صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بیانیه/ یوم‌الله ۱۵ خرداد، سند آزادگی و شجاعت ملت مسلمان ایران است

بیانیۀ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به‌مناسبت فرارسیدن یوم‌الله پانزدهم خرداد: در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی، ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۱ به‌عنوان سند آزادگی و شجاعت ملت مسلمان ایران و خفت و خواری شاه دست‌نشانده و خودفروختۀ پهلوی ثبت شده است. در این روز بزرگ، رژیم سرسپرده و مزدور ستم‌شاهی در اقدامی ددمنشانه و بی‌خردانه […]

کد خبر : 36616 | 11:23 ق.ظ | ۱۴ خرداد , ۱۳۹۸

بیانیۀ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به‌مناسبت فرارسیدن یوم‌الله پانزدهم خرداد:

در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی، ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۱ به‌عنوان سند آزادگی و شجاعت ملت مسلمان ایران و خفت و خواری شاه دست‌نشانده و خودفروختۀ پهلوی ثبت شده است. در این روز بزرگ، رژیم سرسپرده و مزدور ستم‌شاهی در اقدامی ددمنشانه و بی‌خردانه با به‌شهادت رساندن هزاران نفر از مردم معترض به دستگیری امام خمینی(ره) در شهرهای قم و تهران فاجعه‌ای شرم‌آور آفرید که موجب عصبانیت و خشم مردم سراسر کشور و گسترش اعتراضات شد و اینگونه فصل جدیدی از رویارویی مستضعفان با مستکبران به رهبری یک مرجع عالی‌قدر جهان تشیع گشوده شد. امام خمینی(ره) اقداماتی همچون تخطی رژیم خائن شاه از حدود الهی و عدم اجرای احکام اسلامی، برگزاری رفراندوم فرمایشی انقلاب سفید و اتخاذ سیاست‌های ضداسلامی و ضدمردمی و همچنین پیگیری برنامه‌های استعماری آمریکا و حمایت از رژیم جعلی اسرائیل را غیرقابل گذشت می‌دانست و به‌عنوان یک مرجع مقتدر دینی سکوت را جایز ندید و با ایراد سخنران‌های انقلابی و افشاگرانه شاه خودفروخته و غرب‌فریفته را رسوا ساخت تا جایی که رژیم طاغوتی پهلوی با دستگیری امام خمینی(ره) تصمیم به حذف ایشان گرفت غافل از آنکه با اقدامات شیطانی همچون دستگیری امام امت و به‌شهادت‌رساندن خیل معترضان قادر به خاموش‌کردن آتشفشان ایجادشده در دلهای مردم عاشق و دلداده به مرجعی دینی نخواهد بود.

اتفاقات خونین ۱۵ خرداد ۴۲ ماهیت جنایتکاری و مردم‌کشی رژیم ستمشاهی پهلوی را بیش از پیش بر همگان آشکار کرد و نقطۀ آغازی برای طوفان توفنده و عظیم انقلاب اسلامی ایران شد. قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد با رهبری پیامبرگونۀ معمار کبیر انقلاب اسلامی، ایفای نقش مثمرثمر روحانیت و مجاهدت و ایثارگری مردم مبارز ایران اسلامی به روند سقوط نظام ۲۵۰۰ سالۀ شاهنشاهی و افول سلطه آمریکا و استکبار جهانی در ایران تسریع بخشید و علی‌رغم ادامۀ جنایات‌‌ و توطئه‌های بی‌شمار رژیم پلید و سفاک پهلوی به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد و تار و پود آهنین رژیمی که مشروعیت نداشت و اقتدار خود را از وابستگی به ابرقدرت‌ها و نیروی نظامی آنان وام گرفته بود، همچون تار سست عنکبوت از هم گسست؛ انقلابی که امروز پس از گذشت چهل سال موجب وزش نسیم بیداری در ممالک اسلامی، اقتدار و عزت مسلمانان جهان و نجات محرومان و مستضعفان از شر سلطۀ شیطانی مستکبران در سراسر گیتی شد.

یوم‌الله پانزدهم خرداد، مطلع نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی (رحمت‌الله علیه) برای سرنگونی رژیم فاسد و فاسق ستم‌شاهی پهلوی و سرمنشاء بسیاری از تحولات ایران است. این روز بزرگ، تجلی روح استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و اسلام‌گرایی ملتی مومن، مبارز و مجاهد ایران است که با پیروی از امام امت، سعادت را در تعالیم دین مبین اسلام جست و هرگز از مبارزه با استکبار جهانی نایستاد و برای تداوم و تعالی انقلاب اسلامی ایران مجاهدانه کوشید. قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد نقطۀ عطف تاریخ معاصر ایران است؛ در این روز پیوند امام و امت متجلی شد و به مبارزات ضداستبدادی مردم مسلمان ایران انسجام بخشید و سرانجام با سقوط پایه‌های حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، ابهت استکبار جهانی را خدشه‌دار کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهدای قیام خونین یوم‌الله ۱۵ خرداد و سفارش به حفظ گفتمان اصیل حضرت امام خمینی(ره) از جمله استکبارستیزی، ولایت فقیه و وحدت کلمه، تاکید می‌کند تعالی انقلاب اسلامی ایران تنها در مسیر پایبندی بر راه، اندیشه و نهضت عظیم امام خمینی(ره) و پیروی از خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در راه تحقق وصیتنامه الهی سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی و بیانیۀ گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان نقشۀ راه و سند راهبردی و آرمانی انقلاب اسلامی محقق خواهد شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد