (بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی در ۲/۱/۱۳۶۹)

دشمن را بشناسیم؛ دشمنان جهانی که خودشان را به‌ وسیله‌ی انواع و اقسام اقلام آرایشیِ رسانه‌ای و تبلیغاتی بزک می کنند و در مقابل چشم قرار می دهند، بشناسیم؛ آمریکا را بشناسیم.

از هفتم تیر تا دوازدهم تیر شما ببینید چقدر ترور، قتل‌عام و کشتار انجام شد؟ چقدر زن، کودک، عالِم، سیاستمدار، به‌وسیله‌ی عوامل آمریکا آماج این جنایتها قرار گرفتند؟

به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ «حقوق بشر آمریکایی» اعلام بکنیم. واقعاً حقوق بشر آمریکایی در این چند روز در کشور ما یک چیز واضح و بارزی است(۱۳۹۴/۰۴/۰۶  بیانات در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهدای استان تهران).

ادعای حقوق بشر و گسترش دموکراسی و آزادی در دنیا و حرف هایی را که سران آمریکا در سخنرانی های رسمی خود می‌زنند، هیچ‌کس در دنیا باور نمی‌کند(۱۳۸۱/۰۹/۰۱ ،بیانات در خطبه‌های نمازجمعه‌‌)

امروزه ملت ایران باید هوشیار باشد؛ چون دشمن با اسم های مختلف – ازجمله به نام حقوق بشر- در فکر دشمنی کردن و ضربه زدن به انقلاب و اسلام است. دفاع امثال آمریکا از حقوق بشر، برای ملت ها و مظلومان دنیا، هم خنده آور و هم گریه آور است. از طرفی خنده آور و مضحک است. چون خود از نقض کنندگان درجه ی اول حقوق بشر است، درحالی که سنگ حقوق بشر را به سینه می زنند!

از طرف دیگر گریه آور هم است؛ برای بشریت مصیبتی از این بالاتر نیست که مفاهیم و ارزش های انسانی، این طور در دست و پای این سیاست بازان خبیث بیفتد، ایران اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم می کنند؛ در حالی که اسلام، بزرگ ترین ضامن حقوق بشر است. اسلام بر حقوق انسان ها تأکید دارد(بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان و پرستاران و پرسنل نیروی دریایی ارتش ۷/۹/۱۳۶۹).

لیست جنایات ۶۰ ساله آمریکا و عوامل آن علیه ملت ایران

 الف – قبل از انقلاب اسلامی

  1. اولین تماس آمریکا با ایران در سال ۱۲۲۹ تقریبا ۱۷۰ سال قبل در دوره امیر کبیر، نماینده ایران در استانبول با جورج مارشال وزیر مختار آمریکا گفتگو کرد و عهد نامه مودت و کشتیرانی منعقد گردید.
  2. سال ۱۲۴۹ دوره ناصرالدین شاه اجازه تاسیس نخستین مرکز میسیونری مذهبی به امریکائی ها داده شد.
  3. سال ۱۲۶۲ کنسولگری آمریکا در تهران تاسیس شد و از طرف ایران هم میرزا ابوالحسن شیرازی به آمریکا رفت.
  4. سال ۱۳۰۰ شرکت (اویل آمریکا) پیشنهاد قرارداد امتیاز انحصار بهره برداری آمریکا از معادن نفت ۵ استان مرکزی ایران را داد که با رقابت انگلیس و روس به سامان نرسید.
  5. سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۰۵ حضور مستشاران آمریکائی در ایران.
  6. سال ۱۳۲۰ در حمله متفقین به ایران آمریکا درخواست حمایت از ایران را پاسخ نداد.
  7. دریافت وام و اجاره ایران از آمریکا در طول جنگ جهانی دوم ۴۵ میلیون دلار.
  8. سال ۱۳۲۶ قرارداد ۱۰ میلیون دلاری فروش اسلحه آمریکا به ایران.
  9. تاسیس ساواک در سال ۱۳۳۲ توسط  سازمان سیا و موساد با حضور ۱۰ مستشار آمریکائی اعزام ساواکی ها برای آموزش شکنجه مجاهدان به اسرائیل.
  10. اعزام ده ها هزار نظامی آمریکائی بازنشسته پس از جنگ ویتنام به ارتش ایران با هزینه دولت ایران.
  11. فروش سیل اسلحه به ایران در ۲۰ سال از سال ۱۹۵۰ الی ۱۹۷۰ بیش از یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار.
  12. منع شاه از استفاده تلفن های ایران و نصب خط ۱۰ شماره ای ویژه به نام خط سرخ با کنترل و استراق سمع و شنود توسط سفارت آمریکا در ایران.
  13. بکارگیری قدرت حکومت ایران برای حمایت از اسرائیل غاصب.
  14. بکارگیری ارتش سربازان ایرانی در سرکوبی مبارزان عمان.
  15. غارت نفت  ۶ میلیون بشکه در روز و ثروت ایران با قراردادهای استعماری.
  16. سال ۵۲ تاسیس مرکز فرماندهی خاور میانه سیا در ایران و استقرار رئیس سابق سازمان سیا ریچارد هلمز در ایران به عنوان سفیر کبیر آمریکا به دستور نیکسون.
  17. قرار داد فروش ۲۰۰ میلیون دلار جنگ افزار آمریکا به ایران در سال ۴۲ به دستور جانسون رئیس جمهور آمریکا.
  18. در دی ۱۳۰۰ در کابینه مشیرالدوله دولت با اجازه مجلس یک میلیون دلار با سود ۷ درصدی از آمریکا قرض کرد، مشروط به نظارت مستشاران آمریکائی بر اداره مالیه ایران که عملا به ریاست اداره مالیه ایران منجر شد.
  19. اعزام دکتر آرتور میلسپو به عنوان مستشار و رئیس مالیه ایران با حقوق پانزده هزار دلار در سال استخدام که خانه و اثاثیه هم از طرف دولت تهیه می‌شد و هشت نفر دیگر آمریکایی که توسط دکتر میلسپو انتخاب می‌شد با حقوق هفت‌هزار و پانصد دلار تا ده هزار دلار به مدت ۶ سال از سال ۱۳۰۱ تا ۱۳۰۶٫
  20. در تاریخ مهر ۱۳۰۱ با تصویب مجلس استخدام دکتر ریان آمریکائی برای اصلاح امور بلدیه تهران با حقوق سالیانه ده هزار دلار و خانه و اثاثیه رایگان به اضافه چند مهندس بلدی آمریکائی که ریان انتخاب می‌نماید با حقوق سالیانه پنج هزار دلار.
  21. دکترآرتور میلسپو برای بار دوم در دی ماه ۱۳۲۱ با ۶۰ نفر از همکارانش وارد تهران شد و به عنوان رئیس کل دارایی تا سال ۱۳۲۶ با اختیارات وسیعی امور مالی و اقتصادی کشور را در دست گرفت و خزانه‌داری، حمل و نقل، توزیع خواربار و تثبیت قیمتها و حتی تعدیل اجاره‌بها در اختیار او و همکارانش قرار داده شد.
  22. ورود هیأت مستشاران نظامی به ریاست ژنرال والتر ریدلی برای نظارت بر ارتش.
  23. استخدام چند افسر آمریکائی برای ژاندارمری به ریاست سرهنگ نورمن شوارتسکف در مهر ۱۳۲۱٫
  24. استخدام گراشام آمریکایی برای ریاست گمرک.
  25. در مرداد ۲۱ استخدام تمیرمان آمریکایی برای ریاست شهربانی.
  26. در آبان ماه ۱۳۲۲ استخدام هیأتی از افسران و درجه‌داران ارتش آمریکا برای وزارت جنگ.
  27. استخدام چند نفر آمریکایی برای کارمندی وزارت دارایی.
  28. استخدام دلپی فرانسوی برای سرم سازی حصارک و استخدام دو پزشک آمریکایی برای وزارت بهداری.
  29. اوضاع به گونه‌ای شد که والاس مری وزیرمختار آمریکا در ۳ اوت ۱۹۴۲ (۱۲ مرداد ۱۳۲۱) با افتخار به سامنر ولز معاون وزارت خارجه آمریکا تلگراف زد: «به زودی ما در وضعی خواهیم بود که عملاً ایران را اداره خواهیم کرد».
  30. کودتاى ۲۸ مرداد ۱۳۳۲.
  31. شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲.
  32. حمایت و تحکیم پایه هاى حکومت استبدادى شاه .
  33. حمایت از کشتار صدها تن از مردم در قیام خونین پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ .
  34. تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت بزرگ ایران.

ب- دوران پس از انقلاب اسلامی

  1. فعالیت های جاسوسی و توطئه علیه همه کیان ملت ایران، که اسناد باقی مانده در ۵۰ جلد کتاب شد.
  2. اعزام ژنرال رابرت هایزر آمریکائی و جلسات با فرماندهان نیروهای مسلح  برای سرکوب و کشتار مردم در جریان انقلاب ۱۳۵۷٫
  3. دستور خروج شاه از ایران و اطاعت شاه که به فردوست گفت: خیلی خوب حالا کجا بریم؟
  4. تحریک اقلیتهای قومی کرد و بلوچ و ترکمن و عرب و… اهل سنت برای تجزیه طلبی که به کشتار هزاران بسیجی و سپاهی و فریب خوردگان منجر شد مانند خسرو قشقائی که پس از ۲۵ سال از آمریکا به ایران با دریافت ۱ میلیون دلار ماهانه از سازمان سیا برای تجزیه طلبی اعزام شد.
  5. طراحی جنگ تحمیلی و سفر برژینسکی به اردن و دیدار با صدام جهت هماهنگی در شروع جنگ تحمیلی با ایران و نیز سفر دونالد رامسفلد وزیر دفاع آمریکا به بغداد در آغاز جنگ و سوق دادن دهها کشور غربی و ارتجاعی برای همکاری با صدام و کشتار ۸ ساله مردم ایران و شهادت تعداد ( ۲۲۱۶۸۲ نفر ) و جانبازی تعداد ( ۵۷۴۱۰۱ )که تعداد کل جانبازان در کشور ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر است که ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر معادل ۵۹ درصد جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر معادل ۴۱ درصد نیز جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر هستند و اسارت هزارن نفر .
  6. بلوکه کردن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار پول ایران در بانکهای آمریکا.
  7. اشاعه تهمت های تولید بمب اتمی و نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم به ایران. انواع تحریم ها: (نفتی، داروئی، تجاری، بانکی، فضائی، کشتیرانی، هواپیمایی).
  8. اسقاط هواپیمای مسافربری ایران توسط ۲ موشک از ناو هواپیما بر آمریکائی وینسنس در سال ۶۷ و کشتن ۳۹۰ مسافر ایرانی و تصریح رئیس جمهور آمریکا( من از ایران عذر خواهی نمیکنم) و اعطاء مدال افتخار به کاپیتان قاتل.
  9. تخصیص بودجه سالانه توسط کنگره برای اسقاط نظام جمهوری اسلامی ایران، سال ۸۴ به اصرار کاندولیز رایس ۷۵ میلیون دلار در کنگره برای براندازی جمهوری اسلامی ایران ( بهبود وضعیت آزادی و حقوق بشر ) تصویب شد و سال ۲۰۱۰ پنتاگون مبلغ ۵۵ میلیون دلار را برای پشتیبانی و شبکه سازی مخالفان انتخابات ریاست جمهوری ایران و جریان فتنه تخصیص داد که بند ۱۲۶۱ بودجه دفاعی پنتاگون بود.
  10. ایجاد و حمایت از ۲۷۶ شبکه ایرانی ستیز فارسی زبان و ۲۰۰ شبکه دیگر به زبان های اقوام ایرانی و ۴۲ شبکه به زبان کردی.
  11. تاسیس داعش و حمایت اطلاعاتی و نظامی و مالی علیه جریان مقاومت اسلامی منطقه و انقلاب اسلامی و تشیع به اعتراف وزیر خارجه اسبق آمریکا (هیلاری کلینتون).
  12. نقض عهد برجام و خروج از توافقنامه و تشدید تحریم ها و بلوکه کردن حساب تعدادی از موسسات و شخصیت های ایرانی.
  13. پشتیبانی از ترور دانشمندان هسته ای ایران توسط موساد.
  14. حمایت از بمب گذاری در مجلس و کشتن و مجروح کردن تعدادی از هم وطنان ایرانی.
  15. تبدیل سفارت آمریکا به لانه جاسوسى‏.
  16. هجوم مستقیم نظامى و واقعه طبس.
  17. کودتاى نوژه برای براندازی جمهوری اسلامی ایران.
  18. حمله آمریکا به کشتى‏ها و سکوهاى نفتى ایران.
  19. .حمایت آمریکا از سازمان منافقین.
  20. اعمال تحریمهاى ظالمانه علیه ایران.
  21. تهاجم فرهنگى و جنگ نرم علیه ملت ایران.
  22. ساخت فیلمهاى ضد ایرانى و ضد اسلامی‏.
  23. تهدید مستمر ملت ایران به حمله نظامى‏.
  24. حمایت آمریکا از گروهکهاى تروریستى به ویژه در مرزهاى ایران.
  25. حمایت آمریکا از فتنه و اغتشاش در سالهاى ۸۸ ،۸۲ ،۷۸ .
  26. ترور دانشمندان هسته اى ایران






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد