صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






ستارگان آسمان سنگر رونمایی می‌شود

شهردار سنگر از نصب 26 تابلوی یادمان شهدا در مسیر اصلی این شهر و رونمایی از 50 جلد کتاب زندگینامه شهدا با نام «ستارگان آسمان سنگر» در دهه فجر خبر داد.

کد خبر : 854 | 9:52 ق.ظ | ۱۱ بهمن , ۱۳۹۱

2

شهردار سنگر از نصب 26 تابلوی یادمان شهدا در مسیر اصلی این شهر و رونمایی از 50 جلد کتاب زندگینامه شهدا با نام «ستارگان آسمان سنگر» در دهه فجر خبر داد.

سید ابراهیم سقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنگر با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر به برنامه‌های در دست اجرای این شهر اظهار کرد: با توجه به ادای دین نسبت به شهدای والا مقام و ولایت‌مداری مردم این شهر در ایام دهه فجر تابلوی یادمان 26 تن از شهدایی که با نثار خود از اسلام و این آب و خاک دفاع کردند در مسیر اصلی ورودی تا خروجی بلوار این شهر نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه رونمایی از کتاب زندگینامه شهدای شهر سنگر که با همکاری جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان تالیف شده است را نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی شهرداری سنگر در ایام دهه فجر عنوان کرد و افزود: بخش سنگر در مجموع 220 شهید گرانقدر دارد که تعداد 50 نفر از این شهدا مربوط به شهر سنگر است.

*رونمایی کتاب زندگینامه ستارگان آسمان سنگر در دهه فجر

شهردار سنگر ادامه داد: این کتاب که «ستارگان آسمان سنگر» نامگذاری شده است در یکی از ایام دهه فجر با حضور مردم، اعضای شورای شهر سنگر و دیگر مسئولان استانی رونمایی می‌شود.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت دلاوری‌های شهدای والا مقام کشور را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی این شهر خواند و گفت: به یقین اجرای این برنامه تاثیر بسیار زیادی در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای سنگر در ذهن جوانان و نسل‌های آینده ایــــــن شهر می‌گذارد.

سقایی با اشاره به اینکه شهدا و رفتار آنها می‌تواند بهترین الگو برای جوانان امروز و نسل‌های آینده کشور باشد، خاطر نشان کرد: علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام دهه فجر، برخی از برنامه‌هــــای پروژه‌های عمرانی نیز در این شهر افتتاح می‌شود.

وی پروژه تعریض و آزاد سازی بلوار امام حسین (ع) به طرف جاده شاقاجی و پیاده‌روســـــــازی در بلوار امام رضا (ع) رشت را از جمله این اقدام‌ها ذکر کرد و افزود: با لطف خدای متعال و کوشش همه جانبه همکاران و اعضای شورای اسلامی شهر این پروژه‌ها افتتاح و مورد بهره‌برداری مردم قرار می‌گیرد.

این مسئول، آزادسازی و بهره‌برداری از آخرین فاز کنار گذر سنگر را از مهم‌ترین پروژه‌های تکمیلی در ایام دهه فجر خواند و اذعان کرد: بهره‌برداری از کنارگذر به طول چهار کیلومتر در سه فاز پیش‌بینی شده و ورودی شهر را به خروجی از شهر متصل می‌کند.

وی اضافه کرد: فاز نخست این پروژه به طول 700 متر در سال 88 مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در فاز دوم نیز 1.7 کیلومتر دیگر آزادسازی شد و اکنون برای آزادسازی فاز سوم کارهای مربوط به نقشه‌برداری انجام شده و منتظر تامین اعتبارات لازم از طرف مسئولان برای آماده‌سازی آن هستیم.

سقایی طرح بازسازی پارک قدیمی در مرکز شهر سنگر را از دیگر پروژه‌های عمرانی و در دست اجرای این شهر خواند و ادامه داد: فضا سازی این پارک تمام شده و در بهمن جاری با کاربری فرهنگی، ورزشی و تفریحی به مردم سنگر تحویل داده می‌شود.

*نداشتن درآمد پایدار در سنگر عمده‌ترین مشکلات این شهر است

وی درباره ظرفیت‌های شهر سنگر، اذعان کرد: شورای اسلامی و شهرداری شهر سنگر مدت‌های طولانی است که با توجه به نزدیکی معادن شن و ماسه تصمیم به ساخت یک کارخانه دانه‌بندی و آسفالت را در دستور کار قرار داده‌اند که به دلیل بی‌توجهی برخی دستگاه‌های اجرایی با مشکلات این شهر کار بدون پیشرفت مانده است.

شهردار سنگر با بیان اینکه احداث کارخانه در این شهر مستلزم همکاری صمیمانه اداره صنعت و معدن و تجارت، آب منطقه‌ای و محیط زیست است، افزود: نداشتن درآمد پایدار در سنگر عمده‌ترین مشکلات این شهر است که در صورت احداث کارخانه تا حدی برطرف می‌شود.

وی درباره تکمیل نشدن کمربندی با توجه به موقعیت جغرافیایی سنگر که در پیشانی شهر رشت و راه دسترسی مناسب از پایتخت به شرق گیلان و غرب استان همجوار است، خاطر نشان کرد: اهمیت آماده ســـــازی آن می‌تواند در کاهش ترافیک شهر نقش مهمی داشته باشد.

سقایی تکمیل فاز سوم آزادسازی کنارگذر سنگر را راه حل این معضل خواند و متذکر شد: با توجه به بار ترافیکی شهر سنگر و تردد خودروهای سنگین از داخل شهر، آسفالت این شهر به صورت دایم در حال اضمحلال است.

وی نداشتن کمربندی مناسب را علاوه بر افزایش بار ترافیکی در سطح شهر، موجب تخریب آسفالت خیابان‌های شهر دانست و تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم با همدلی بیشتر برای عمران و آبادانی شهر سنگر تلاش کنند.

*تاثیرگذاری تالیف کتاب شهدا در مقابله با جنگ نرم دشمن

دبیر کل جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان نیز در جلسه مذکور با قدردانی از همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر سنگر برای تالیف کتاب زندگینامه ستارگان آسمان سنگر اظهار کرد: شهدا از عناصر ارزشمند جامعه هستند و تداوم انتشار کتاب زندگینامه این بزرگواران یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی است.

محمدرضا بینش برهمند ضمن درخواست تداوم همکاری با مسئولان در راستای انتشار زندگینامه بقیه شهدای والا مقام این شهر، افزود: وظیفه ما ارتقای آگاهی نسل جدید با شهدا و آرمان‌های آنها است.

به گزارش فارس در نشست مذکور عباس رستمی، رئیس شورای شهر سنگر، علی قاسمی مسئول امور ایثارگران و سید محسن میرطالمی معاون شهردار سنگر نیز حضور داشتند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد