صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم سالگرد شهادت حضرت آیت‌الله احسان‌بخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان + تصاویر

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه محوریت انقلاب اسلامی ایران بر دو رکن مردم و روحانیت است، گفت: زمزمه جدایی روحانیت از مردم دسیسه دشمنان است. آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دوازدهمین مراسم سالگرد شهادت حضرت آیت‌الله احسان‌بخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه باید ارتباط بین […]

کد خبر : 2911 | 11:33 ب.ظ | ۱۳ خرداد , ۱۳۹۲

SONY DSC

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه محوریت انقلاب اسلامی ایران بر دو رکن مردم و روحانیت است، گفت: زمزمه جدایی روحانیت از مردم دسیسه دشمنان است.

آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دوازدهمین مراسم سالگرد شهادت حضرت آیت‌الله احسان‌بخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه باید ارتباط بین مردم و روحانیت را بیش از گذشته گسترش دهیم، اظهار کرد: باید بیندیشیم که با چه راهکارهایی می‌توان این مسئله را تقویت کرد.

وی با اشاره به دسیسه‌های دشمنان درباره تفرقه‌افکنی بین روحانیت و مردم، افزود: امروزه توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلفی توسط دنیای استکبار علیه جایگاه روحانیت در دست اقدام است و دشمنان قصد دارند تا با تفرقه‌افکنی بین این دو قشر به اهداف پلید خود دست یابند.

استاد حوزه علمیه قم، به علاقه مردم گیلان نسبت به مرحوم آیت‌الله احسان‌بخش اشاره کرد و گفت: پس از گذشت 12 سال از ارتحال این روحانی جلیل‌القدر هنوز مردم خداجوی گیلان ارادت خود را نسبت به این شخصیت ارزشمند و مذهبی نشان می‌دهند و به راستی که مرحوم احسان‌بخش افتخار روحانیت کشور بودند.

وی با تصریح بر اینکه روحانیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اذعان کرد: مسئولیت اصلی حفظ دین در زمان غیبت کبری به‌عهده روحانیت است و اگر بخواهیم دین را از انسان جدا کنیم تفاوتی با دیگر موجودات و حیوانات ندارد.

فاضل لنکرانی، ارزش یک انسان را به دینداری او دانست و تصریح کرد: مادیات و عناوین دنیوی ظاهری و فنا شدنی است اما آنچه که با روح انسان یکی شده و باقی می‌ماند، دین است و هیچ گوهری با ارزش‌تر از دین در زندگی بشر وجود ندارد.

وی روحانیت را متولی و مبین بحث دینداری در زمان غیبت خواند و یادآور شد: روحانیت مانند یک شغل، ظاهر و لباس نیست هر چند که این لباس بسیار ارزشمند بوده و لباس رسول‌الله (ص) است و هویت اصلی روحانیت برای مردم مبین دین و ارزشمند است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات امام راحل درباره جایگاه دین در بین مردم گفت: امام خمینی (ره) بارها فرمودند من تا زمانی که زنده هستم نخواهم گذاشت دین مردم ملعبه احزاب، گروه‌ها و سیاست بازی‌ها قرار گیرد و اگر در این زمینه خللی ایجاد شود و عالم دوران سکوت کند مورد لعن خداوند قرار می‌گیرد.

وی با تصریح بر اینکه امروزه مراکز امنیتی دنیا تمام اهداف و بودجه خود را به دور ساختن مردم از مذهب معطوف کرده‌اند، یادآور شد: امروزه مراکز امنیتی دنیا افکار و بودجه‌های خود را معطوف به سلاح نمی‌کنند و اقتصاد خود را به ساختن مکاتب و مذاهب انحرافی و جعلی معطوف کرده‌اند.

فاضل لنکرانی ادامه داد: دنیای غرب متوجه شده است که امروزه نیاز اصلی بشر دین است و به این باور رسیده‌اند که قدرت دین موجب شده تا رژیم جنایتکار پهلوی سرنگون شود و این در حالی است که قبل از انقلاب دین را افیون دنیا و پیشرفت می‌دانستند.

وی جدایی جامعه و روحانیت از یکدیگر را بسیار خطرناک خواند و متذکر شد: جامعه و انقلاب بدون حضور روحانیت از مسیر صحیح خود خارج می‌شود و امام راحل بارها فرمودند اگر تمام آزادی‌ها و استقلال‌ها را به ما دهند اما بخواهند قرآن را از ما بگیرند ما قبول نخواهیم کرد و از آزادی منهای قرآن و بدون اسلام بیزار بوده و اسلام بدون روحانیت خیانت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این مراسم گفت: زنده‌یاد آیت‌الله صادق احسان‌بخش بیش از 60 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف مذهبی، عرفانی و.. تألیف داشت.

احمد اسماعیلی  اظهار کرد: مرحوم صادق احسان‌بخش از چهره‌های فراموش نشدنی و ماندگار استان است که در دوران حضور خود منشأ برکات و خدمات فراوانی شده بود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله احسان‌بخش در طول دوران دفاع مقدس نقش بسیار موثری در خدمات‌رسانی به جبهه ایفا کرد، افزود: حمایت‌های جدی مرحوم آیت‌الله احسان‌بخش از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در یادها باقی مانده است و هرگز اعزام کاروان یک‌هزار و 500 نفری مردم گیلان برای حضور در جبهه از خاطره‌ها محو نمی‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه مرحوم احسان‌بخش با وجود مجروحیت در بدنش شخصاً در جبهه‌ها حضور می‌یافت، ادامه داد: آیت‌الله احسان‌بخش نقش بسیار مهمی در دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد و در بسیاری از مواقع با جسم مجروح خود شخصاً برای رسیدگی به امور رزمندگان و دادن روحیه به آنها در جبهه حضور پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه خدمات و اهداف مرحوم آیت‌الله احسان‌بخش باید به نسل جوان شناسانده شود، اذعان کرد: کلام آیت‌الله احسان‌بخش راهگشای زندگی است و وی با درک صحیح خود از شرایط زمان در راه پیشبرد اهداف انقلاب تلاش‌های فراوانی انجام داد.

اسماعیلی اضافه کرد: مرحوم احسان‌بخش با وجود مجروحیت جسمی علاقه فراوانی به مسایل مذهبی و عرفانی داشت و روزانه پنج ساعت را به مطالعه اختصاص می‌داد.

وی با اشاره به نحوه مجروحیت مرحوم احسان‌بخش، خاطرنشان کرد: حضور پررنگ وی در تمام برنامه‌ها و نقش موثرش در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی موجب شد تا دشمنان کوردل در سال 61 در مسجد کاسه‌فروشان رشت به جانش سوءقصد کنند و بر اثر همین حادثه 70 درصد جانباز شد.

به گفته این مسئول آیت‌الله احسان‌بخش بیش از 60 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف مذهبی، عرفانی و… تألیف داشت.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد