صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






جشنواره خوراک‌های بومی محلی در شهرستان صومعه‌سرا

همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشنواره غذاهای بومی محلی ابریشم به همت اداره میراث فرهنگی و گردشگری صومعه‌سرا در تالار فرشتگان دو گور برگزار شد . رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری صومعه‌سرا گفت: این جشنواره باهدف فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سالم به‌ ویژه گیاهی و خانگی در چهل‌ و […]

کد خبر : 39071 | 6:26 ب.ظ | ۱۳ بهمن , ۱۳۹۸

همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشنواره غذاهای بومی محلی ابریشم به همت اداره میراث فرهنگی و گردشگری صومعه‌سرا در تالار فرشتگان دو گور برگزار شد .

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری صومعه‌سرا گفت: این جشنواره باهدف فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سالم به‌ ویژه گیاهی و خانگی در چهل‌ و یکمین سالگی انقلاب با حضور ۱۵ هنرمند آشپز باپخت بیش از ۴۱ غذای محلی برگزار شده است .
علیرضا مهرگان با اشاره به اینکه سالانه ۶ جشنواره در این شهرستان برگزار می شود اظهار داشت: غذاهای سنتی به دلیل کم‌چرب بودن، داشتن پروتئین مناسب گوشت قرمز و سفید ، نداشتن افزودنی‌های مدت‌دار،استفاده از مواد تازه محلی که ویتامین‌های خود را از دست نداده‌اند برای سلامتی بسیار مفید است.
وی افزود:  به نفرات اول تا سوم این جشنواره بر اساس میزان توجه به سنت ها و آیین های بومی و محلی در پخت غذا با نظر کمیته داوران جوایزی اهدا شد.

مهرگان اضافه کرد:عرضه انواع صنایع دستی بانوان این شهرستان از برنامه‌های جنبی این جشنواره بود که با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد.
فرماندار صومعه سرا هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، برگزاری جشنواره ها را سبب ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه دانست و افزود: صومعه سرا شهری با قدمت است که داشته های غنی فرهنگی در لایه‌های مختلف خرده فرهنگ‌هایش دارد و نیاز است که آیین و سنت ها و غذاهای محلی آن معرفی شود .
سید جلال سید محمدی اظهار داشت: با شناساندن پتانسیل های این شهرستان در قالب جشنواره می توان به روند توسعه سرعت بخشید .
در این جشنواره که با حضور جمع کثیری از مردم و مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد برنامه های متنوع و جذاب چون موسیقی سنتی و پاپ اجرای نمایش طنز و کمدی و مسابقه  همراه بود و  بانوان صومعه سرائی با پخت انواع غذاهای محلی گیلان آش ، سوپ ، دسر ، حلوا و شیرینی های محلی توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند .

.

https://img9.irna.ir/d/r2/2020/02/01/4/156930027.jpg

.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد