صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آیت‌الله مصباح یزدی دیده‌بانی بصیر برای صیانت از ایدئولوژی انقلاب اسلامی بود

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: آیت الله مصباح یزدی چراغ فروزان و دیده بان بصیر برای جامعه اسلامی به ویژه ارزش ها و ولایت فقیه بود. آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم بزرگداشت علامه مجاهد حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار […]

کد خبر : 41601 | 5:34 ب.ظ | ۱۶ دی , ۱۳۹۹

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: آیت الله مصباح یزدی چراغ فروزان و دیده بان بصیر برای جامعه اسلامی به ویژه ارزش ها و ولایت فقیه بود.

آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم بزرگداشت علامه مجاهد حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه جامعه اسلامی در فراق یک دیده بان الهی می سوزد اظهار کرد: آیت الله مصباح یزدی دیده بانی دلسوز بود و توانست جامعه را از انحراف های عقیدتی حفظ کند.
وی به جایگاه عالمان دین از نگاه اسلام اشاره کرد و افزود: نقش بی بدیل عالمان دین در بیش از یک هزار سال که اسلام وارد جامعه ایرانی شده، را کسی نمی تواند انکار کند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه عالمان دین توانستند ملت مسلمان ایران را در صراط مستقیم نگه دارند، تصریح کرد: عالمان دین از نگاه روایات، جانشینان پیغمبر خدا(ص) هستند.
آیت الله فلاحتی، عالمان دین را وارسان انبیا خواند و بیان کرد: علما امانتداران انبیای الهی هستند زیرا اگر عالم بداند در کجای پازل هستی قرار داد و نگاه دین از او چیست باید به خود ببالد که خدای متعال او را به چنین ویژگی مفتخر کرده است.
وی با اشاره به نقش عالمان دین در طول تاریخ اسلام تاکنون، خاطرنشان کرد: تربیت انسان نخستین نقش عالمان دین محسوب می شود زیرا عالم دین مربی و تربیت کننده انسان است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، تعلیم احکام خدا را نقش دیگر عالمان دین عنوان کرد و گفت: عالمان دین احکام خدا که وسیله ای برای سعادت انسان در دنیا و آخرت است، را به مردم می آموزند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه عالمان دین در طول تاریخ دیده بان جامعه اسلامی از انحراف ها بوده اند، اظهار کرد: عالمان دین افق ها را دیدند و جامعه اسلامی را به وسیله اخلاق، رفتار و احکام اسلامی بیمه کردند.
وی به مقابله عالمان دین با انحراف های فکری و دینی اشاره کرد و یادآور شد: دیده بانی عالمان دین در طول تاریخ موجب شد تا ایمان توحیدی در جامعه محفوظ بماند.
امام جمعه رشت با اشاره به ۸۶ سال عمر با برکت آیت الله مصباح یزدی، بیان کرد: آیت الله مصابح یزدی در مسائل فقهی و سیاسی از محضر آیت الله بروجردی و امام(ره) بهره مند شد، در فلسفه از محضر علامه سید محمدحسین طباطبایی بهره برد و در مسائل اخلاقی و معرفتی به محضر آیت الله شیخ محمدتقی بهجت رسید و به کمال معنوی دست پیدا کرد.
آیت الله فلاحتی، آیت الله مصباح یزدی را عالم وارسته و سیاستمدار بصیر دانست و افزود: اگر عالم بخواهد در تراز انبیای الهی باشد نیازمند علم اخلاق، فقه و سیاست است.
وی ادامه داد: اگر عالم وارسته اخلاقی باشد اما در جامعه ای که زندگی می کند از هوشمندی لازم برخوردار نباشد در شرایط حساس مرعوب دشمنان می شود و نمی تواند از اسلام حفاظت کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رهبری امت اسلام نیازمند اندیشه فقاهت و سیاست است، گفت: اگر عالم دین از اخلاق اسلامی بهره نبرد به همان میزان به جامعه اسلامی ضربه وارد می کند و در مقابل دشمن خود را می بازد.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: عالمانه زندگی کردن و وارسته بودن در زندگی، بستری را فراهم می کند تا انسان در شرایط حساس مرعوب دشمنان نشود.
وی با اشاره به اینکه علامه مطهری و آیت الله مصباح یزدی دو چراغ فروزان و دیده بان برای صیانت از انقلاب اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی با پاسخ به شبهات روز توانست جامعه اسلامی را بیمه کند.
امام جمعه رشت به توجه آیت الله مصباح یزدی در عرصه دفاع عمیق، علمی و عالمانه از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه اشاره کرد و یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن متوجه شد آیت الله مصباح یزدی دیده بانی بزرگ برای صیانت از ایدئولوژی انقلاب است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی هیچگاه از مدار اخلاق خارج نشد و حتی دشمنان خود را تحمل کرد، افزود: خودصیانتی آیت الله مصباح یزدی درسی برای آحاد جامعه است.
وی، آیت الله مصباح یزدی را دلسوخته نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: آیت الله مصباح یزدی چراغ فروزان و دیده بان بصیر برای جامعه اسلامی به ویژه ارزش ها و ولایت فقیه بود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد