صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






همایش دختران فاطمی در رشت برگزار شد

همایش دختران مجمع فاطمی به مناسبت هفته عفاف و حجاب با برنامه‌های متنوع در رشت برگزار شد. به گزارش تسنیم، همایش دختران مجمع فاطمی به مناسبت هفته عفاف و حجاب عصر امروز با حضور فعالان عرصه عفاف و حجاب و همچنین دختران بسیج دانش‌آموزی با برنامه‌های متنوع در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان رشت برگزار […]

کد خبر : 43645 | 3:36 ب.ظ | ۲۳ تیر , ۱۴۰۰

همایش دختران مجمع فاطمی به مناسبت هفته عفاف و حجاب با برنامه‌های متنوع در رشت برگزار شد.

به گزارش تسنیم، همایش دختران مجمع فاطمی به مناسبت هفته عفاف و حجاب عصر امروز با حضور فعالان عرصه عفاف و حجاب و همچنین دختران بسیج دانش‌آموزی با برنامه‌های متنوع در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان رشت برگزار شد.

فعال حوزه عفاف و حجاب در این مراسم اظهار داشت: زنان و دختران جامعه علارغم سختگیری‌ها روز به روز از حجاب فاصله گرفتند و حجاب را به‌عنوان یک مانع دیدند در حالی‌که حجاب نگاه‌های آلوده را از آنان دفع می‌کند.

مرضیه مهرافزا با اشاره به راه‌های تشویق دختران و زنان به رعایت عفاف و حجاب گفت: اگر جایگاه واقعی فرد در عالم به او معرفی شود و معرفت لازم را به دست آورد برای تثبیت در این جایگاه و معرفت نفس تلاش خواهد کرد و این معرفت نفس باید در زنان، دختران و پسران جامعه ایجاد شود.

وی افزود: تعداد دختران و زنانی که دارای تحصیلات عالی هستند و مسئولیت‌های مختلفی را در کشورمان برعهده گرفتند زیاد است و این نشان می‌دهد که حجاب به هیچ وجه مانع رشد آن‌ها نبوده و امروز دختران در پُست‌ها و جایگاه‌های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی با حجاب حضور می‌یابند.

این بانوی فعال عرصه سیاسی و اجتماعی در گیلان خطاب به دختران و زنان جامعه گفت: باید از زیبایی‌های روح در سنین پایین به دختران گفته شود و بدانند که کسی با شادی‌‌های زودگذر به آرامش نرسیده است.

استاد حوزه علمیه رشت و بندرانزلی نیز در این مراسم با اشاره به انتخاب‌های انسان در زندگی اظهار داشت: انتخاب سبک زندگی و پذیرفتن اطاعت خدا جزو انتخاب‌های زندگی ما است و ما بین لذتی سطحی و لذتی عمیق و ماندگار انتخاب‌کننده هستیم.

یوسفی خاطرنشان کرد: خداوند انسان را تنها موجودی خلق کرد که می‌تواند ارزش افزوده داشته باشد و از آنجا که لذت‌های سطحی ماندگار نیستند انسان می‌تواند مسیر رشد و تعالی را انتخاب کند و برای رسیدن به لذت‌های عمیق باید از لذت‌های سطحی چشم‌پوشی کند.

وی بیان کرد: چشمی که عادت به گناه کرده است هر چقدر برای او از قدرت‌های چشم تعریف شود، درک نمی‌کند اما خوشا به حال کسی که می‌تواند از لذت‌های سطحی چشم‌پوشی کند و به لذت‌های واقعی و الهی برسد و در این مسیر چشمانش به روی ارزش‌های واقعی و بالاتر باز خواهد شد.

استاد حوزه علمیه رشت و بندرانزلی با اشاره به اهمیت شناختن دنیا و ظرفیت‌های آن تصریح کرد: انسان باید بداند که دنیای بدون رنج اصلاً وجود ندارد بنابراین از سختی‌ها نباید بترسیم زیرا سختی‌ها انسان را قدرتمند می‌کند و هر چقدر بیشتر خود را به قدرت خداوند وصل کنیم قدرت‌مان زیادتر می‌شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد