صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تصویب سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده در گیلان

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: سند «ارتقا وضعیت زنان و خانواده در گیلان» با هدف اقدامات موثر در حوزه شاخص‌های عدالت جنسیتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی تصویب شد. معصومه ابتکار اظهار داشت: امروز طرح‌های کارآفرینی و اقتصادی خوبی در گیلان به بهره‌برداری رسید و معتقدم که با همدلی، همبستگی و افزایش […]

کد خبر : 39118 | 10:03 ق.ظ | ۱۵ بهمن , ۱۳۹۸

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: سند «ارتقا وضعیت زنان و خانواده در گیلان» با هدف اقدامات موثر در حوزه شاخص‌های عدالت جنسیتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی تصویب شد.

معصومه ابتکار اظهار داشت: امروز طرح‌های کارآفرینی و اقتصادی خوبی در گیلان به بهره‌برداری رسید و معتقدم که با همدلی، همبستگی و افزایش شاخص مشارکت مردم می‌توانیم از شرایط سخت و حساس فعلی با موفقیت عبور کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به تصویب سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده در گیلان گفت: این سند از سال گذشته در چارچوب شاخص‌های عدالت جنسیتی با حضور استاندار گیلان امضا شد که بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی‌ استان ملزم به پیش‌بینی برنامه‌ها و اقدامات موثر در حوزه شاخص‌های عدالت جنسیتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان می‌شوند.

وی با بیان اینکه سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده در گیلان متناسب با ویژگی‌های بومی این استان تنظیم شده است افزود: توجه به تعادل و استحکام خانواده، اشتغال و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار و سایر موارد مرتبط با این حوزه از جمله مسائل مدنظر در سند مذکور است.

ابتکار با اشاره به اجرای طرح ارتقا تاب‌آوری اجتماعی در گیلان از سال ۹۶ خاطرنشان کرد: باید بتوانیم این طرح‌ها را توسعه دهیم البته سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های کارآفرینی را جزو سرمایه‌های اجتماعی می‌دانیم و معتقدم که اجرای این طرح‌ها و برنامه‌ها بدون مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد امکان‌پذیر نیست.

وی به حضور برخی تشکل‌های کارآفرینی استان گیلان در نشست چندروزه کارآفرینی که در تهران برگزار شد اشاره و بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های کارآفرینی موجب توسعه کارآفرینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شده و در مبارزه با فقر نیز موثر است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به ضرورت حضور مردم در عرصه‌های مختلف عنوان داشت: باید با اقدامات موثر زمینه مشارکت مردم فراهم‌ شود و سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه دارای نقش اساسی هستند.

وی اجرای چندین طرح ملی در کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: طرح ارتقا تاب‌آوری اجتماعی و طرح ملی گفت‌وگوی خانواده که مهم‌ترین طرح برای تحکیم خانواده تلقی می‌شود در سطح کشور در حال اجرا است که در برطرف شدن اختلال روابطی بین اعضای خانواده و مهارت‌‌افزایی در بستر خانواده موثر است.

ابتکار با بیان اینکه هم‌اکنون طرح‌های مختلفی در حوزه کارآفرینی در گیلان در حال اجرا است ابراز داشت: نتایج حاصل شده از این طرح‌ها برای ما اهمیت دارند چون مهم نتیجه است که باید منجر به اشتغال‌زایی و توسعه شود./ تسنیم






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد