صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در گیلان

تجمع نوجوانان عاشورایی با عنوان سوگواره «احلی من العسل» همزمان با ششمین روز از محرم و همراه با سراسر نقاط کشور در شهرهای مختلف گیلان برگزار شد. به گزارش ایکنا، همزمان با ششمین روز از ایام محرم الحرام تجمع نوجوانان عاشورایی با عنوان همایش سوگواری «احلی من العسل» در سوگ شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) به […]

کد خبر : 43835 | 8:15 ق.ظ | ۲۵ مرداد , ۱۴۰۰

تجمع نوجوانان عاشورایی با عنوان سوگواره «احلی من العسل» همزمان با ششمین روز از محرم و همراه با سراسر نقاط کشور در شهرهای مختلف گیلان برگزار شد.

به گزارش ایکنا، همزمان با ششمین روز از ایام محرم الحرام تجمع نوجوانان عاشورایی با عنوان همایش سوگواری «احلی من العسل» در سوگ شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان در شهرهای گیلان برگزار شد.

برگزاری این همایش به منظور اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ عاشورا و آشنایی نسل نوجوان و جوان جامعه با فلسفه قیام عاشورا و امام حسین(ع) است.

نوحه خوانی و مداحی و سخنرانی درباره امام حسین(ع) و بیان رشادت و مصائب حضرت قاسم بن الحسن(ع) در روز عاشورا از برنامه های این سوگواره بود.

این همایش هرساله با حضور دانش آموزان پسر به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

امسال نیز همانند سال های گذشته این مراسم در شهرهای گیلان با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و با حضور دانش آموزان و مسئولان دستگاه های مختلف برگزار شد.

گفتنی است؛ نوجوانان دانش آموز شرکت کننده در این مراسم با به اهتزار در آوردن پرچم های «یا حسین» و «هیهات منا الذله» و پیشانی بندهای «یا قاسم(ع)»، «یا حسین(ع)» و «یا علی اکبر(ع)» در سوگ شهید ۱۳ ساله کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) به عزادارای و نوحه خوانی پرداختند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد