صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تدوین قانون اساسی، یکی از مهم‌ترین خدمات شهید بهشتی به انقلاب اسلامی است

معاون فرهنگی دادگستری گیلان نقش تحکیم خانواده در کاهش پرونده‌های قضایی را بسیار مؤثر دانست و گفت: تنها راه کاهش آمار پرونده‌های ارسالی به دادگستری، احساس مسؤولیت در بین خانواده است. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن رضازاده در مراسم یادبود شهدای هفت‌تیر در مسجد جامع آستانه اشرفیه با اشاره ویژگی شخصیتی شهید بهشتی اظهار کرد: شهید بهشتی […]

کد خبر : 36866 | 12:07 ب.ظ | ۸ تیر , ۱۳۹۸

معاون فرهنگی دادگستری گیلان نقش تحکیم خانواده در کاهش پرونده‌های قضایی را بسیار مؤثر دانست و گفت: تنها راه کاهش آمار پرونده‌های ارسالی به دادگستری، احساس مسؤولیت در بین خانواده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن رضازاده در مراسم یادبود شهدای هفت‌تیر در مسجد جامع آستانه اشرفیه با اشاره ویژگی شخصیتی شهید بهشتی اظهار کرد: شهید بهشتی انسانی آراسته و پربرکتی بود و همواره خود را وام‌دار خون شهدای انقلاب و‌ امام راحل (ره) می‌دانست و ‌برای سربلندی انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

وی تدوین قانون اساسی را یکی از مهم‌ترین خدمات شهید بهشتی به انقلاب دانست و افزود: این شهید بزرگوار رکن اصلی تدوین قانون اساسی انقلاب اسلامی بوده و‌ تا به الآن سرلوحه اداره امور کشور است.

معاون فرهنگی دادگستری استان گیلان با اذعان به اینکه فرهنگ صلح در جامعه در حال از بین رفتن است، گفت: باید فرهنگ صلح در جامعه را افزایش دهیم زیرا این فرهنگ باعث کاهش پرونده در قوه قضائیه می‌شود و از مردم می‌خواهم به این امر توجه ویژه کنند.

رضازاده نقش تحکیم خانواده در کاهش پرونده‌های قضایی را بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: بعضی از پرونده‌هایی که به  دادگستری می‌آید شرم‌آور است لذا بزرگان و ریش‌سفیدان خانواده باید کاری کنند تا آمار طلاق در بین زوجین کاهش پیدا کند و از مردم درخواست دارم به تحکیم خانواده بیشتر توجه کنند.

وی با اشاره به آمار پرونده‌های ارسالی به قوه قضائیه بیان کرد: اگر احساس مسؤولیت در بین خانواده‌ها افزایش پیدا کند بسیاری از مشکلات حل و آمار پرونده ارسالی به قوه قضاییه که هرساله یک‌میلیون افزایش پیدا می‌کند رو به کاهش می‌رود‌.

معاون فرهنگی دادگستری استان گیلان با اذعان به اینکه تنها راه کاهش آمار پرونده‌های ارسالی به دادگستری، احساس مسؤولیت در بین خانواده است، خاطرنشان کرد: تدوین قوانین، اضافه کردن زندان و قاضی مشکلی را حل نمی‌کند و اگر سعی داریم تا این مشکلات کاهش پیدا کند باید احساس مسؤولیت در بین زوجین و بزرگان خانواده افزایش پیدا کند.

رضازاده با تأکید بر نقش مؤثر خانواده در ایجاد امنیت جامعه افزود: خانواده‌ای که در آن آرامش وجود داشته و ‌زوجین نسبت به یکدیگر به درک متقابل برسند فرزند، با خیالی آسوده به تدریس خود پرداخته و فردی مفید برای جامعه و کشور می‌شود.

وی، رؤسای دادگستری را سفیران فرهنگی کشور دانست و گفت: روسای دادگستری باید امام‌جمعه و ریش‌سفیدان شهر را دعوت کنند تا با رایزنی و ارائه راهکار مناسب مشکلات شهرستان حل شود.

معاون فرهنگی دادگستری استان گیلان با اشاره به وضعیت پارک ساحلی آستانه‌اشرفیه بیان کرد: خانواده‌ها باید برای بردن کودکان خود به‌جاهای تفریحی ازجمله پارک ساحلی احساس امنیت و ‌راحتی کنند لذا از مسؤولین مربوطه درخواست دارم تا این بعضی از مشکلات این پارک را حل کنند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد