صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان در امیدآفرینی/ تلاش دشمن ناکارآمد جلوه دادن نظام است

استاندار گیلان خواستار بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در شرایط کنونی برای تقویت امید در جامعه شد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب محور برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد تا علاوه بر تداوم مسیر انقلاب، منجر به امیدآفرینی در مردم شود. «ارسلان زارع»، یک‌شنبه، ۲۲ تیر در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سالن الغدیر […]

کد خبر : 40262 | 4:33 ب.ظ | ۲۲ تیر , ۱۳۹۹

استاندار گیلان خواستار بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در شرایط کنونی برای تقویت امید در جامعه شد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب محور برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد تا علاوه بر تداوم مسیر انقلاب، منجر به امیدآفرینی در مردم شود.

«ارسلان زارع»، یک‌شنبه، ۲۲ تیر در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سالن الغدیر استانداری گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای بی‌بدیل از بهترین صفات و ویژگی‌های رزمندگان و همه تلاشگرانی است که در این راه گام نهادند گفت: هشت سال دفاع مقدس پرافتخارترین دفاع ایرانیان از سرزمین خود در طول تاریخ است.

اسناندار گیلان افزود: دفاع مقدس حماسه ایستادگی با توکل به خداوند، با خلوص نیت و نگاه جهادی است که به بهترین وجه ممکن انجام شد.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس برای کشور ما ملت‌ساز شد تصریح کرد: در این دوران ملت ایران به ملتی یکپارچه و مقاوم در برابر دشمنان که با تمام قوا در برابر ایران قد علم کردند و قادر به دیدن عظمت و بزرگی ایران اسلامی نبودند، تبدیل شد.

زارع افزود: اگرچه در دوران هشت سال دفاع مقدس بهترین فرزندان این مرز و بوم تقدیم راه جهاد و شهادت شدند و کشور با خسارت‌های مالی فراوان مواجه شد، اما دستاوردهای بزرگی داشت و دشمنان هرگز نمی‌توانند به این انقلاب خدشه وارد کرده و عزت ملی ایرانیان را مخدوش کنند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس پیوند با معنویت، اعتقاد به وحدانیت با نگاه جهادی بود تاکید کرد: جامعه امروز پس از گذراندن فراز و نشیب‌های گوناگون به جامعه‌ای منسجم و متحد بدل گشت که وجود شهدای بسیار از اقوام و مذاهب مختلف در این کشور نشان داد این ملت تحت نظام جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و رهبری همواره متحد هستند.

استاندار گیلان با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس بر برگزاری باشکوه برنامه‌های این ایام تاکید کرد و افزود: انسان فطرتا حقیقت‌جو و نسل جوان حقیقت‌پذیر است و تجارب گرانبهای دفاع مقدس باید به گونه‌ایی که نشان از وحدت و بزرگی کشور است، انتقال یافته تا از آن برای شکست دشمن در هر دوره‌ای بهره گیریم.

وی با بیان اینکه توطئه‌های دشمن علیه ایران اسلامی تمامی ندارد و امروز در معرض جنگ اقتصادی و نرم دشمن قرار داریم افزود: در شرایط کنونی که دنیا درگیر ویروس کرونا شده و ایران توانست با همکاری مردم و مسئولان تا حدی این ویروس را مدیریت کند در راس هجمه‌های رسانه‌ایی دشمن قرار گرفته‌ایم و تلاش می‌کنند با انتقادهای مختلف مسئولان و کادر درمان کشور را ناکارآمد جلوه دهند.

زارع خواستار بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در شرایط کنونی برای تقویت امید در جامعه شد و بیان کرد: باید بستر را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که منجر به حضور جوانان در برنامه‌‌های مرتبط با حوزه شهدا شود تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

وی بر برگزاری یادواره‌های شهدا با بهره‌گیری از رسانه و ابزار بصری در شرایط کرونا ویروس تاکید کرد و اظهارداشت: بیانیه گام دوم انقلاب محور برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد تا علاوه بر تداوم مسیر انقلاب و دستیابی به اهداف، منجر به امیدآفرینی برای نسل جوان و مردم شود.

زارع در ادامه تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان را امری ضروری دانست و خواستار تامین اعتبار آن از بودجه‌های پژوهشی یا فرهنگی دستگاه‌ها و شهرداری‌ها شد.

وی با تاکید بر خدمات‌رسانی اجتماعی و فرهنگی به مردم به‌ویژه در روستاها در برگزاری برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس به پارک موزه دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: احداث پارک موزه نباید تنها متکی به اعتبارات دولتی باشد بلکه باید از اعتبارات سازمان‌های عیردولتی هم بهره گرفته شود.

اسناندار گیلان اعلام کرد: باید فاز اول این پارک موزه با تزریق اعتبار حداکثر تا اردیبهشت سال آینده و در دولت تدبیر و امید به بهره برداری برسد.

وی در پایان به برگزاری کنگره میرزاکوچک همزمان با یکصدمین سال شهادت وی اشاره و خاطرنشان ساخت: میرزاکوچک شخصیتی فراملی است و باید کنگره میرزاکوچک در شان این روحانی مبارز برگزار شود./ شبستان






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد