صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نماز جمعه قرارگاه ایمان، بصیرت و اخلاق است

حجت الاسلام عادلی نماز جمعه را قرارگاه ایمان، بصیرت و اخلاق دانست و خواستار برخورد با نماینده توهین کننده به نماینده ولی فقیه در گیلان شد. حجت الاسلام ولی الله عادلی در سخنرانی پیش از خطبه های جمعه، ۳مرداد با گرامیداشت سالروز نخستین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب گفت: اقامه نماز جمعه در گیلان […]

کد خبر : 40325 | 10:12 ق.ظ | ۴ مرداد , ۱۳۹۹

حجت الاسلام عادلی نماز جمعه را قرارگاه ایمان، بصیرت و اخلاق دانست و خواستار برخورد با نماینده توهین کننده به نماینده ولی فقیه در گیلان شد.

حجت الاسلام ولی الله عادلی در سخنرانی پیش از خطبه های جمعه، ۳مرداد با گرامیداشت سالروز نخستین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب گفت: اقامه نماز جمعه در گیلان سابقه طولانی و حتی قبل از پیروزی انقلاب دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان تاکید کرد: نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب احیا شد و به صورت یک امر عبادی و سیاسی در آمد.

وی افزود: جریان سازی پیرامون هویت نماز جمعه و ارتقای ظرفیت هدایتگری نماز جمعه از مهمترین اهداف برنامه های ۵ مرداد و گرامیداشت اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب است.

عادلی اعلام کرد: تبیین کارکردهای نماز جمعه، تشریح خدمات و کارکردهای نماز جمعه و پیگیری مطالبات مردم در نماز جمعه، تبیین نماز جمعه از منظر آیات و روایات و معرفی مفاخر نماز جمعه از سیاست هایست که در خصوص برنامه های ۵ مرداد دنبال می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان در خصوص جایگاه نماز جمعه گفت: نماز جمعه، قرارگاه ایمان، بصیرت و اخلاق است.

وی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب نماز جمعه را قلب فرهنگی هر شهر معرفی کرده اند.

عادلی یادآور شد: نماز جمعه از جلوه های سیاسی، اجتماعی جامعه اسلامی و پایگاهی برای طرح مباحث اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه است.

وی اظهار کرد: ائمه جمعه با طرح مباحث دینی، مبانی تشکیل جامعه را براساس ارزش های اسلامی و اخلاقی بیان می کنند.

این مقام مسئول دفاع از ارزش های اسلامی، تشویق مردم به مشارکت سیاسی و دفاع از کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را از کارکردهای نماز جمعه برشمرد و گفت: هجمه به ائمه جمعه و جایگاه نماز جمعه از سوی دشمنان بیانگر اهمیت نماز جمعه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان گفت: نماز جمعه در ۳۵ شهر و بخش استان گیلان اقامه می شود و یک هزار نفر در برگزاری نماز جمعه در گیلان مشارکت دارند.

وی در ادامه با ابراز تاسف از توهین یکی از نمایندگان مردم یکی از شهرستانهای گیلان نسبت به آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در جلسه شورای اداری روز گذشته در استانداری گیلان، گفت: انتظار مردم این است که نهادهای مسئول با شدت با این رفتار بی شرمانه و بی حرمتی برخورد کنند.

عادلی اظهار کرد: قریب ائمه جمعه استان در تماس با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفته اند ساکت نمینشینیم.

وی خاطرنشان ساخت: جای تاسف داردکه یک نماینده که نماینده مردم یک شهرستان است حرمت جایگاه نماینده ولی فقیه را نگه نمی دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان در پایان با دعوت از مردم و خیرین برای مشارکت در تداوم نهضت احسان و تعاون گفت: در نهضت مواسات و همدلی، ۴۸ میلیارد تومان از سوی خیرین گیلان به نیازمندان کمک شد./ شبستان






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد