صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی برگزار می‌شود

دبیر اجرایی سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی از برگزاری این کنگره با حضور ۲۰ شاعر از ۱۵ کشور جهان در کرمانشاه خبر داد. به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، نصرت‌الله صالح نژاد، دبیر اجرایی سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی در نشست رسانه ای با خبرنگاران که در اداره کل ارشاد اسلامی استان برگزار […]

کد خبر : 43 | 3:28 ب.ظ | ۱۲ مهر , ۱۳۹۱

دبیر اجرایی سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی از برگزاری این کنگره با حضور ۲۰ شاعر از ۱۵ کشور جهان در کرمانشاه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، نصرت‌الله صالح نژاد، دبیر اجرایی سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی در نشست رسانه ای با خبرنگاران که در اداره کل ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت: کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی از سال 89 و با شرکت 80 درصد از آثار با موضوع دفاع مقدس در ارومیه آغاز شد.

وی با بیان اینکه در دومین جشنواره، 70 درصد آثار در حوزه مقاومت و 20 درصد در بخش دفاع مقدس بود، تاکید کرد: در این دوره از کنگره که در بوشهر برگزار شد، 15 کشور به عنوان میهمان خارجی حضور داشتند.

دبیر اجرایی سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی از برگزاری چهار نشست تخصصی همزمان با سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی در استان‌های تبریز، تهران، سیستان و بلوچستان و گیلان خبر داد و تصریح: 35 کشور در کنگره امسال اعلام آمادگی کرده‌اند که 15 کشور برای حضور پذیرفته شده‌اند.

صالح نژاد با اشاره به اینکه شاعرانی از کشورهای تونس، یمن، مصر، لبنان، سومالی و دیگر کشورهای مسلمان و غیر مسلمان در کنگره سال جاری حضور دارند، بیان کرد: سومین کنگره مقاومت بین‌المللی اسلامی در بخش‌های مقاله، پایان نامه، یادداشت علمی و شعر، در تاریخ (11 تا 13 آبان) سال جاری در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه 51 اثر مقاله به دبیرخانه سومین کنگره ارسال شده است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم در روزهای برگزاری مراسم، این مقالات در قالب چهار کتاب منتشر و توزیع شود.

دبیر اجرایی سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، همچنین اظهار کرد: در کنگره سوم آثار عربی رسیده به جشنواره نیز به صورت ترجمه شده در زمان برگزاری مراسم آماده می‌شود.

صالح نژاد، با بیان اینکه 20 شاعر از کشور ایران و 20 شاعر از 15 کشور دنیا برای حضور در سومین کنگره مقاومت بین‌الملل اسلامی انتخاب شده‌اند، یادآور شد: در این کنگره همچنین از شعرای مبارز هر کشور با لحاظ مسائل امنیتی دعوت شده است.

وی اذعان کرد: همچنین در حاشیه هر کنگره، یکی از شعرای معاصر و پیشکسوت تقدیر می‌شوند و همچنین شاعران شهید و شهیده نیز تجلیل می‌شوند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد