صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حماسه نهم دی، محاکمه مردمی جریان فتنه بود

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی، در جمع خبرنگاران با تشریح خسارت ها و ابعاد پیچیده فتنه ۸۸، تاکید کرد: در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸، مردم ایران در خط مقدم بصیرت قرار داشتند و حماسه نهم دی، محاکمه مردمی جریان فتنه بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، علی […]

کد خبر : 24021 | 6:33 ب.ظ | ۷ دی , ۱۳۹۵

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی، در جمع خبرنگاران با تشریح خسارت ها و ابعاد پیچیده فتنه ۸۸، تاکید کرد: در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸، مردم ایران در خط مقدم بصیرت قرار داشتند و حماسه نهم دی، محاکمه مردمی جریان فتنه بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، علی محمد نائینی در نشست خبری اعلام برنامه های ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی که صبح امروز(سه شنبه ۷ دیماه) در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: حماسه عظیم و عاشورایی ۹ دی، الگوی مناسبی برای نیروهای مؤمن انقلابی ایران در مواجهه با فتنه های احتمالی آتی و دسیسه های دشمن است.
وی افزود: در نهم دیماه سال ۸۸، قدرت درونی و مردمی انقلاب و ظرفیت های نظام به نمایش گذاشته شد.
نائینی با اشاره به خسارت های فتنه ۸۸ گفت: فتنه ۸۸ که توسط قدرت های معارض غربی از سالها پیش، سازماندهی شده بود و هدف آن براندازی نظام سیاسی حاکم در ایران بود، خسارت های مادی، سیاسی، اجتماعی و معنوی زیادی به ملت ایران تحمیل کرد و اگر حرکت حماسی و خودجوش مردم در ۹ دی ۸۸ اتفاق نمی افتاد ، امروز شاهد فروپاشی نظام و بی ثباتی و ناامنی در کشور بودیم.
وی با تاکید بر این که در جریان فتنه سال ۸۸، مردم ایران در خط مقدم بصیرت قرار داشتند افزود: بصیرت و روح ایمان، فتنه را خنثی کرد و کشور را از چالشی جدی و خطرناک نجات داد. می توان گفت: ارزش راهبردی حماسه ۹ دی از حرکت انقلابی بهمن ۵۷ و هشت سال دفاع مقدس، کمتر نبود.
نائینی در ادامه به پیامدهای حماسه ۹ دی اشاره کرد و گفت: گذر از فتنه ۸۸ و خلق حماسه نهم دی، سطح بصیرت ها را افزایش داد، صفوف مشخص شد، جنگ نرم باور شد و چهره واقعی دشمن شناخته شد و به برکت حماسه نهم دی، پیوند میان مردم، رهبری و نظام مستحکم تر شد و موجب ناامیدی دشمن شد.
وی در ادامه با بیان این که برنامه های بزرگداشت حماسه نهم دی در سراسر کشور توسط ستادهای استانی و به همت دستگاهها و مراکز مختلف به ویژه جبهه مردمی انقلاب برگزار می شود گفت: متاسفانه برخی دستگاهها نسبت به بزرگداشت مراسم و مناسبت های انقلاب، تلاش و اهتمام ویژه ندارند.
نائینی اظهار داشت: ستاد گرامیداشت حماسه نهم دی ، امسال همچون سالهای گذشته، در هفتمین سالگرد این یوم الله عظیم ، تلاش داشته تا ستادهای استانی در دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور و در دفتر مرکزی شکل بگیرد و با تشکیل چهار جلسه هماهنگی نهاد ها و سازمان‌ها و کمک تشکل های مردم نهاد و بویژه جوانان عزیز و مشارکت جدی آنان، برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است که به آنان اشاره می‌شود.
وی افزود: تمام برنامه ریزی مراسم امسال نهم دی با شعار ” نهم دی ، مظهر بصیرت ، ولایتمداری و نفوذناپذیری مردم ایران” محقق و اجرا خواهد شد.
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی گفت: برنامه های امسال با نگاه تبیینی ، روشنگری و آگاهی بخشی به نسل جوان برنامه ریزی شده و تلاش داشتیم تا با برپایی نشست های بصیرتی ، همایش های علمی و معرفتی ، برگزاری نمایشگاه های آثار هنرهای تجسمی اعم از عکس های برگزیده ، گرافیک ، کاریکاتور ، نشست های ادبی و شب شعر ، انتشار ویژه نامه ها ، کتب ، نرم افزارهای مختلف با مساعدت ناشران و رسانه ها بویژه رسانه ملی و تولید کلیپ ، برنامه های گفت و گو محور ، این روشنگری عملیاتی شود.
وی با بیان این که هفتمین سالگرد حماسه نهم دی با حضور همه اقشار مردمی ، با شکوه برپا می شود، افزود: اعزام سخنوران ملی در سطح تمام شهرها و مراکز استانها و برپایی تجمعات مختلف و از جمله تجمع محوری در هر یک از استانهای کشور ، از جمله برنامه های بزرگداشت حماسه نهم دی است.
نائینی از برگزاری تجمع بزرگ ۱۰ هزار نفری طلاب حوزه های علمیه تهران و اقشار مختلف مردم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت معزز آستان قدس رضوی خبر داد و افزود این مراسم ، صبح روز پنجشنبه نهم دی ماه در مصلی امام خمینی برپا می شود.
وی همچنین اضافه کرد: شامگاه سه شنبه ۷ دیماه، مراسم ویژه ای در مسجد لولاگر تهران که یکی از اهداف فتنه گران ۸۸ بود برگزار خواهد شد.
وی از برگزاری همایش علمی ” ایران ، آمریکا ، تسلیم و مقاومت” با نگاه بصیرتی و حضور بیش از ۴۰۰ نفر از اساتید دانشگاهی خبر داد و گفت: .این همایش روز چهار شنبه ۸ دی ماه ساعت ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر در مرکز همایشهای صدا و سیما و به همت بسیج اساتید کشور برگزار می شود.
نائینی گفت: امسال جشنواره فرهنگی ، هنری “آوای وحدت” در استان سیستان و بلوچستان توسط بسیج هنرمندان کشور برگزار می شود. همچنین برگزاری جشنواره فرهنگیان با عنوان ” همایش میثاق با ولایت و چرایی نهم دی ” همایش بسیج پزشکان با عنوان ” تبیین خسارت های فتنه ۸۸ در حوزه سلامت ” و همایش بصیرتی بسیج پیشکسوتان و همایش بصیرتی در حوزه های علمیه استانهای قم ، مشهد ، شیراز ، اصفهان ، یزد ، تبریز و خوزستان توسط بسیج طلاب کشور و همایش تخصصی ابعاد حقوقی فتنه ۸۸ توسط بسیج حقوقدانان از دیگر برنامه های ویژ حماسه نهم دی است.
وی افزود: بسیج کارگری امسال در بیش از ۱۰۰۰ پایگاه، همایش بصیرتی با حضور کارگران سخت کوش و متعهد را برگزار می کند.
نائینی اضافه کرد: دومین همایش علمداران بصیرت با تجلیل از بازیگران و کارگردانان مطرح کشور در حوزه نهم دی، توسط معاونت فرهنگی ، اجتماعی شهرداری تهران در تالار ایوان شمس (ابتدای بزرگراه کردستان ) برگزار خواهد شد.
وی افزود: گفتمان های بصیرتی در تمام نواحی آموزش و پرورش استان تهران و مراکز آموزش و پرورش سراسر کشور برگزار می شود و همچنین نمایشگاه عکس فتنه ۸۸ و حضور مردمی نهم دی در بیش از ۵۰۰ مسجد تهران برقرار است.
نائینی از برپایی بیش از ۶۰۰۰ گردهمایی، نشست بصیرتی و تجمع های مختلف تبیینی – تحلیلی در قالب نهضت بصیرت افزایی به صورت فراگیر با حضور تحلیلگران و سخنران های کشوری و استانی، در تمامی شهرها و شهرستانهای کشور خبر داد و اضافه کرد: رسانه ها ی مکتوب و سایت های خبری نیز برنامه های متنوعی تدارک دیده اند. بویژه سایتهای خبری ، بخش ویژه نامه ها و چند رسانه ای را از چندی قبل فعال کرده اند.
وی از انتشار صفحات ویژه در مطبوعات و انتشار ویژه نامه توسط بعضی نشریات کشور و ساخت نرم افزار اندروید بصیرت ، تهیه ویژه نامه جامع چند رسانه ای و قرار گرفتن بر روی سایتها و فعال‌سازی گردان های عملیات فرهنگی در راستای تولید ، یادداشت مقاله ، پوستر و اینفوگرافی در موضوع نهم دی خبر داد و افزود: ساماندهی و فعال سازی بیش از ۵۰۰۰ وبلاگ دانشجویی ، حوزوی و جوانان، برپایی ششمین جشنواره مردمی فیلم “عمار” و اکران فیلمهای برگزیده در تمامی شهرها ، بخش ها و روستاهای کشور در نیمه دوم دی ماه. از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت نهم دیماه است.
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی، برپایی بیش از ۲۰۰ نشست ادبی و شب شعر در سراسر کشور، برپایی نمایشگاه های عکس ، پوستر و تابلو دیواری در بیش از ۷۰۰ مسجد ، دانشگاه ، پایگاه های نمازهای جمعه و مراکز عمومی، انجام بیش از ۱۰۰ پژوهش تحقیقاتی و دانشگاهی و تدوین مقالات و پایان نامه در سطوح دانشگاه های کشور و ارائه در همایش ها، مشارکت مجامع استانی جبهه فرهنگی انقلاب در برگزاری مجموعه همایش ها و تجمعات مردمی ۹ دی با تمرکز بر محورهای عملیاتی و محتوایی پیشنهادی عملیات ۹ دی، برگزاری همایش تجلیل و اعطاء تندیس به ۱۵ نفر از فعالان هنری و رسانه ای با عنوان علمداران بصیرت در فرهنگسرای بهمن و برنامه ریزی اعزام ۱۵۰ سخنران جهت ۲۰۰۰ نشست تحلیلی و پرسش و پاسخ در سراسر کشور توسط جبهه مردمی انقلاب اسلامی از دوم تا دهم دیماه را از دیگر برنامه های ویژه حماسه نهم دی در سال جاری برشمرد.
نایینی همچنین فعال سازی فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در موضوع نهم دی را مهم عنوان کرد و توضیح داد که تلاش شده تا جوانان علاقه مند با حضور در شبکه های اجتماعی و تولید مطالب کوتاه ، سهمی در تبیین و روشنگری حماسه نهم دی داشته باشند .






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد