صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







ملاک حال فعلی افراد است

دیدار رهبر انقلاب با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در تاریخ ۶ دی‌ماه برگزار شد را می‌توان یکی از مهم‌ترین دیدارهای سال جاری ایشان دانست. در بخشی از این دیدار، که مصادف بود با یوم‌الله نهم دی، رهبرانقلاب با اشاره به اینکه هدف دشمن، از بین بردن «امید»، «اعتماد» و «اعتقاد» مردم است، فرمودند: «برای […]

کد خبر : 28430 | 12:00 ب.ظ | ۱۴ دی , ۱۳۹۶

دیدار رهبر انقلاب با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در تاریخ ۶ دی‌ماه برگزار شد را می‌توان یکی از مهم‌ترین دیدارهای سال جاری ایشان دانست. در بخشی از این دیدار، که مصادف بود با یوم‌الله نهم دی، رهبرانقلاب با اشاره به اینکه هدف دشمن، از بین بردن «امید»، «اعتماد» و «اعتقاد» مردم است، فرمودند: «برای اینکه راز پیروزی انقلاب اسلامی را دشمن فهمیده، رازش اعتقاد مردم و ایمان مردم است، می‌خواهد این ایمان را از بین ببرد… هدفش این است. مردم را ناامید کنند، مردم را بدبین کنند، اعتماد به نفس مردم را بگیرند، به آینده، آینده را تاریک نشان بدهند، این کاری است که امروز دشمن دارد می‌کند.» در ادامه، رهبرانقلاب به مسأله‌های روز جامعه نیز اشاره کردند که نظر به اهمیت آن، بخش‌های مهم آن تقدیم می‌شود

* متأسفانه در داخل هم گروهی کار دشمن را انجام می‌دهند
متأسفانه در داخل هم گروهی همین کار دشمن را دارند انجام می‌دهند. حالا بعضی‌ها میفهمند که چه کار دارند میکنند، بعضی‌ها نمی‌فهمند و می‌کنند، درست همان کار دشمن. نا امیدکردن مردم، متهم کردن این و آن، دروغ‌های شاخدار دشمن‌ساز را به جای راست وانمودکردن و قلمدادکردن در ذهن مردم، اینها کارهایی است که دارند متأسفانه در داخل هم یک عده‌ای انجام می‌دهند، اینها تقوی ندارند.

* اینها دینشان سیاسی است، به جای اینکه سیاستشان دینی باشد
آن کسانی که کار دشمن را دارند انجام میدهند در داخل تقوی ندارند. اینها دینشان سیاسی است، به جای اینکه سیاستشان دینی باشد، دینشان سیاسی‌کاری است. سیاست ما باید دینی باشد نه اینکه دینداری‌مان را در جهت سیاسی‌کاری  در جهت اهداف پست و حقیر سیاسی حرکت بدهیم؛ اینها این جورند. همان کار دشمن را می‌کنند، برای اینکه فلان جناح را تقویت کنند، فلان جناح را بکوبند، فلان کس را بالا ببرند، فلان کس را پایین بیاورند. اینها کارهایی است که متأسفانه در داخل انجام می‌گیرد. بعضی‌ها صاحبان رسانه‌اند، بعضی‌ها بدون رسانه‌اند، صاحب پایگاه خبری هستند، صاحب منبرهای تبلیغاتی هستند، می‌توانند حرف بزنند، حرف می‌زنند؛ بی‌ملاحظه، نه خدا را، نه دین را، نه انصاف را رعایت نمی‌کنند؛ همان کاری که دشمن می‌خواهد. دشمن هم به مجرّدی که می‌بیند در داخل یک چنین چیزهایی وجود دارد، با شوق و ذوق تمام؛ امروز اینها می‌گویند، امشب شما می‌بینید در رادیو انگلیس و رادیوی آمریکا همین‌ها بازتاب وسیعی پیدا می‌کند، دشمن را شاد می‌کنند اینها، اینها دشمن را علیه ملت و علیه نظام اسلامی شاد می‌کنند به قیمت ناامیدکردن مردم، ناامیدکردن نسل جوان و نسل نو. بخصوص کسانی که همه‌ی امکانات مدیریتی یا امروز دستشان است یا دیروز دستشان بوده، فرقی نمی‌کند.

* کسانی که کشور در اختیارشان بوده یا هست، حق ندارد علیه کشور حرف بزنند
کسانی هستند و انسان مشاهده میکند که یا امروز همه‌ی امکانات مدیریتی کشور در اختیار اینها است، یا دیروز تمام امکانات مدیریتی در اختیار اینها است آن‌وقت نقش به قول فرنگی‌مآب‌ها اپوزیسیون به خودشان میگیرند.   این کسانی که کشور در اختیارشان است یا در اختیارشان بوده اینها دیگر حق ندارد علیه کشور حرف بزنند، موضع [بگیرند]، باید موضع [مسئولانه بگیرند]، باید پاسخگو باشند. بنده‌ای که {مسئول} امکانات در اختیارم است نمی‌توانم مدعی باشم، باید پاسخگو باشم، جواب بدهم که چکار کردم با این امکانات، به جای اینکه پاسخگویی کنند بیایند نقش مدعی را ایفاء کنند علیه این علیه آن حرف بزنند نمی‌شود. مردم قبول نمی‌کنند این را، حالا ممکن است که کسی خیال کند که در مردم تأثیر می‌گذارد، نه؛ مردم آگاهند، می‌فهمند، نمی‌پذیرند این حالت را.

* نقد و نقدپذیری واجب است، تهمت و لجن‌پراکنی حرام
همه‌ی مدیران جمهوری اسلامی از اول جمهوری اسلامی تا امروز خدمات مهمی انجام دادند، همه، خب ما دیدیم، بودیم، نزدیک بودیم، دیدیم خدماتی انجام دادند البته صدماتی هم بعضاً زدند، خدمات هم بوده، صدمات هم بوده. خدمات دولتی‌ها و قضائی‌ها و مجلسی‌ها را در طول این زمان هر چی بوده باید انسان سپاسگزاری کند، شکرگزاری کند. غالب هم خدمتگزاران هستند، صدمات را هم بایستی انتقاد کرد، نقد کرد، منتها نقد منصفانه، نقد منصفانه، نقد مسئولانه، نه نقد همراه با فحاشی، با تهمت، نقد و نقدپذیری واجب است، تهمت و لجن‌پراکنی حرام است، نقد با تهمت‌زنی فرق میکند، با لجن‌پراکنی فرق میکند، با تکرار حرف دشمن فرق می‌کند. نقد باید منصفانه باشد، باید عاقلانه باشد، باید مسئولانه باشد.

* اینکه برداریم این قوه و آن قوه را بدون هیچ تمیز محکوم کنیم که هنر نیست
سیاه‌نمایی هنر نیست، اینی‌که برداریم همین‌طوری بی‌هوا این دستگاه را، آن دستگاه را، این قوه را، آن قوه را بدون هیچ تمیز محکوم کنیم، اینکه خب از هر کسی، هر بچه‌ای هم میتواند سنگ دستش بگیرد شیشه‌ها را بشکند، این که هنری نیست. هنر این است که انسان منطقی حرف بزند، منصفانه حرف بزند، برای خاطر هوای نفس حرف نزند، برای خاطر جهات شخصی حرف نزند، برای خاطر قدرت‌یابی حرف نزند؛ اینها هنر است. خدا را در نظر داشته باشد، حرف که میزند بداند که این حرف «إِنَّ السَّمعَ‏ وَ البَصَرَ وَ الفُؤادَ کُلُّ أُولئِکَ کانَ عَنهُ مَسؤُلاً»؛   حرفی که میزنید این حرف در روز قیامت خود این حرف عملی است که مجسم میشود در مقابل شما، خدای متعال مؤاخذه میکند، سؤال میکند. نمیشود هر حرفی را انسان به‌خاطر میل دل خودش بزند.

* انقلابی‌نمایی غیر از انقلابی‌گری است
انقلابی‌نمایی غیر از انقلابی‌گری است، انقلابی‌نمایی آدم جوری عمل کند که کأنّه ما، این غیر از […]. انقلابی‌گری کار سختی است. پابندی لازم دارد، تدین لازم دارد، نمی‌شود که انسان یک دهه همه کاره‌ی کشور باشد بعد یک دهه‌ی بعدی تبدیل بشود به مخالف‌خوان کشور این که نمی‌شود که.

* نُه دی پاسخ ملت به همین بازی‌ها بود
نُه دی که اینقدر عظمت دارد پاسخ ملت به همین بازیها بود. نُه دی؛ نُه دی دفاع از ارزشهای انقلاب بود، از ارزشهای دین بود. آنجا ایستادگی‌ای که ما کردیم ایستادگی در دفاع از انتخابات بود؛ بنده گفتم صریحاً، گفتم فشار می‌آورند که باید انتخابات را ابطال کنید، من زیر بار ابطال انتخابات نخواهم رفت، این را من اعلان کردم. بحث سر ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های نظام اسلامی است، آنروز هم بود امروز هم هست.

* ملاک حال فعلی افراد است
ما خیلی باید مراقب خودمان باشیم، خیلی باید مراقب باشیم. امام فرمودند که ملاک حال فعلی افراد است، معنایش چیه این حرف؟ امام حکیم بود؛ معنایش این است که هیچ کس ضمانت درست ماندن تا دمِ مرگ را ندارد، باید مراقب خودش باشد. «حکم مستوری و مستی همه در عاقبت است»






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد