صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






زنده نگه‌داشتن ایام‌الله انقلاب اسلامی، روند تعالی انقلاب را تضمین می کند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: زنده نگه‌داشتن ایام‌الله انقلاب اسلامی، بازخوانی درس ها و عبرت ها و بررسی علل، آثار و پیامدهای حماسه های ملت ایران روند پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی را تضمین می کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در آستانه ۱۲ مرداد و چهلمین سالگرد تأسیس این نهاد گفت […]

کد خبر : 40340 | 3:44 ب.ظ | ۸ مرداد , ۱۳۹۹

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: زنده نگه‌داشتن ایام‌الله انقلاب اسلامی، بازخوانی درس ها و عبرت ها و بررسی علل، آثار و پیامدهای حماسه های ملت ایران روند پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی را تضمین می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در آستانه ۱۲ مرداد و چهلمین سالگرد تأسیس این نهاد گفت و گویی با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان انجام شده که در ادامه از نظر مخاطبان محترم می گذرد.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری در خصوص نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مقابله با چالش هایی مانند تحریم، هجمه های رسانه ای و جنگ نرم همه جانبه دشمن بر علیه ملت و نظام اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب بزرگ و تاریخ ساز ملت مسلمان ایران از همان سپیده‌دم پیروزی آماج حجم گسترده ای از توطئه ها و زنجیره ای از دشمنی ها، نفاق ها، فتنه ها، تهدیدها و تحریم ها از جنگ تحمیلی هشت ساله تا تهاجم همه جانبه فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی بوده که یکی پس از دیگری با هوشیاری امامین انقلاب اسلامی و بصیرت و نقش آفرینی آحاد مردم خنثی شده است. انقلاب اسلامی ایران از پیوند ناگسستنی و آسمانی امام خمینی (رحمت‌الله علیه) با مردم و بدون هیچ‌گونه حمایتی از سوی ابرقدرت های شرق و غرب به پیروزی رسید و این سبب خشم استکبار جهانی شده و این استقلال علت اصلی دشمنی آنان با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، زیرا ملتی با تکیه بر دین مبین اسلام و پیشوایی علمای دینی سرنوشت خود را در دست گرفته و خود را از هرگونه وابستگی رهانیده است. قطع دست استکبار جهانی از منابع و ثروت بی‌پایان میهن اسلامی، همه معادلات جهان دوقطبی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را برهم زده و منافع شیطانی آنان را به‌خطر انداخت و سبب گشت تا سران استکبار جهانی نقاب دوستی را از چهره پلید خود بدرند و دشمنی دیرینه خود را با امت مسلمان آشکار سازند. ایام الله و مناسبت های انقلاب اسلامی فرصتی برای بازخوانی چرایی و چگونگی پیدایش، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران و واکاوی نقش ولایت فقیه و آحاد مردم جامعه است. انقلاب اسلامی با رهبری عالمی دینی و حضور همه جانبه مردم در صحنه‌های مختلف به دوران طلایی خود رسیده و مردمی‌بودن رمز ماندگاری این انقلاب است. حضور گسترده و پرشور مردم در بزرگداشت ایام الله ملی و انقلابی عامل شکست های پیاپی نظام سلطه و در راس آن آمریکای جنایتکار است و وحدت و یکپارچگی مردم ایران در سایه آرمان  والای انقلابی حول محور اقتدار، امنیت و استقلال و ولایت را به رخ جهانیان می کشد و نشان می دهد که این مردم همچنان در صحنه حاضر هستند و همچنان مقابل زر و زور و تزویر دولت‌های مستکبر ایستادگی می کنند و هرگز در برابر هیچ تهدیدی کمر خم نخواهند کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت پاسداشت حماسه های ملی گذشته کشورمان در پیشگیری از فتنه های آینده و مواجهه با تهدیدهای احتمالی پیش رو، اضافه کرد: در طول عمر پربرکت بیش از چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، استکبار جهانی با بهره‌گیری از عناصر معاند و فریبخورده داخلی تمام توان خود را برای تضعیف انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن به کار گرفته  است. از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان از هر موقعیتی برای ضربه‌زدن به این حکومت مردم سالار دینی بهره‌برده و در برهه‌هایی خاص فتنه‌هایی را طرح‌ریزی و اجرا کرده اند که شباهت‌های ساختاری و ماهوی بسیار قابل توجهی با یکدیگر دارد. وجه اشتراک همه فتنه‌های علیه انقلاب اسلامی ایران، هدف گرفتن جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطوح مختلف بوده و براندازی تنها هدفی است که دشمنان همیشه برای تحقق آن در حال برنامه‌ریزی و اقدام علیه موجودیت انقلاب هستند. بصیرت، لحظه‌شناسی و خلق حماسه‌های ماندگار ملت آزاده ایران پس از هر فتنه دشمنان حامل این پیام است که دست قدرت الهی و روح ایمان مردم بصیر و انقلابی ایران، مانع از موفقیت فتنه دشمن برای براندازی این نظام ولایی خواهد شد. در واقع ملت ایران همواره ثابت کرده است که اسیر توطئه‌های دشمنان خارجی و فتنه‌انگیزی عوامل داخلی آنها نمی شود و تبعیت از ولایت فقیه، خط قرمز آن است. زنده نگه‌داشتن ایام‌الله انقلاب اسلامی، بازخوانی درس ها و عبرت ها و بررسی علل، آثار و پیامدهای حماسه های ملت ایران بی تردید موجب نشر فرهنگ ولایتمداری و جلوگیری از جریان نفوذ در کشور و ظهور و بروز فتنه‌هایی همچون فتنه‌های سال‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۸ در سال‌های بعد خواهد شد و روند پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی را تضمین می کند؛ اگر غفلت کنیم، توطئه ها و فتنه های به مراتب خطرناک تر و پیچیده تر از فتنه های سال‌های گذشته در انتظار نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی ما خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم غنی سازی محتوایی و تنوع بخشی به مراسم و مناسبت ها به ویژه از طریق فضای مجازی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی «فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد»؛ بر این اساس شکل‌گیری فضای مجازی برای انقلاب اسلامی که‌ انگیزه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی دارد، یک فرصت طلایی برای حرکت جهانی است اما متاسفانه سلطه فزاینده قدرت های استکباری همچون آمریکا در این عرصه غیر قابل انکار است و باید برنامه‌ای اصولی برای تقویت بنیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه فضای مجازی شود تا ضمن بهره‌مندی از فرصت‌های طلایی فضای مجازی، از هجمه‌های دشمنان نظام علیه موجودیت انقلاب اسلامی کاسته شود. جبهه انقلاب اسلامی ناگزیر است تولید محتوای اسلامی، انقلابی، وحدت‌آفرین و امیدبخش را در فضای مجازی در دستور کار خود قرار دهد و با تولیدات بیشتر زمینه تحقق ماموریت های بزرگ، تاریخی و جهانی جمهوری اسلامی فراهم آید. با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و ممنوعیت برگزاری اجتماعات مردمی، فرصت مغتنمی برای هدایت اهالی قلم و فرهنگ و هنر به سمت تولید محتوای اسلامی و انعکاس گفتمان انقلابی در قالب معرفی اسوه های اثرگذار فرهنگی و هنری در حرکت انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین سبک زندگی ایرانی – اسلامی، معرفی شخصیت ها، آثار و تولیدات ارزشی و… در فضای مجازی فراهم شده است.

اشجری در خصوص مهمترین ماموریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مقطع کنونی بیان داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از نهادهای متولی مناسک سیاسی و مذهبی در سال‌های پر فراز و نشیب پس از انقلاب اسلامی به دور از گروه بندی های سیاسی و جناحی و تنها با تکیه بر ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی و نصب العین قراردادن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تلاش کرده تا از پشتوانه‌های مردمی انقلاب حمایت کرده و مناسبت های دینی و ملی را با تاکید بر بن‌مایه‌های اسلامی و انقلابی و زمینه سازی همبستگی اجتماعی زنده نگاه دارد. بی ترید حفظ پیوند استوار و محکم با آرمان های انقلاب اسلامی و مردم آزاده ایران با انجام ماموریت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و تعظیم شعائر الهی و ایام الله بسیار با اهمیت است و این پیوند در طول ۴۲ سال گذشته خشم، عصبانیت و ناامیدی دشمنان قسم خورده این مرز و بوم به ویژه شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار و رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی را به همراه داشته است.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: آنچه باعث توفیق و درخشش انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف شده به برکت اتصال آن به قدرت لایزال الهی و بنیان‌های دینی و برخورداری از نعمت ولایت فقیه و رهبری حکیم، شجاع، دوراندیش، مدیر و مدبر و محصول پشتیبانی و حمایت ملتی فهیم، بصیر و هوشمند و وحدت و یکپارچگی ملی است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول چهار دهه عمر پربرکت خود به واسطه تنویر، روشنگری، اقناع صحیح افکار عمومی، آگاهی بخشی، امیدآفرینی، بصیرت افزایی و تشویق و ترغیب ملت نسبت به حضور آگاهانه، پویا، فعال و حماسی در مراسم ها و نکوداشت های انقلاب اسلامی ضمن خنثی‌سازی فتنه‌ها، تهاجم فرهنگی، جنگ روانی و هجمه‌های رسانه ای دشمنان در بزنگاه های حساس تاریخی، همواره به آرمان والای انقلاب اسلامی، اندیشه الهی امام خمینی(ره)، مطالبات مقام معظم رهبری و مردم مسلمان ایران وفادار مانده است. امیدوارم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به‌عنوان تریبون مقدس نظام جمهوری اسلامی با اعلام مواضع صریح و شفاف نظام و ملت مسلمان ایران نسبت به محکومیت سیاست‌های استکبار جهانی و حمایت از مردم مظلوم جهان، حفظ وحدت حول محور ولایت فقیه، توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی و اتکا به توان جوانان برومند، مومن و انقلابی ایران همچون گذشته همت بلند خود را در مسیر عزت، سربلندی و بالندگی انقلاب اسلامی ایران معطوف داشته و مجاهدانه بکوشد تا با پیگیری منویات مقام معظم رهبری در قالب بیانیه گام دوم انقلاب گام بلندی در ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی طلوع خورشید ولایت عظمای حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بردارد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد