صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






ائمه جمعه در عرصه مدیریتی نیروهای کارآمد تربیت کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: برخی از ریزش ها و آثار منفی در سامانه های سیاسی و اجتماعی ناشی از شهوت درون است. آیت الله رسول فلاحتی در سومین همایش ائمه جمعه استان در سال جاری با بیان روایتی از پیامبر(ص) اظهار کرد: از سه امر بر امت خود می ترسم و نخستین آن […]

کد خبر : 40091 | 12:12 ب.ظ | ۱ تیر , ۱۳۹۹

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: برخی از ریزش ها و آثار منفی در سامانه های سیاسی و اجتماعی ناشی از شهوت درون است.

آیت الله رسول فلاحتی در سومین همایش ائمه جمعه استان در سال جاری با بیان روایتی از پیامبر(ص) اظهار کرد: از سه امر بر امت خود می ترسم و نخستین آن گمراهی پس از معرفت و شناخت است.

وی ادامه داد: فتنه های گمراه کننده و حوادثی که موجب گمراهی انسان می شود، دو امری محسوب می شود که پیامبر(ص) به امت خود هشدار داده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه فقر و گرایش های سیاسی می تواند از عوامل گمراهی انسان شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی عده ای همراه امام(ره) بودند و برخی ریزش هایی داشتند.

آیت الله فلاحتی، انقلاب اسلامی را تاریخ روشن صدر اسلام عنوان کرد و افزود: در فتنه سال ۸۸ عده ای از مسیر جدا شدند و هنوز توبه نکردند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ریزش ها و آثار منفی در سامانه های سیاسی و اقتصادی ناشی از شهوت درون است، بیان کرد: فقدان منابع انسانی سالم در بعضی عرصه ها مشکل کشور است.

نماینده ولی فقیه در گیلان داشتن دست پاک، چشم پاک، فهم و دانش مدیریت اجتماعی و فضل لازم را مهم دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیب های ناشی از ناپاکی دست و چشم است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر تربیت جوانان برای مدیریت آینده جامعه، یادآور شد: ائمه جمعه باید نیروهای کارآمد در عرصه های مدیریتی تربیت کنند.

.

.

وی به اهمیت تربیت از دوره مهدکودک و پیش دبستانی اشاره کرد و افزود: اگر زیرساخت ها در عرصه تربیتی درست شود، دیگر امور ساماندهی می شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت خودصیانتی، اظهار کرد: خودصیانتی نیازمند تحمل سختی ها دارد.

آیت الله فلاحتی با قدردانی از تلاش های ائمه جمعه گیلان، بیان کرد: هشدارهای ائمه جمعه نسبت به برخی کاستی ها در جامعه باید پدرانه باشد.

وی به احترام مردم به عالمان دین اشاره کرد و گفت: مردم از گذشته به عالمان دین اعتماد داشتند و اکنون به مراتب بیشتر شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ائمه جمعه باید خاستگاه و مطالبات مردم را در نظر بگیرند، تصریح کرد: اگر کسی بخواهد برای عالم و فاضل مزاحمت ایجاد کند مردم تحمل نمی کنند.

آیت الله فلاحتی به فرا رسیدن تابستان و تعطیلات دانشجویان و دانش آموزان اشاره کرد و یادآور شد: برنامه های تربیتی برای ایام تعطیلات دانشجویان و دانش آموزان در نظر گرفته شود.

امام جمعه رشت، خواستار فعال کردن مساجد توسط امامان جماعت شد و بیان کرد: بسترسازی برای احیای مساجد مهم است.

وی با بیان اینکه نسل اول انقلاب مسئولیت ها را به ما سپردند، تصریح کرد: نسل جوان را باید برای مدیریت آینده جامعه آماده کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در همایش مذکور گفت: بازگشایی نمازجمعه ها، گزارش عملکرد رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، بررسی و تکمیل اطلاعات اموال و املاک نهادهای نمازجمعه در سایت شورا و ثبت مشخصات اعضای ستادهای نمازجمعه در سایت ستادها از موضوع های این همایش است.

حجت الاسلام ولی عادلی با اشاره به برگزاری سومین همایش ائمه جمعه گیلان در سال جاری، خاطرنشان کرد: دو همایش قبلی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شده است.

.

.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد