صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







اشرافی گری و غارت بیت المال با روح انقلاب اسلامی در تعارض است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیوستگی قدرت و ثروت را بزرگترین آسیب مردم سالاری دینی دانست و گفت: اشرافی گری و غارت بیت المال با روح، اساس و جوهره انقلاب اسلامی در تعارض است. علیرضا زاکانی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ۳ اسفند در همایش بصیرتی امام انقلابی، مفاسد […]

کد خبر : 25117 | 2:20 ب.ظ | ۴ اسفند , ۱۳۹۵

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیوستگی قدرت و ثروت را بزرگترین آسیب مردم سالاری دینی دانست و گفت: اشرافی گری و غارت بیت المال با روح، اساس و جوهره انقلاب اسلامی در تعارض است.

علیرضا زاکانی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ۳ اسفند در همایش بصیرتی امام انقلابی، مفاسد اقتصادی در مسجد امام حسین(علیه‌السلام) صومعه‌سرا اظهار داشت: وقتی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید آرمان‌هایی را داشت که در شعارهای ما تجلی می‌کرد.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین شعار ما « استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود، افزود: ما ۳۸ سال از نظر سیاسی مستقل هستیم و روی کره خاکی هیچ کشوری حتی کشورهای دارای قدرت بین‌المللی همچون ایران نیست که استقلال سیاسی داشته باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از بٌعد فرهنگی و اقتصادی و دیگر ابعاد ما نتوانستیم استقلال خود را حفظ کنیم، گفت: اگر امروز در حوزه اقتصادی دچار مشکلاتی می‌شویم و فشارهایی از طرف کشورهای ابرقدرت به ما می‌آروند، دلیلش به عدم استقلال ما در این زمینه بر می‌گردد.

استقلال در حوزه فرهنگ محقق نشده است

زاکانی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ هم کشور ما مستقل نیست، تصریح کرد: نخستین حلقه شعار انقلاب اسلامی که استقلال است بخشی از آن محقق شده و بخشی دیگر بر روی زمین مانده است.

وی با اشاره به بخش دوم شعار انقلاب اسلامی، «آزادی»، خاطرنشان کرد: آزادترین کشور در کره خاکی ایران اسلامی است زیرا دیگر کشورها به ظاهر آزادند و از یک خطوطی که رد شوند دیگر آن آزادی‌ها وجود ندارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر عاملی صاحبان منافع، ثروت و قدرت را تهدید کند دیگر تحمل نمی‌کنند و آزادی معنا ندارد، اظهار کرد: در ایران اسلامی آزادی وجود دارد اما این همان آزادی که قرار بود در انقلاب کسب کنیم، نیست و هنوز هم کسر داریم.

زاکانی با اشاره به اینکه برخی ها درصددند آزادی‌های کاذب را جایگزین آزادی اصلی و جامعه را دو قطبی کنند، افزود: بالاترین رکن آزادی‌های اجتماعی این است که مردم قدرت سوال کردن از مسئولان را داشته باشند.

وی گفت: اگر در جامعه ما و هر جامعه‌ای که بناست روی سعادت را به خود ببیند امکانی فراهم نشود که مردم آزادانه در برابر مسئولشان قرار بگیرند و آنها را بازخواست کنند، این بخش آزادی به صورت کامل محقق نشده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مسئولانی در کشور هستند که بسیار حساسند و فقط به تعریف و تمجید بها می‌دهند و مخالف نقد هستند، تصریح کرد: اگر کسانی در جامعه حریت داشته باشند که واقعیت را بیان کنند به مشام برخی از مسئولان خوش نمی‌آید.

احیای قانون اساسی از نکات مغفول مانده در کشور است

زاکانی، احیای قانون اساسی را یکی از نکات مغفول مانده در کشور دانست و خاطرنشان کرد: قانون اساسی یک قانون بسیار پیشرو و مترقی است اما چند اصل از این قانون روی زمین مانده است.

وی با بیان اینکه مهمترین جزء اصل ۸ قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر مردم به مسئولان است، اظهار داشت: مردم باید بی محابا حرف خود را بزنند، ما انقلاب کردیم تا این آرمان‌ها محقق شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما اصلا قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیستیم، افزود: قیمت مسئولان قبل از انقلاب اسلامی به قدری بوده که حق انتقاد به کسی را نداشتند.

تحقق شعار «جمهوری اسلامی» در گرو پیاده سازی عدالت در جامعه است

زاکانی با بیان اینکه ما قرار نیست خود را با گذشته مقایسه کنیم بلکه قرار است خود را با آرمان‌ها و ایده‌آل‌هایی مقایسه کنیم که شعار آن را داده‌ایم، گفت: بخش سوم شعار ما «جمهوری اسلامی » بود، تحقق این شعار در پیاده سازی عدالت در جامعه است.

وی با بیان اینکه شعار «جمهوری اسلامی» باید به عنوان یک الگو فرا روی جامعه جهانی باشد، تصریح کرد: اگر در انقلاب اسلامی این شعارها داده می‌شود و این آرمان‌ها مورد دقت قرار می‎گیرد نمونه عملی آن جمهوری اسلامی است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاصله اساسی از آنچه که رهبران انقلاب اسلامی با بیان اسلام ناب محمدی(صلی الله‌ علیه‌ و آله و سلم) فرموده‌اند، داریم، خاطرنشان کرد: عدالت در جامعه ما آنگونه که بایسته و شایسته است، پیاده نشده است.

زاکانی با بیان اینکه مشروعیت ما به پیگیری تحقق عدالت در جامعه است، اظهار داشت: امام راحل اعتراضشان به اشرافیان و کاخ نشینان بقدری بلند بود که می‌فرماید من یک موی کوخ نشینان را به همه کاخ‌نشینان نمی‌دهم.

اشرافی‌گری با روح، اساس و جوهره انقلاب اسلامی در تعارض است

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری صدایشان نسبت به کسانی که دست در بیت‌المال کرده و غارت می‌کنند و اشرافی گری را در جامعه رواج می‌دهند برجسته است، افزود: اشرافی گری و غارت بیت المال با روح، اساس و جوهره انقلاب اسلامی در تعارض است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بنا نبود انقلاب اسلامی مسیری برود که افرادی در مسیر جمهوری اسلامی در قدرت قرار بگیرند که بی‌توجهی به ملت و بی‌دقتی به تحقق عدالت در آنها کاملا مشهود و بارز باشد.

زاکانی با بیان اینکه ما در بخش فوق دچار آسیب و اشکال هستیم، تصریح کرد: وقتی دستاوردهای انقلاب اسلامی مرور می‌شود، یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی یعنی مردم مشارکت در انتخابات داشته باشند و تعیین سرنوشتشان را خودشان انجام دهند، خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، شب قدر مردم، پای صندوق‌های رأی است زیرا با انتخابی که می‌کنند سرنوشت خود را رقم می‌زنند.

پیوستگی قدرت و ثروت بزرگترین آسیب مردم سالاری دینی است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: بالاترین آسیبی که این نظام می‌خورد از پیوستگی بین قدرت و ثروت است زیرا عده‌ای پول هزینه می‌کنند و صاحب قدرت می‌شوند.

زاکانی با بیان اینکه بدترین صورت ماجرا در بخش ابتدای مردم سالاری دینی است، افزود: عده‌ای به جای اینکه فضا را شفاف کنند تا در این شفافیت مردم حق انتخاب خودشان را درست اعمال و شایسته‌ترین‌ها را انتخاب کنند با پیوستگی قدرت و ثروت، شرایط را به سمت و سویی می‌برند که به ازای آن پول فراوان صرف تبلیغات می‌‌شود و در نتیجه افردای انتخاب می‌شوند که لایق و شایسته نیستند.

وی با بیان اینکه بدترین نوع مانع برای تحقق مردم سالاری دینی و حق و حقوق مردم پیوستگی بین قدرت و ثروت است، گفت: رهبری جامعه نیاز به حضور خواص اهل حق جان بر کفی دارد که اگر میدان داری گستره پیام او به بطن جامعه و لبیک گویی به فرمان ولی را نداشته باشند، در جامعه امام علی(علیه‌السلام) که باشد سرش را در چاه می‌کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از مردم سالاری دینی بخشیست که در حال تهدید شدن است و در سالیان اخیر شدت گرفته است، تصریح کرد: بخش دوم مردم سالاری دینی به عنوان موهبتی که انقلاب اسلامی برای ما به ارمغان آورد مربوط به حق نظارت بر مسئولان است.

زاکانی خاطرنشان کرد: در نظام مردم سالاری دینی فقط رأی نمی‌دهیم بلکه رأی آگاهانه می‌دهیم و نظارت می‌کنیم کسی که رأی ما را کسب کرد در مسیر درست حرکت می‌کند یا نه.

شفافیت؛ گمشده امروز جامعه ما است

وی، گمشده امروز جامعه ما را شفافیت دانست و اظهار داشت: دولت علاقه مند است همه امورات را در محرمانگی و فضای پشت درهای بسته حل کنند که این ظلم بزرگی است.

زاکانی با بیان اینکه مردم و بسیاری از مسئولان کشور مطلع از کارهای دولت نیستند، گفت: در قضیه برجام وقتی قرار بود رسیدگی کنیم اجازه این کار را نمی‌دادند و ادعا می‌کردند که مقام معظم رهبری رسیدگی کرده است.

وی با بیان اینکه فاجعه وقتیست که عده‌ای رفتند مذاکره کردند اما صورت مذاکره را برای کشور نیاوردند، تصریح کرد: برجام باید برجام خوب باشد چون معامله صورت می‌گیرد، ما مخالف معامله نیستیم، مخالف کم فروشی و عدم شفافیت هستیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نخستین خطر این است که مسئولان با محرمانه کردن مردم را محرم نبینند، خاطرنشان کرد: مردم باید از مسائل جامعه آگاه باشند.

عهده داری کارها؛ بخش سوم مردم سالاری دینی

وی، عهده داری کارها را بخش سوم مردم سالاری دینی دانست و افزود: انقلاب که صورت گرفت، دو ویژگی قابلیت و پیام اسلام برای اداره جامعه وآبادی دنیا و آخرت مردم و نشان دادن قابلیت مردم را به نمایش گذاشت.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت‌ها رقیب ملت‌ها هستند و دولت‌ها روز به روز بعد از انقلاب اسلامی فربه‌تر شدند و کارایی آنها پایین تر آمده است، گفت: راه حل مشکلات اقتصاد کشور، مردمی کردن اقتصاد است.

زاکانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی مردمی کردن اقتصاد، تصریح کرد: ایجاد شرایطی که جامعه خود را حاضر و فعال در عرصه اقتصادی ببیند و ظرفیت‌های درون جامعه ظهور و بروز کند.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم‌سالاری دینی را به عنوان امر مهم و حیاتی انقلاب اسلامی به ما ارمغان داده باید از آن صیانت و پاسداری کنیم، خاطرنشان کرد: ۵ کانون تاثیرگذار در کشور وجود دارد، که نخستین کانون جایگاه رهبری است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا، رهبری همچون مقام معظم رهبری وجود ندارد، اظهار داشت: ما در این ۳۸ سال در رکن رهبری از بالاترین سطح در کشور برخوردار بودیم.

زاکانی افزود: وقتی از سید حسن نصرالله در راستای موفقیت حزب‌الله لبنان سوال شد، در پاسخ گفت: به خاطر تربیت پذیری از ولایت فقیه است که از سال ۶۲ به بعد تابع امام راحل بودیم و امروز در زمان حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، از ایشان تبعیت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تابع کامل ولایت فقیه و اطاعت از فرمان‌های رهبر انقلاب اسلامی سبب پیروزی و موفقیه حزب الله شده است، گفت: مسئولان کشور ما از رهبر انقلاب تبعیت ندارند که این بزرگترین مشکل کشور ما است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از انقلاب اسلامی عقب افتاده است، تصریح کرد: مسئولان فهم دقیقی که از اولویت های دقیق کشور باید داشته باشند را ندارند.

زاکانی با اشاره به اینکه عده‌ای امروز مغلوب غرب هستند و به صورت اشرافی گری زندگی می‌کند، خاطرنشان کرد: امام راحل همیشه قدرت و عظمت را در خداوند می‌دید به همین دلیل از کسی ترس نداشتند اما برخی از مسئولان دولت به دلیل اشرافی گری در برابر آمریکا ترس و لرز دارند.

مسئول مطلوب باید در بٌعد اعتقادی و رفتاری سالم و مردمی باشد

زاکانی مسئول مطلوب را دارای ۳ ویژگی دانست واظهار داشت: نخستین ویژگی مسئول باید در بعد اعتقادی و رفتاری انسان سالم و مردمی باشد و جدای از مردم نباشد و ودر وهله دوم یک مسئول خوب علاوه بر اعتقادات سالم و معتقد بودن به مکتب امام، باید دارای علم باشند.

وی با بیان اینکه اگر کسی از بعد اخلاقی و رفتاری سلامت کامل را نداشته باشد باید یک خط بر روی او کشید، افزود: سومین ویژگی یک مسئول مطلوب، عرضه و توان کارایی او است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئول در نظام جمهوری اسلامی باید ویژگی‌های جهادی داشته باشد، گفت: برخی از مسئولان با اقبال مسئولیت‌های بزرگ را قبول می‌کنند اما حال کار کردن ندارند.

زاکانی با بیان اینکه زمینه اشتغال در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: طبق اصل قانون اساسی هر ایرانی باید شغلی که شایسته آن است را داشته باشد و آن را انتخاب کند.

وی یکی از مزایای کشور ما را پتروشیمی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن هیچوقت نتوانست در زمینه پتروشیمی ما را تحریم کند و در لیست تحریم همیشه از این موضوع گذشتند زیرا خود آنها به پتروشیمی ما نیازمندند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۶ میلیون تن کارخانه مستقر زمین برای صنایع پایین دستی داریم، اظهار داشت: ایران یک کشور تولید کننده و صادرکننده است اما متاسفانه مواد خام صادر می‌کند.

زاکانی با بیان اینکه مواد خام ۶۱درصد ارزش افزوده برای ما ایجاد می‌کند، افزود: این مواد خام اگر در ۱۶ میلیون تن کارخانه مستقر در کشور به چرخش در آید هر میلیون کارخانه مستقر ۲۰۰هزار شغل مستقیم در کشور ایجاد می‌کند.

در کشور باید تبعیت از مقام معظم رهبری افتخار باشد/ جبهه مومن نیاز به وحدت و عقلانیت دارد

وی با بیان اینکه در کشور ما باید حاکمیت قانون باشد نه حاکمیت سلیقه، گفت: در کشور باید تبعیت از مقام معظم رهبری افتخار و خدمت به مردم افتخارآفرین باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیر حرکت کشور را باید تغییر دهیم، تصریح کرد: این مسیر زمانی تغییر می‌کند که پای صندوق رای تصمیم درست بگیریم.

زاکانی با بیان اینکه باید به سوی اتحاد و وحدت و جبهه مومن انقلاب پیش رفت، خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند جبهه مومن نیاز به وحدت و عقلانیت دارد.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم کسانی که به مکتب امام راحل پایبند نیستند، فرمان کشور را در جهت مسیری که می‌خواهند، منحرف کنند، قرار دهند، اظهار داشت: خدمت به مردم را باید یک اصل اساسی بدانیم.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد