صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بیانیه/ شهیدان رجایی و باهنر خدمتگزاران راستین انقلاب اسلامی بودند

بیانیۀ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به‌مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر: هشتم شهریورماه برای مردم مسلمان ایران یادآور حادثۀ تلخ انفجار دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران و به شهادت رسیدن مظلومانۀ شهیدان محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد باهنر (نخست‌وزیر) به دست ناپاک منافقان کوردل در سال ۱۳۶۰ است. […]

کد خبر : 37351 | 12:20 ب.ظ | ۶ شهریور , ۱۳۹۸

بیانیۀ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به‌مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر:

هشتم شهریورماه برای مردم مسلمان ایران یادآور حادثۀ تلخ انفجار دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران و به شهادت رسیدن مظلومانۀ شهیدان محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد باهنر (نخست‌وزیر) به دست ناپاک منافقان کوردل در سال ۱۳۶۰ است. شهیدان بزرگواری که در عمر کوتاه اما پرثمر خود خدمتگزاران راستین انقلاب اسلامی بودند و تا پای جان بر عهد و پیمان خویش با بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (رحمت‌الله علیه) ایستادند و با تشکیل دولتی مکتبی تلاش نمودند تا در مسیر پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی و رفع استضعاف، محرومیت، تبعیض و بی‌عدالتی در جامعه گام‌ بردارند.

شهیدان رجایی و باهنر، پروانه‌وار در آتش خشم استکبار جهانی که با دستان خائن جنایتکاران منافق، افروخته شده بود سوختند و ذره‌ای از مواضع انقلابی ملت مسلمان ایران و ارزش‌های اسلامی عقب ننشستند. شهادت این دو یار خدوم امام و امت اگرچه حادثه‌ای تلخ بود و موجب حزن و اندوه دوستداران انقلاب اسلامی شد اما سبب وفاق ملت، تحکیم نظام و تسریع در نابودی پایگاه داخلی منافقین گردید و امروز نیز با گذشت حدود چهار دهه از آن حادثه تلخ، سندی متقن بر مظلومیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر تروریسم دولتی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است.

یادآوری حادثۀ تروریستی هشتم شهریور و زنده‌ نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر، احیای روحیۀ تلاش صادقانه و خدمتگزاری بی‌چشمداشت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است. مردم‌داری، خدمت به محرومین، پاسخگویی، شفافیت در عملکرد، تواضع، سعه‌صدر در برخوردها، توجه به امور دینی و اصول ارزشی و اخلاقی و پاسداری از مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی همراه با ولایتمداری و قانون‌محوری سیرۀ به یادگار مانده از شهیدان رجایی و باهنر است؛ الگویی که چراغ‌راه دولت‌مردان در عرصۀ خدمتگزاری، سازندگی و اجرای عدالت اجتماعی در مسیر تحقق بیانیۀ گام دوم انقلاب و در نتیجه پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی خواهد بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن بزرگداشت یاد و خاطرۀ شهیدان رجایی و باهنر به‌ویژه ۱۰۴ شهید ترور استان، با بیعت مجدد با آرمان والای معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، بر پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایۀ رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) تاکید نموده و از عموم مردم ولایی و انقلابی گیلان دعوت می‌کند با حضور پرشور خود در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در سراسر استان و در شهر رشت که پیش از خطبه‌های نماز جمعه هشتم شهریورماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی (رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا) در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار می‌شود، برگ زرین دیگری بر صحیفۀ افتخارات گیلانیان غیور بیافزایند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد