|
|||||
جریان فتنه ماهیت اصلی و پنهان خود را به مرور زمان نشان داد
وقتی کتاب تاریخ انقلاب اسلامی را ورق می زنیم حوادث تلخ و شیرینی را می بینیم که عبرت های نهفته در آن، مرور آنها را برای هر دیده بصیر و ذهن پژوهشگر ضروری می سازد. هر آنکس که طالب دریافت عبرت های گرانبها و تجربه های ارزشمند است، مطالعه این فراز های برجسته برای او […]
کد خبر : 19484 | 2:23 ب.ظ | ۹ دی , ۱۳۹۴ وقتی کتاب تاریخ انقلاب اسلامی را ورق می زنیم حوادث تلخ و شیرینی را می بینیم که عبرت های نهفته در آن، مرور آنها را برای هر دیده بصیر و ذهن پژوهشگر ضروری می سازد. هر آنکس که طالب دریافت عبرت های گرانبها و تجربه های ارزشمند است، مطالعه این فراز های برجسته برای او درس های شگرف و تامل برانگیز را به ارمغان می آورد. از جمله رویدادهای مهمی که صفحه هایی از کتاب زرین انقلا ب اسلامی را نورانی کرد حادثه ای بود که رقم زنندگان آن ، مردم موحد ، معتقد و خداجویی بودند که دلشان برای امام و انقلاب می تپید و آرمانهای انقلاب و ارزشهای دینی برای آنان در اوج ارزشمندی بود. حادثه نهم دی، که بواسطه سلسله حوادثی تلخ و در عین حال برنامه ریزی شده ، ایران اسلامی را غرق در نور ولایتمداری و پاسداری از حریم امامت کرد همواره شایسته بازخوانی است. فرارسیدن نهم دی فرصتی است تا بار دیگر این اتفاق مبارک مورد بازخوانی قرار گیرد تا با تداعی خاطرات آن روز ، ضرورت پاسداشت این روز و دلایل و عوامل پیدا و پنهان تحقق این حماسه بیش از پیش تبیین شود. روشنگری پیرامون روز نهم دی ، از زبان کسانی که در جریان جزئی ترین مسائل آن حادثه بوده اند بسی شنیدنی تر و تامل برانگیز تر می نماید. به همین خاطر به سراغ دکتر اصغر آبخضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمدیم تا همراه این برادر انقلابی ، حادثه تاثیر گذار نه دی را واکاوی کنیم و از ثمرات و تبعات آن جویا شویم . مصاحبه ای که به منظور آشنایی هر چه بیشتر با دلایل ، ضرورت ها ، اهداف و نتایج رویداد مبارک نهم دی تهیه و به تشریح اهداف بزرگداشت و چگونگی آن می پردازد. امید واریم سئوالات ما و پاسخ های جناب آقای دکتر آبخضر، مجموعه ای درخور و قابل استفاده برای علاقه مندان تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و پژوهشگران فعال این عرصه فراهم آورد. هماهنگی برای برگزاری راهپیمایی نهمدی چگونه انجام شد و عوامل چنین تصمیمی از کجا نشأت گرفت؟ فتنههای ایجاد شده از سوی استکبار جهانی و بازیچههای داخلی آنها و تلاشی که برای تغییر فضای انتخابات و زیر سؤالبردن حماسه انتخابات ۱۳۸۸ و مشارکت ۸۵ درصدی مردم انجام شد، موضوعاتی است که در تحلیل حماسه نهمدی باید مدنظر قرار گیرد. میدانیم که فتنه سال ۱۳۸۸ برنامهریزی استکبار جهانی به امید سرنگونی نظام یا لااقل سستکردن پایههای مردمی آن به وجود آمد که با «دروغ بزرگ تقلب در انتخابات»، آغاز و از سوی برخی شکستخوردگان انتخابات که از سر لجاجت با مردم و غرق شدن در توهمات و خودبزرگبینیها، ابزار دست استکبار جهانی شده بودند، پیگیری شد که البته به لطف حضرت حق و عنایت حضرت بقیهالله(عج) و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری خاموش شد و به رغم همه ضرباتی که کشور در جریان بینظمیها، آشوب و اغتشاشها خورد، دستاوردهایی هم برای نظام داشت و کشور را واکسینه کرد . اما اگر به آن مقطع زمانی برگردیم، میبینیم که جریان فتنه ماهیت اصلی و پنهان خود را به مرور زمان نشان داد. این نکته مهمی در تحلیل ریشههای ۹ دی است که باید به آن توجه کرد، یعنی درست از زمانی که التهابات انتخاباتی و اعتراضات خیابانی پس از انتخابات، به دلیل ناتوانی شکستخوردگان انتخابات در ارائه دلیل و مدرک و روشنشدن برخی حقایق، فروکش کرد، جریان فتنه برای به خیابان کشاندن مردم از بستر مراسم و آیینهای ملی و انقلابی استفاده کرد، مثل آنچه در روز قدس، ۱۳ آبان و ۱۶ آذر شاهد آن بودیم. البته با این تفاوت که جریان فتنه در این آیینها کاملاً برخلاف خواست و عقاید ملت ایران حرکت میکرد. به هر حال ضدیت با انقلاب اسلامی و دشمنی با مردم، ماهیت جریان فتنه بود. هر چند ماهیت و باطن این جریان، اندک اندک و به مرور زمان برای مردم روشن شد، بنابراین دیدیم که جریان فتنه در روز جهانی قدس که یادگار امام عزیزمان بوده است، شعار «نه غزه، نه لبنان» سر دادند و یومالله ۱۳ آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، برای خاموشکردن شعار «مرگ بر آمریکا» که سردمدار اصلی مستکبرین عالم است با شعارهای انحرافی «مرگ بر روسیه» و «مرگ بر چین» وارد میدان شدند. روز ۱۶ آذر هم که ماهیت ضداستکباری دارد، شعار انحرافی «جمهوری ایرانی» را سر دادند، اما به هر حال اوج این حرمتشکنیها در روز عاشورای ۱۳۸۸ بود. هتک حرمت به عاشورای حسینی(ع) آن هم با کف و سوت و آتشزدن مسجد و کتکزدن مردم عزادار، امر بسیار کمسابقهای در کشور ما بود، به همین دلیل نیز همان روز به آن واکنش نشان دادند. مردم به محض اینکه مطلع شدند که بعضی از فتنهگران از خلأ حضور مردم در سطح شهر، سوءاستفاده کرده و آن فجایع را آفریدهاند، با حضور در خیابانها، اغتشاشگران را فراری دادند. به نظر بنده این عکسالعمل سریع و واکنشهای پس از آن، عمق ارادت و حساسیت مردم نسبت به مقدسات دینی و شعائری نظیر عاشورا را میرساند. حتماً شما هم به یاد دارید که این حرکتهای مردمی آرام و قرار نیافت و از فردای عاشورای ۱۳۸۸، ما هر روز ، در گوشهای از کشورمان ، شاهد اعلام انزجار، راهپیمایی یا صدور بیانیههای محکومیت بودیم که منتهی به برگزاری تظاهرات نهم دی ۱۳۸۸ شد. برای تصمیمگیری در خصوص برگزاری این تظاهرات نظرات مردمی را گرفتید یا با توجه به جو موجود جامعه تشخیص دادید که چنین تظاهراتی باید انجام شود؟ اما نهم دی فراتر از تصورات و در ابعادی فراتر از سایر مراسمهای شورا رقم خورد. خود شما فکر میکردید که حجم حضور مردمی چنین حماسهای را رقم بزند؟ ابعاد حماسهای که رقم خورد هم بسیار فراتر از آن چیزی بود که فکر میکردیم. مردم از هر طبقه و هر قشر با هر سلیقه سیاسی چون معتقد به آرمانهای امام، رهبری، انقلاب و شهدا بودند آمدند تا ۹ دی روز ماندگار تاریخ شود که انصافاً هم اینگونه شد. می دانید که حماسه نهم دی ماه در یک روز کاری و غیرتعطیل برگزار شد. شاید هیچکس انتظار چنین حضوری از مردم نداشت. ما هم همینطور، به همین دلیل هم امکانات و تدارکات و صوت پیشبینی شده برای این مراسم جوابگو نبود، اما مردم که برای اینها نیامدندبودند، آنها با جان و دل به خیابانها آمدند و فریاد برائت از فتنهگران و تبعیت از ولایت فقیه را سر دادند. این بحث پیوند ناگسستنی مردم با نظام اسلامی و ولایتفقیه، از جمله بحثهایی است که باید در جایگاه ویژهای در تحلیل حماسه نهم دی ماه به آن توجه ویژه شود . رویشهای انبوهی که در این روز، خودش را نشان داد و چشم دشمنان انقلاب را خیره و آنان را منزوی کرد، آب سردی بر پیکر تبلیغات واهی و نقشههای براندازی دشمنان نظام بود که به ریزشهای اندک انقلاب دل بسته بودند. حماسه نهم دی در حقیقت یک بار دیگر اثبات کرد که ایرانیان ولایتمدار،همواره و همیشه برپایه اندیشههای ناب امام (ره) و مقام معظم رهبری آماده جانفشانی برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند. برای تخمین جمعیت شرکتکننده در تظاهرات نهم دی کار خاصی انجام شد؟ آیا آمار مطمئنی از شرکتکنندگان در این راهپیمایی وجود دارد؟ اما دشمنان که از این حضور مردمی سراسیمه و آشفته شده بودند، راهپیمایی نهم دی را حکومتی و نمایشی و به خاطر کیک و ساندیس توصیف کردند. به نظر من کسانی که چنین سخنانی را مطرح میکردند از همان جنس افرادی هستند که در مجلس ششم مردم ایران را گرسنه و بیفرهنگ خطاب میکردند که حتی برای گرفتن مرگ موش مجانی هم صف میایستند. این افراد متأسفانه هرچند در عنوان و شناسنامه ایرانی هستند، اما میزان شناختشان از مردم ایران به اندازه غربیها و شاید حتی کمتر از آنهاست. هیچ علاقهای هم به این مردم ندارند چون مردم همیشه به آنها «نه» گفتهاند و پای ارزشهای انقلاب اسلامی و امام و رهبری ایستادهاند. اینها ادعای رسانههای بیگانه است که وقتی حضور مردم و دفاع جانانهشان از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی را میبینند، جز آنکه به مردم توهین کنند، چاره دیگری ندارند. این توهین البته عامل لجن پراکنی به سوی خودشان شده و مایه تحقیر و تمسخر آنان است. استکبار جهانی و مهرههای دست چندم آنها در داخل کشور اصرار دارند با بستن چشم خود به روی واقعیت در توهمات خود سیر کنند. اما آنچه مردم جهان و افکار عمومی دنیا پیش چشم خود دیده و میبینند، پایبندی اکثریت قاطع مردم مسلمان ایران به اسلام، انقلاب، ولایت فقیه و اهل بیت(ع) و آرمانهای امام عزیز و شهدای والامقام است. انکار حقایق توسط استکبار جهانی و بنگاههای شایعهپراکنی آنها که موضوعی جدید نیست. آنها از ابتدای انقلاب، پیروزیهای بزرگ مردم ایران اسلامی را انکار میکردند. آخرین نمونههای آن هم منکر شدن حماسه ۴۰ میلیونی انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری در همان سال ۸۸ یا سانسور اخبار حضور چند میلیونی مردم در تظاهرات سراسری محکومیت اغتشاشگران و آشوبطلبان بود. اما این واقعیت حماسه نهم دی آنقدر عظیم و بزرگ بود که نمیتوان آن را انکار کرد. روآوردن به حربههایی نظیر توزیع ساندیس و شایعات دیگر به قصد کاستن از آتش درونی و خشم آنها نسبت به مردم ایران بود. متأسفانه عوامل فتنه در داخل کشور جاهلانه با چنین نقشهای همراه شده بودند و همان حرفها را دوباره تکرار میکردند. اینگونه برخوردها البته خود عاملی شد تا به طور کامل از ذهن و اندیشه مردم ایران به کناری گذاشته شوند و منفور مردم شدند، چراکه از نظر مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی، این جماعت در زمین دشمنبازی میکنند. عملکرد رسانههای خارجی در انعکاس تظاهرات نهم دی چطور بود؟ آیا این رسانهها توانستند ابعاد این حماسه را به تصویر بکشند؟ راهپیمایی ۹ دی خود تبدیل به یک رسانه عظیم شده بود ودیگر نیازی به خبرنگار و دستگاههای خبرپراکنی نداشت. حضور مردم خود پیامش را به تمام نقاط جهان ارسال کرد. این پیام پایانیافتن فتنههای خیابانی و بیتوجهی مردم به فتنهگران بود تا دیگر خبرنگاران خارجی دستشان از انعکاس خبرهای فتنهانگیز از کشورمان کوتاه شود. شما هم با این نظر که میگوید راهپیمایی نهم دی را مهر پایانی بر فتنه بود، موافق هستید.؟ آیا در رابطه با حادثه نهم دی و بازخوانی این حادثه مهم و سرنوشت ساز، ناگفته ای هست که تا کنون بیان نشده یا مورد توجه جدی قرار نگرفته باشد؟ ممنون می شویم اگر این نکته از زبان شما که در آن سال مسئول ستاد برگزاری مراسم نهم دی بودید برای علاقه مندان تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی بیان شود . اولین نکته ای که باید به آن اشاره شود اینکه واقعاً ما و همه همکارانمان و نهادهای فرهنگی، تبلیغی که تجربه برگزاری حتی مراسم غیرمترقبه را داریم تصور چنین حضوری را نداشتیم. البته فکر میکردیم که به دلیل عمل سخیف و دور از شأن اسلامی و انسانی و جسارت زیادی که به اعتقادات مردم مسلمان و متدین و عاشق اهل بیت (ع) به خصوص حضرت سیدالشهدا (ع) توسط منافقین و جریان فتنه صورت گرفت و موج انزجار که از همان لحظه یعنی ظهر در مقابله با فتنه گران انجام شد. با تجربهای که داشتیم قابل پیشبینی بود که مردم واکنش شدیدی نشان خواهند داد. لذا اگر از بعضی از مطالب واکنشهای اولیه مردم که در تهران و سراسر کشور اشاره شد بگذریم ، مناسب است به بخشی از نحوه برنامهریزی اشاره کنم: اولین نکته اینکه بعضی از مردم و نهادهای همراه مراسم در فردای نهم دی اصرار داشتند که مناسب است در میدان امام حسین (ع) مراسمی تدارک دیده شود و بعضی دیگر مکانهای مختلفی را پیشنهاد داشتند. ولی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که متولی برنامهریزی و برگزارکننده مراسم بود باید بهترین مکان را برای مراسم پیش رو انتخاب میکرد. لذا در همان جلسه اول برنامهریزی (روز دهم) میدان انقلاب را انتخاب کردیم. دلیل انتخاب میدان انقلاب این بود که فتنهگران درست در مرکز شهر به مقدسات مردم توهین و جسارت کرده بودند لذا به هیچوجه برای مردم قابل قبول نبود که در پاسخ به فتنهگران گوشهای از شهر حتی میدان امام حسین (ع) که به نوعی با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) همسنخ بود انتخاب شود، لذا در جلسه پیشنهاد شد که میدان انقلاب به عنوان مرکز انقلاب در تهران و نزدیک همان مکانهایی که فتنه گران به دین مردم توهین و جسارت کردهاند انتخاب شود که تمامی اعضا جلسه پذیرفتند. نکته دومی که در جلسه مورد بحث قرار گرفت حضور جمعیت بود. تقریباً تمامی اعضا جلسه اعتقاد داشتند که بیشترین جمعیت راهپیماییهای از اول انقلاب تا آن سال در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد. ناگفته نماند که در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۸۷ بیشترین جمعیت شرکتکننده در راهپیمایی نسبت به سال های قبل و به میزان تقریبی (۳،۲۰۰،۰۰۰) نفر داشتیم. بنابراین برنامه ریزی تدارک برای جمعیت حداقل سه میلیون نفر آنهم در مدت بسیار کم حداکثر (۴۸ ساعت) کار بسیار سختی بود. راهپیمایی روز جهانی قدس و ۲۲ بهمن یک برنامه روتین و با پیش بینی های لازم و در زمانی مناسب انجام می شود ولی برای این کار با این فرصت کوتاه شرایط مشکلی را درپیشرو داشتیم. به هر حال بعد از انتخاب مکان تریبون مراسم (ضلع شمال غربی میدان انقلاب) برای اولین بار نگاه اعضا ستاد برنامه ریزی به این معطوف شد که حداقل ۱۵ کیلومتر صوت ثابت برای مراسم باید پیشبینی و در بقیه مسیرها از فرکانس رادیویی استفاده کنیم و به صورت سیار بتوانیم ارتباط جایگاه با عموم مردم را برقرار کنیم که با لطف خدا و همکاری دستگاههای مربوطه این هماهنگی برای صوت انجام پذیرفت. نکته سومی که مورد توجه اصلی قرار گرفت؛ هدایت موجخروشان مردم متدین که زخم غم جسارت به سیدالشهدا (ع) را در خود داشتند و بغض کینه انقلابی، عاشورایی را در گلو ، خفته داشتند را چگونه به سمت میدان انقلاب که مرکز تجمع اصلی مردم بود هدایت نماییم. لذا تصمیم بر این شد که ارتباط صدا (صوت) را با مردم در طول مسیر خوب برقرار کنیم و بخش زیادی از همکارانمان از دستگاههای دیگر که تلاش میکردند در مسیر راهپیمایی مردم به عنوان انتظامات مردمی، همراه مردم باشند وجمعیت میلیونی که به طرف میدان انقلاب در حرکت است را هدایت نموده و از ازدحام جمعیت و انسداد در مسیر حرکت مردم جلو گیری نمایند. ( که حقیقتاً بخش سخت و نفسگیر مراسم هدایت حضور مردم در کف خیابان و مسیرهای منتهی به سمت میدان انقلاب بود). جمعیت از حدود ساعت ۲ بعداز ظهر (۹دی) از میادین ؛ امام حسین (ع) ، آزادی و بلوار کشاورز(از شمال میدان انقلاب) و چهار راه لشگر(از جنوب به طرف میدان انقلاب ) درمسیرهای تعیین شده در حرکت بودند و اجتماع گسترده مردمی در مسیرهای پیشبینی اتفاق افتاد و اینگونه بود که حماسه حضور چند میلیونی مردم ولایتمدار ایران اسلامی که از ابتدای انقلاب تا سال ۸۸ بی نظیر بود اتفاق افتاد. با این تذکر که جمعیت روز ۱۲ بهمن و روز تشییع جنازه حضرت امام راحل (ره) یک جمعیت کشوری بودند که از سراسر کشور آمده بودند ولی جمعیت بین ۵/۴ تا ۵ میلیون نفر روز نهم دی صرفاً مردم تهران بودند. این همه ی ماجرا و عناصر اصلی آن (حماسه ماندگار نهم دی) یعنی مردم بودند که در یک روز غیرتعطیل همه آمدند. به نظر میرسد که در نگاه تبیینی به حماسه نهم دی به صورت مجزا حضور چندمیلیونی مردم در تهران حداقل ۵/۴ میلیون نفر و در کل کشور بیشتر از ۴۵ میلیون نفرباید تحلیل محتوی شود. لازم به ذکر است که روز ۸ دی مردم حداقل ۱۳ استان کشور راهپیمایی حماسی بسیار باشکوهی داشتند که خود مقدمهای بسیار خوب و عزتمندی شد برای روز نهم دی که البته همه این ۱۳ استان مجدداً روز نهم دی همزمان با تهران و سراسر کشور راهپیمایی اعتراضآمیز نسبت به جریان فتنه برگزار کردند. نکته چهارم برنامهریزی برای تریبون مراسم بود که باید متناسب با خواست مردم و فضای آن روز برنامهریزی میشد و باید همه جوانب کار را درنظر میگرفتیم. از جمله اینکه مردم مسافت طولانی را راهپیمایی میکنند و قطعاً یکسری شعار میدهندآنهم در فضای امنیتی که فتنهگران مسبب آن بودند و بعضا با تهدیدات پنهانی که برای این مراسم از خارج از کشور و در داخل توسط فتنهگران طراحیشده بود و شایعات فراوان که شایع شده بودتحت تاثیر قرار دهند. از جمله مسئله مسمومیت آبهای آشامیدنی، مسائل امنیتی و … که ما همه این مسائل را به مسئولین مربوطه ارجاع داده بودیم و تمامی ظرفیت و تجربه چندینساله خودمان را معطوف به حضور میلیونی مردم و اداره صحیح و حماسی تریبون مراسم که خواست واقعی مردم بود کردیم . لذا برنامه تریبون برایمان خیلی مهم بود که حداقل برای ۱:۵ساعت و حداکثر ۲ ساعت چه برنامهای داشته باشیم که به خواست عمومی مردم توجه شده باشد. اگر از بعضی از برنامهها که روتین مراسم است بگذریم، مسئله شعارهای مردم، قطعنامه مراسم که باید متناسب با موضعگیری مردم نسبت به سران فتنه و عوامل فتنه و دست های پنهانی عوامل خارجی بخصوص آمریکا در آن فضای غبارآلود لحاظ می شد و حتما باید با شفافیت و صراحت در قطعنامه به آنها اشاره میشد که از دیگر موارد قابل ذکر است که در آن روز از حساسیت فوق العاده ای به جهت اعلام مواضع مردم غیور و انقلابی برخودار بود. نکته پنجم: بحث سخنران و مداح بود که باید با حساسیت ویژهای انتخاب میشد. برای سخنران، چند نفری مطرح شدند ولی به نظر رسید که حضرت آیتالله علمالهدی امام جمعه مشهد گزینها ی مناسب برای این مراسم میباشد که فوراً ایشان را دعوت کردیم. قبل از اینکه ما از ایشان دعوت کنیم متوجه شدیم که تمامی این آقایان محترم برای خودشان برنامهریزی نمودهاند که در طول مسیر راهپیمایی به طرف میدان انقلاب همراه با شعارهای مردم مدیحهسرایی نمایند که این ابتکار ایشان در نظم وانسجام و یکپارچگی مردم نقش بسیار مهمی داشت که خداوند انشاءالله به همه ایشان خیر دنیا و آخرت بدهد. ولی به هر حال باید حداقل دونفر از ایشان را دعوت میکردیم که از تریبون اصلی مراسم برای مردم مدیحهسرایی داشته باشند. که نهایتاً با کمک هیئت رزمندگان قرار شد که در خدمت حاج سعید حدادیان باشیم و چنانچه فرصتی هم بود از سایر مادحین که در جایگاه خدمت ایشان بودیم استفاده نماییم. به هر حال پس از سخنرانی حاج آقای علمالهدی مداحی پرشور حاج سعید حدادیان حدود ۲۰ دقیقهای انجام شد. نا گفته نماند که حاج سعید حدادیان در روز عاشورا در بسیج دانشگاه تهران برنامه داشتند لکن وقتی به مردم متدین و انقلابی و ایشان در دانشگاه اطلاع داده شد که منافقین و اغتشاش گران در مرکز شهر دست به آشوب زده اند و به هیات ها ، تکایا ، مساجد و نهادها حمله کرده اند آقای حدادیان به همراه حجت الاسلام و المسلمین پناهیان مجلسشان را نا تمام و به اتفاق مردم عزادار اولین گروههای مردمی بودند که در مقابل اغتشاشات صف آرایی کردند.لذا طبیعی بود که حاج سعید حدادیان با بغض و کینه انقلابی عاشورایی در مراسم شرکت کرده بود و با زیبایی هرچه تمام تر با اشعار حماسی و عاشورایی مدیحه سرایی خود را آغاز و مردم هم در انتهای مسیرهای راهپیمایی روز نهم دی که به میدان انقلاب اسلامی منتهی شده بود به خوبی و با شکوه وصف ناپذیری حاج سعید حدادیان را همراهی کردند. البته باید شکرگزار خداوند متعال باشیم که هیات رزمندگان اسلام و دیگر هیات های مذهبی با بصیرت مثال زدنی و به همراه دیگر مادحین عزیز همچون حاج منصور ارضی، حاج حسین سازور ، حاج محمودکریمی، حاج محمدرضا طاهری و سایر مداحان عزیزدر سرتاسر کشور به عنوان فرماندهان جنگ نرم و هیات های مذهبی خود را به مثابه قرارگاههای جنگ نرم برعلیه دشمنان انقلاب، با بصیرت و معرفت دینی، ارزشی، ولایتمدار انه و انقلابی سازماندهی کردند وبا روشنگری ابعاد فتنه، نسل جوان را به صحنه آوردند که از خداوند قادر متعال برای ایشان و روحانیت معزز که سهم ویژه و برجسته ای در همه دوران پیروزی و ادامه حیات انقلاب اسلامی و مقابله با چالشهای پیش روی آن بالاخص در مقابله با فتنه سال ۱۳۸۸ داشتند، خیر دنیا و آخرت آرزو داریم. نکته ششم: بحث خبرنگاران داخلی و خارجی بود که در حد امکان توسط وزارت ارشاد برای ایشان کارت خبرنگاری تهیه شد تا از حضور مردم تصویر و فیلم تهیه شود. با صداو سیما هماهنگ کردیم که به دلیل کثرت جمعیت و ثبت و ضبط حضور چند میلیونی و حماسی مردم از هوا توسط چرخبال تصویربرداردی شود و از قبل به ایشان گفته بودیم که پیشبینی میشود جمعیت از طرف غرب میدان انقلاب تا نزدیکیهای میدان آزادی امتداد داشته باشد حتی با مسئولین منطقه پرواز ممنوع شهید مطهری هماهنگ شده بود تا یک فیلم یکپارچه جمعیت از میدان آزادی تا میدان امام حسین(ع) و مسیرهای اطراف داشته باشیم. ضمن تشکر از گروه فیلمبرداری و خلبان عزیز چرخبال که تا حدودی به وظیفه خود عمل کردند ولی متأسفانه با اینکه به ایشان (خلبان و گروه تصویربرداری) گفته شده بود که یقیناً تا میدان امام حسین(ع) جمعیت خواهیم داشت ولی وقتی به طرف شرق در حال پرواز و تصویربرداری بودند تا انتهای پل روشندلان وتقاطع خیابان دکتر شریعتی تصویر گرفته و ازآنجا دور میزنند که در برگشت مجددا فیلم برداری کنندلکن جای تأسف دارد که آن لحظات حضور پر شکوه و تاریخی ثبت نشد. ولی به هر حال تصویر هوایی که از مجموعه مسیرها تصویربرداری شد و بارها حضور حماسی مردم به نمایش درآمده با همه نواقصی که دارد باید خداوند متعال را شکرگذار باشیم و به این مردم بابصیرت و خداجو و عاشق سیدالشهدا(ع) و لحظهشناس افتخار کنیم که همیشه و در هر شرایطی پای آرمانهای اسلام عزیز و آرمانهای امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب و منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی تا پای جان ایستادهاند. و به همین دلیل است که باید به این مردم افتخار کرد و برای ایشان تلاش صادقانه داشته باشیم. آیا نکته و مطلب ناگفتهای وجود دارد که ضرورت داشته باشد به آن اشاره کنید؟ موفق باشید |
|