صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری جشن انقلاب در شانزده منطقه محروم گیلان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گیلان از برگزاری جشن انقلاب در 16 منطقه محروم استان در ایام دهه فجر خبر داد.

کد خبر : 858 | 9:55 ق.ظ | ۱۱ بهمن , ۱۳۹۱

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گیلان از برگزاری جشن انقلاب در 16 منطقه محروم استان در ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین علی‌محمدی ظهر امروز در نشست خبری کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان با تشریح برنامه‌های اجرایی این دستگاه در ایام دهه فجر اظهار کرد: امسال 400 واحد مسکونی شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 800 میلیون تومان در ایام‌الله دهه مبارک فجر در اختیار محرومان و مددجویان قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که تاکنون در دولت نهم و دهم هشت هزار و 600 واحد مسکونی در روستاها برای مددجویان و نیازمندان ساخته شده است، افزود: افتتاح دو هزار و 100 طرح خودکفایی با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 500 میلیون تومان در گیلان از دیگر برنامه‌های این نهاد در دهه فجر است که سال گذشته با ایجاد 15 هزار فرصت شغلی کمیته امداد گیلان جزو دستگاه‌های برتر کارآفرین شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: سال گذشته 15 هزار فرصت شغلی برای نیازمندان و مددجویان ایجاد شد و 4500 خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان نیز به خودکفایی رسیدند که در سال جاری 10 هزار سهمیه از طرف استانداری به کمیته امداد ابلاغ شده است.

وی با تصریح بر این که تاکنون 125 میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌ها و نیز از صندوق اشتغال نیازمندان برای این امر اختصاص یافته است، اذعان کرد: 150 میلیارد تومان اعتبار در بخش خودکفایی کمیته امداد نیز اختصاص یافته که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی 20 درصد از سرمایه قرض‌الحسنه بانک‌ها در اختیار نیازمندان و مددجویان قرار می‌گیرد.

علی‌محمدی اهدا کمک جهیزیه به 600 زوجه و هدیه ازدواج به 475 زوج با اعتباری بالغ بر 830 میلیون تومان را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در دهه فجر عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات کارگشایی به تعداد یک‌ هزار فقره با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال نیز از دیگر برنامه‌ها و خدمات قابل ارائه به محرومان در دهه فجر است.

مدیر کل کمیته امداد گیلان تجلیل از زنان موفق سرپرست خانوار در دهه فجر را از دیگر برنامه‌های این نهاد اعلام کرد و متذکر شد: طرح‌های مختلف فرهنگی و آموزشی مانند آموزش خانواده‌ها، طرح فلاح و مشاوره‌های بهداشتی ویژه خانواده‌های زیرپوشش حمایت و مسابقه نقاشی دانش‌آموزان و برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با محوریت زن و انقلاب اسلامی نیز در 16 مدیریت استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که امسال برگزاری جشن انقلاب در 16 منطقه محروم گیلان انجام می‌شود، یادآور شد: امسال دیدار چهره به چهره مسئولان با مددجویان و اقشار ضعیف و مناطق محروم و دور دست استان گیلان حداقل در 16 منطقه و یا بیشتر در دهه فجر انجام می‌شود.

علی‌محمدی با اشاره به سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: کمیته امداد امام (ره) برآمده از بطن انقلاب اسلامی است که به فاصله کوتاهی پس از پیروزی انقلاب به دستور امام (ره) برای رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان و پابرهنگان جامعه تاسیس شد.

به گزارش فارس، برگزاری جشن انقلاب، دیدار چهره به چهره، افتتاح طرح‌های عمرانی و اشتغال زا، ارائه خدمات امدادی توسط اورژانس امدادی هلال احمر، ارائه خدمات اورژانس اجتماعی (مشاوره‌ای) توسط سازمان تامین اجتماعی و ارائه خدمات بهداشتی با همکاری گروه مجمع خیریه سلامت نیز از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان در دهه فجر است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد