صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






محتوای مرتبط با ماه رمضان هنرمندانه و خلاقانه در اختیار مردم قرار گیرد

استاندار گیلان، شیوع بیماری کرونا را موجب تعطیلی اجتماعات مذهبی به ویژه مساجد دانست و تصریح کرد: در این ایام می توانیم محتواهای مرتبط با ماه مبارک رمضان را به شکل هنرمندانه و خلاقانه به ویژه از طریق صدا و سیما و فضای مجازی در اختیار مردم قرار دهیم. ارسلان زارع در جلسه شورای فرهنگ عمومی […]

کد خبر : 39679 | 9:21 ق.ظ | ۳۱ فروردین , ۱۳۹۹

استاندار گیلان، شیوع بیماری کرونا را موجب تعطیلی اجتماعات مذهبی به ویژه مساجد دانست و تصریح کرد: در این ایام می توانیم محتواهای مرتبط با ماه مبارک رمضان را به شکل هنرمندانه و خلاقانه به ویژه از طریق صدا و سیما و فضای مجازی در اختیار مردم قرار دهیم.

ارسلان زارع در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گیلان که در استانداری برگزار شد، ماه رمضان را ماه نزول قرآن دانست و اظهار کرد: رمضانی ماهی است که برکت و رحمت و مغفرت الهی نصیب انسان می شود و لذا فرصتی برای تزکیه و خودسازی و تقرب به خداست.

وی با تاکید بر لزوم بهره مندی حداکثری از فضائل بیشمار این ماه مبارک، افزود: باید نسبت به بازسازی و پاکسازی بنیه معنوی خویش اقدام کنیم، زیرا در ماه مبارک رمضان درهای رحمت خداوند به روی انسان باز است و دل ها برای پذیرش حق و حقیقت آماده تر و گوش‌ها شنواتر است لذا باید فکر و زبان ما نیز مسئول تر شود.

استاندار گیلان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در عید نوروز و عید مبعث مبنی بر ظرفیت های فراوان نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: رهبری فرمودند «تجربه چهل ساله به ما نشان می‌دهد که کشور ظرفیت مقابله با مسائل و چالش ها را در هر سطحی داراست؛ مهم این است که این ظرفیت به وسیله مسئولین شناسایی بشود» لذا این تاکید مقام معظم رهبری ما را موظف به اهتمام بیشتر نسبت به گذشته برای شکوفایی ظرفیت های جدید در حوزه های مختلف می کند.

زارع، دین اسلام را توام با هنر و زیبایی دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کریم به عنوان معجزه قرون در نهایت زیبایی معنوی است و در همه مناسک دینی نظیر اذان، افطار، مناجات سحر و… نیز می توان این زیبایی را مشاهده کرد.

وی شیوع بیماری کرونا را موجب تعطیلی اجتماعات مذهبی به ویژه مساجد دانست و تصریح کرد: در این ایام می توانیم محتواهای مرتبط با ماه مبارک رمضان را به شکل هنرمندانه و خلاقانه به ویژه از طریق صدا و سیما و فضای مجازی در اختیار مردم قرار دهیم.

استاندار گیلان، از برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با محوریت ماه رمضان و تصمیم گیری مبنی بر بازگشایی مساجد طی فردا خبر داد و عنوان کرد: جلسه فردا با حضور مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار خواهد شد و درخصوص بازگشایی مساجد در ماه مبارک رمضان و پروتکل های بهداشتی تصمیم گیری می شود.

زارع، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت رعایت مصوبات قانونی ستاد ملی مبارزه با کرونا، خاطرنشان کرد: بنابر فرمایش رهبری باید این مصوبات را برای خودمان فریضه بدانیم و عمل کنیم لذا حفظ سلامتی مردم یک اصل است و باید نسبت به حفظ آن اهتمام داشته باشیم.

وی ضمن قدردانی از عملکرد صدا و سیما در تولید برنامه و ایجاد محتوا برای عید نوروز و اعیاد شعبانیه، یادآور شد: تجربه روزها و هفته های اخیر نشان می دهد که می توانیم از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی به نحو شایسته برای ماه رمضان استفاده کنیم و با تولید محتواهای فاخر و ارزشمند از جمله ادعیه، سخنرانی‌ها و تبلیغ دین، همراه مردم باشیم.

استاندار گیلان اعتدال فرهنگی را یکی از رویکردهای اصلی دولت دانست و اضافه کرد: در راستای افزایش منزلت اهل فرهنگ، ارتقای اقتصاد فرهنگ و کارآفرینی فرهنگی به عنوان رویکرد دولت تدبیر و امید، از مشارکت اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر استفاده خواهیم کرد. البته در ایام کرونایی فعالیت خوب و گسترده ای در این حوزه جهت مهار این بیماری با همکاری مردم صورت گرفته است.

وی همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در مناسبت نیمه شعبان و طرح موضوع کمک مومنانه به نیازمندان اشاره کرد و گفت: با توجه به سابقه درخشان مردم گیلان در اقدامات خیراندیشانه امیدواریم بار دیگر شاهد مشارک بیش از پیش خیران باشیم.

زارع، با بیان اینکه مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای جزو مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا هستند، یادآور شد: چتر حمایتی دولت شامل حال اهالی این حوزه خواهد شد و شناسایی و مکاتبات لازم صورت گرفته و جای نگرانی نیست.

.

https://www.gilan.ir/sites/default/files/99/01/30/gallery/IMG_5365.JPG

.

https://www.gilan.ir/sites/default/files/99/01/30/gallery/%DA%AF%D8%A7%D9%84%D8%B1%DB%8C_0.JPG

.

https://www.gilan.ir/sites/default/files/99/01/30/gallery/IMG_5424.JPG

.

https://www.gilan.ir/sites/default/files/99/01/30/gallery/IMG_5427.JPG

.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد