صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






روزشمار انقلاب اسلامی در گیلان؛ آبان‌ماه ۱۳۵۷

دوشنبه ۱ آبان ۵۷ – کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی تعاون روستایی، آب و برق شمال، امور اقتصادی و دارایی، سد شهبانو فرح و شرکت‌های سهامی زراعی رشت، تعاون و امور روستاها، پست و بهداری و بهزیستی لاهیجان، لنگرود و رودسر، شیلات، حفاظت محیط‌زیست، تعاون و امور روستاها، پست و امور اقتصادی و […]

کد خبر : 32916 | 1:22 ب.ظ | ۱۴ مهر , ۱۳۹۷

دوشنبه ۱ آبان ۵۷

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی تعاون روستایی، آب و برق شمال، امور اقتصادی و دارایی، سد شهبانو فرح و شرکت‌های سهامی زراعی رشت، تعاون و امور روستاها، پست و بهداری و بهزیستی لاهیجان، لنگرود و رودسر، شیلات، حفاظت محیط‌زیست، تعاون و امور روستاها، پست و امور اقتصادی و دارایی بندر پهلوی (بندر انزلی)، تعاون و امور روستاهای آستارا در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

– بنا بر گزارش روزنامه رستاخیز کامیون داران و رانندگان کامیون‌هایی که حمل کالای گمرک بندر پهلوی (بندر انزلی) را بر عهده داشتند، پس از اعلام خواسته‌های خود از امروز به مدت ۵ روز به مسئولان گمرک مهلت دادند تا به خواسته‌هایشان رسیدگی شود.

– بنا بر گزارش روزنامه اطلاعات ۲۴ نفر از زندانیان سیاسی زندان شهربانی رشت با محکوم کردن کشتارهای مردم و به‌منظور ابراز همدردی با خانواده‌های زندانیان و شهدا و اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زدند.

– از ساعت ۱۵:۴۵ الی ۱۸:۱۵ تظاهراتی در لاهیجان با شرکت ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر از دانش آموزان دختر دبیرستانی بر پا شد. روزنامه کیهان در گزارشی اعلام کرد در این تظاهرات حدود ۴ هزار نفر از دانش آموزان دختر و پسر حضور داشتند.

سه‌شنبه ۲ آبان ۵۷

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی تعاون و امور روستاها، آب، امور اقتصادی و دارایی، سد شهبانو فرح، بیمارستان پورسینا، آب و برق شمال و شرکت سهامی زراعی رشت، بهداری و بهزیستی تعاون و امور روستاها و امور اقتصادی و دارایی، بیمارستان شیر و خورشید سرخ و شیلات بندر پهلوی (بندر انزلی)، تعاون و امور روستاها و شرکت‌های زراعی آستارا در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

– از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ شماری از دانش آموزان دختر و پسر دبیرستان‌های لاهیجان در تعدادی از خیابان‌ها اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

چهارشنبه ۳ آبان ۵۷

– در ساعت ۱۰ تظاهراتی در لاهیجان با شرکت ۳۰۰ نفر از دانش آموزان دبیرستانی برپا شد. تظاهرکنندگان شعارهای «اتحاد، مبارزه، پیروزی؛ درود بر فدایی مبارز؛ درود بر خمینی مبارز» سر دادند.

– صبح امروز تظاهراتی در بخش رحیم‌آباد- از توابع رودسر – با شرکت حدود ۲ هزار نفر از اهالی «شاه‌دوست و میهن‌پرست» برپا شد. تظاهرکنندگان شعارهایی در حمایت از رژیم سر دادند و اعلام کردند که معلمان باید در کلاسها حاضر و مشغول تدریس شوند.

– در رشت تظاهرات گسترده‌ای بر پا گردید که به‌رغم بارش شدید باران تا ساعت ۸ شب ادامه داشت. روزنامه اطلاعات شمار تظاهرکنندگان را حدود ۳۰ هزار نفر و روزنامه کیهان این عده را حدود ۱۰ هزار نفر اعلام کردند.

– کلیه مدارس اصفهان، دامغان، سمنان، شهرضا، قم، کاشان، گلپایگان و تعدادی از دبیرستان‌های اهواز، ایلام، قزوین، کرمان، گلوگاه – از توابع بهشهر و ورامین تعطیل و مدارس شاهرود، دماوند، مدارس راهنمایی ورامین و لاهیجان نیمه تعطیل بود.

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی تعاون روستایی، آب و برق شمال، امور اقتصادی و دارایی، سد شهبانو فرح و شرکت‌های سهامی زراعی رشت، تعاون و امور روستاها، بهداری و بهزیستی و امور اقتصادی و دارایی، بیمارستان شیر و خورشید سرخ و شیلات بندر پهلوی (بندر انزلی)، تعاون و امور روستاها و شرکت‌های سهامی زراعی آستارا در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

شنبه ۶ آبان ۵۷

– از ساعت ۱۲ الی ۱۳ تظاهراتی در لاهیجان با شرکت جمعی حدود ۲ هزار نفر برپا شد. روزنامه رستاخیز ساعت برپایی این تظاهرات را ۹ صبح و شمار تظاهرکنندگان را حدود ۱۰ هزار نفر گزارش داد.

– از ساعت ۱۷ الی ۱۸:۴۵ تظاهراتی در لنگرود با شرکت ۳۰ نفر از دانش آموزان برپا شد. شمار تظاهرکنندگان پس از گذشتن از چند خیابان به ۴۰۰ نفر رسید که درنهایت بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای پایان یافت. روزنامه آیندگان شمار تظاهرات امروز لنگرود را بیش از ۳ هزار نفر گزارش داد.

یک‌شنبه ۷ آبان ۵۷

– صبح امروز ۸۰ الی ۱۰۰ نفر از دانش آموزان سیاهکل تظاهراتی علیه رژیم شاه برپا کردند. تظاهرکنندگان لغو حکومت‌نظامی و آزادی تمامی زندانیان سیاسی را خواستار شدند.

– صبح امروز تظاهراتی در آستانه‌اشرفیه علیه حکومت شاه برپا شد و در ساعت ۱۴ پایان گرفت.

– در ساعت ۱۰:۴۵ حدود ۳ هزار نفر از مردم رودسر داخل شهر اقدام به برپایی راهپیمایی کردند و پس از برگزاری نماز جماعت پراکنده شدند.

– مدارس شهرهای صومعه‌سرا و فومن تعطیل بود.

‌- در ساعت ۱۱ تظاهراتی در لنگرود با شرکت ۵۰۰ نفر از دانش آموزان برپا شد. در این تظاهرات شخصی به نام آقای فرحناک تحت تعقیب تظاهرکنندگان قرار گرفت. این شخص هنگام فرار با چند نفر از دانش آموزان تصادف کرد و ۵ نفر از آن‌ها را زخمی نمود.

– در ساعت ۱۱:۲۰ تظاهراتی در هشتپر با شرکت ۵۰۰ نفر از دانش آموزان برپا گردید.

– کلیه دبیران بخش لشت نشاء با صدور قطعنامه‌ای در ۱۳ ماده دست به اعتصاب نشسته زدند. بنا بر گزارش روزنامه رستاخیز ازجمله خواسته‌های این عده لغو حکومت‌نظامی در سراسر کشور بود.

– شماری از دانش آموزان ماسال تظاهراتی علیه رژیم برپا کردند.

دو‌شنبه ۸ آبان ۵۷

– در ساعت ۱۰ حدود ۳ هزار نفر از دانش آموزان و معلمان لنگرود در مقابل اداره آموزش‌وپرورش تجمع و پس‌ازآن اقدام به برپایی تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان پس از سخنرانی آقای مهدی خالقی به راهپیمایی خود ادامه دادند.

– بنا بر گزارش روزنامه اطلاعات تظاهراتی در لاهیجان در دو گروه ۲ هزارنفری برپا شد.

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی تعاون روستایی، تعاون و امور روستاها، آب، امور اقتصادی و دارایی، سد شهبانو فرح، آب و برق شمال و بانک ملی رشت، فومن و صومعه‌سرا، تعاون و امور روستاها، اوقاف و امور اقتصادی و دارایی لنگرود، رودسر و لاهیجان، تعاون روستایی، امور اقتصادی و دارایی و شیلات بندر پهلوی (بندر انزلی)، تعاون روستایی و تعاون و امور روستاهای آستارا، بیمارستان پورسینای رشت، قسمت اداری و درمانی بیمارستان شیر و خورشید سرخ و بانک ملی لاهیجان و ۸۰۰ نفر از تاکسیرانان رشت در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

– در ساعت ۱۴:۳۰ در پی تظاهراتی که در صومعه‌سرا با شرکت حدود ۲ هزار نفر از فرهنگیان و دانش آموزان بر پا گردید، شیشه‌های چند اداره، مغازه، کیوسک شهربانی و… شکسته شد. تظاهرکنندگان پس از حمله به ساختمان فرمانداری، قصد جان فرماندار را کرده بودند که با تیراندازی مأموران ۷ نفر مجروح شدند و آقای فریبرز برشنورد به شهادت رسید. روزنامه رستاخیز در گزارش خود از این وقایع، علت این تظاهرات را حمله تعدادی از روستاییان موافق حکومت به ماشین مسافربری که منجر به ضرب و شتم ۲ نفر از آموزگاران شده بود، اعلام کرد و نوشت در پی این ماجرا بود که مردم برکناری فرماندار را خواستار شدند؛ چون او را عامل این زدوخورد می‌دانستند.

سه‌شنبه ۹ آبان ۵۷

– از ساعت ۹ الی ۱۳ تظاهراتی در لنگرود با شرکت شماری از دانش آموزان و فرهنگیان در مقابل اداره آموزش‌وپرورش برپا شد.

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی روستایی، تعاون و امور روستاها، آب، امور اقتصادی و دارایی، سد شهبانو فرح، آب و برق شمال و بانک ملی رشت، فومن، صومعه‌سرا، تعاون روستایی، اوقاف، امور اقتصادی و دارایی و بانک ملی لاهیجان، لنگرود و رودسر، تعاون روستایی، امور اقتصادی و دارایی و شیلات بندر پهلوی بندر انزلی، تعاون روستایی و تعاون و امور روستاهای آستارا، بیمارستان پورسینای رشت، شیر و خورشید سرخ لاهیجان در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

– بنا بر گزارش روزنامه اطلاعات در ساعت ۱۶ تظاهراتی در صومعه‌سرا علیه حکومت شاه برپا شد. در این تظاهرات بر اثر تیراندازی مأموران ۱۹ نفر مجروح شدند و یک نفر به شهادت رسید.

چهارشنبه ۱۰ آبان ۵۷

– از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۴۵ تظاهراتی در لاهیجان با شرکت ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر از فرهنگیان و دانش آموزان و دیگر اهالی برپا شد.

– صبح امروز شماری از اهالی سیاهکل در تعدادی از خیابان‌ها اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

– صبح امروز ۶۰۰ نفر از فرهنگیان و دانش آموزان املش در مقابل اداره آموزش‌وپرورش تجمع کردند. در همین زمان ۸۰۰ نفر درحالی‌که عکس‌های شاه را در دست داشتند و در حمایت از رژیم شعار می‌دادند، اقدام به برپایی تظاهرات کردند که درنتیجه مداخله پلیس هیچ برخوردی میان این دو گروه به وجود نیامد.

– بنا بر گزارش روزنامه رستاخیز در پی شهادت آقای فریبرز برشنورد در تظاهرات ۲ روز گذشته صومعه‌سرا، شماری از مردم شهرهای لنگرود، رودسر و فومن به این شهر آمدند تا در مراسم سومین روز شهادت وی شرکت کنند. این عده پس از اجتماع در میدان شهر نام آن را به میدان شهدا تغییر دادند و بعد از برگزاری نماز جماعت بر مزار این شهید حاضر شدند.

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی امور اقتصادی و دارایی، سازمان آب، سد شهبانو فرح، سازمان تعاون و امور روستاها، سازمان تعاون، سازمان آب و برق شمال، بانک ملی رشت، بانک ملی فومن و صومعه‌سرا، امور اقتصادی و دارایی، اوقاف، سازمان تعاون و امور روستاها، بانک ملی شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود و رودسر، اقتصادی و امور دارایی و تعاون روستایی بندر پهلوی (بندر انزلی)، سازمان تعاون و امور روستاها و تعاون روستایی آستارا، کارکنان بیمارستان‌های شیر و خورشید سرخ لاهیجان و پورسینای رشت در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

– از ساعت ۱۵:۱۵ الی ۱۷:۵۰ تظاهراتی در بندر پهلوی (بندر انزلی) با شرکت ۷۰۰ نفر از دانش آموزان و ۳۰۰ نفر از معلمان برپا شد. در این تظاهرات ساواک به ۴ نفر که از شهرستان‌های دیگر آمده بودند، مظنون شد و آن‌ها را دستگیر کرد.

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۵۷

– در ساعت ۱۰ تظاهراتی در کوچصفهان با شرکت ۳۰۰ الی ۳۵۰ نفر از فرهنگیان و دانش آموزان برپا شد.

– از ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۲، ۶۰۰ نفر از مردم رشت تظاهراتی برپا کردند و شعارهایی علیه رژیم سر دادند.

– از ساعت ۱۱:۴۵ الی ۱۴۰۱۵ تظاهراتی در آستارا با شرکت ۳۰۰ نفر از دانش آموزان برپا شد.

– ۶۰۰ نفر از کشاورزان و طبقات مختلف مردم رضوانشهر درحالی‌که پرچم ایران و عکس‌های محمدرضا پهلوی در دست داشتند، اقدام به برپایی راهپیمایی در حمایت از رژیم ایران کردند.

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی بانک سپه، سازمان آب، امور اقتصادی و دارایی، سازمان تعاون و امور روستاهای رشت، سد شهبانو فرح، امور اقتصادی و دارایی لاهیجان و بندر پهلوی (بندر انزلی)، سازمان تعاون روستایی بندر پهلوی (بندر انزلی) و آستارا، اوقاف لاهیجان، لنگرود، رودسر، صومعه‌سرا و فومن، بیمارستان پورسینا و بیمارستان ۲۵ شهریور وابسته به جمعیت شیر و خورشید سرخ رشت، بیمارستان شیر و خورشید سرخ لاهیجان در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

جمعه ۱۲ آبان ۵۷

– صبح امروز تظاهراتی در آستارا با شرکت ۱۵۰ نفر از دانش آموزان برپا شد. این عده پس از سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» شیشه‌های چند مغازه را شکستند و سپس پراکنده شدند.

– از ساعت ۱۱ الی ۱۴:۲۰ حدود ۲ هزار نفر از دبیران و دانش آموزان رودسر پس از اجتماع در محوطه مسجد طالب‌زاده به همراه آقای سید ضیاءالدین روحانی و چند نفر از بازاریان به سمت گورستان حرکت کردند. این عده پس از سخنرانی آقای روحانی و برگزاری نماز جماعت پراکنده شدند.

– در ساعت ۱۱:۴۵ حدود ۵ هزار نفر از مردم فومن در مراسم تشییع‌جنازه یکی از شهدای تظاهرات صومعه‌سرا در روستای پشتیر اجتماع و تظاهراتی علیه رژیم برپا کردند.

– رئیس ساواک گیلان در گزارشی به تهران اسامی ۳ نفر از دبیران شهرستان فریور به نام آقای شعیب اکبری شالچی و خانم‌ها شاهین و فریده شالچی که سایر معلمان و دانش آموزان را دعوت به اعتصاب می‌کردند، نام برد.

– تظاهراتی در لنگرود با شرکت جمعی حدود ۷ هزار نفر برپا شد. تظاهرکنندگان تعدادی از شیشه‌های چندین بانک و دو سینما را شکستند که درنهایت با حمله پلیس پراکنده شدند. رئیس ساواک گیلان در گزارش خود از این تظاهرات، خانم پور جعفری را به‌عنوان رهبر زنان تظاهرکننده اعلام کرد.

– اهالی بندر پهلوی (بندر انزلی) در پی آزادی ۲ نفر از زندانیان سیاسی و استقبال از آن‌ها اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

شنبه ۱۳ آبان ۵۷

– مراکز آموزشی در شهرهای تعدادی از مدارس آستارا، بندر پهلوی (بندر انزلی)، رضوانشهر، رودبار، صومعه‌سرا، فومن، کوچصفهان، لاهیجان و منجیل تعطیل بود.

– بنا بر گزارش روزنامه اطلاعات حدود ۱۰ هزار نفر از مردم بندر پهلوی (بندر انزلی) پس از برپایی تظاهرات در زیر باران شدید، در دبیرستان فردوسی اجتماع کردند. در این مراسم یکی از روحانیان سخنانی ایراد کرد و در پایان با صدور قطعنامه‌ای انحلال ساواک را خواستار شد.

– بنا بر گزارش روزنامه آیندگان تجمعی با شرکت جمعی حدود هزار نفر و با سخنرانی آقای احسان‌بخش در دبیرستان شاپور رشت تشکیل شد. در این جلسه نام چند خیابان این شهر توسط مردم تغییر کرد و نام دبیرستان شاپور نیز به آزادگان تغییر یافت.

– به گزارش روزنامه رستاخیز در صومعه‌سرا و فومن تظاهراتی علیه رژیم شکل گرفت.

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی سازمان‌ها و اداره‌های تعاون و امور روستاها، آب و برق منطقه‌ای شمال، امور اقتصادی و دارایی، آب، سد شهبانو فرح و بیمارستان پورسینای رشت، اوقاف و امور اقتصادی و دارایی لاهیجان، لنگرود و رودسر، بانک ملی لنگرود و رودسر، تعاون روستایی و امور اقتصادی و دارایی بندر پهلوی (بندر انزلی) در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

– از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۸ تظاهراتی در آستارا با شرکت حدود ۲۵۰۰ نفر از فرهنگیان و دانش آموزان علیه رژیم برپا شد. تظاهرکنندگان پس از حرکت به سمت اردبیل با ۴۰۰ نفر از روستاییان مرزنشین (باغچه سرا) که موافق دولت بودند روبه‌رو شدند که با مداخله پلیس هیچ برخوردی میان این دو گروه صورت نگرفت؛ اما روزنامه آیندگان در گزارشی از این تظاهرات نوشت که هم‌زمان با برپایی تظاهرات ضد رژیمی مردم آستارا شماری از چماق به دستان درحالی‌که شعارهایی در حمایت از حکومت شاه می‌دادند، با تظاهرکنندگان روبه‌رو شدند و درنتیجه درگیری میان این دو گروه عده‌ای مجروح گردیدند. در این تظاهرات به تعدادی از اماکن عمومی و مغازه‌ها نیز خساراتی وارد گردید.

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۵۷

– از ساعت ۱۰ الی ۱۲:۳۰ تظاهراتی در طالش با شرکت ۵۰۰ نفر از دانش آموزان و معلمان برپا شد.

– از ساعت ۱۰:۴۵ الی ۱۲:۳۰ تظاهراتی در لنگرود با شرکت جمعی حدود ۲۵۰۰ نفر برپا شد.

– مراکز آموزشی در شهرهای آستارا، بندر پهلوی (بندرانزلی)، رشت، رودبار، صومعه‌سرا، طالش، فومن، کوچصفهان، لاهیجان، منجیل و لوشان تعطیل بود.

– در پی سومین روز شهادت ۲ نفر از تظاهرکنندگان صومعه‌سرا در ساعت ۱۶ جمعی حدود ۲ هزار نفر از دختران دانش‌آموز در مسجد جامع این شهرستان تجمع کردند و به رهبری آقای محمد شیرزاد شعارهایی علیه رژیم سر دادند.

– شماری از دانش آموزان و دانشجویان رشت در تعدادی از خیابان‌های این شهر تظاهرات پراکنده‌ای علیه رژیم برپا کردند.

– تظاهراتی در بخش‌های سیاهکل و ماسال با شرکت شماری از دانش آموزان و اهالی آن علیه رژیم برپا شد.

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی سازمان‌ها و اداره‌های مخابرات رشت و لاهیجان، امور اقتصادی و دارایی، آب، سد شهبانو فرح، تعاون و امور روستاها و آب و برق منطقه‌ای شمال رشت، اوقاف و امور اقتصادی و دارایی لاهیجان، لنگرود و رودسر، امور اقتصادی و دارایی بندر پهلوی (بندر انزلی)، تعاون و امور روستاهای طالش حوزه آستارا، بیمارستان شیر و خورشید سرخ لاهیجان و پور سینا و ۲۵ شهریور رشت در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

دوشنبه ۱۵ آبان ۵۷

– از ساعت ۹ الی ۱۱:۳۰ تظاهراتی در لشت نشاء با شرکت جمعی حدود ۵ هزار نفر به رهبری یکی از روحانیان به نام آقای سید جلال کاظمی برپا شد.

– در ساعت ۹ تظاهراتی در سیاهکل با شرکت جمعی حدود ۲ هزار نفر برپا شد.

– از ساعت ۹ الی ۱۲:۳۰ تظاهراتی در رودسر با شرکت جمعی حدود ۳ هزار نفر بر پا گردید.

– از صبح امروز تا ساعت ۱۲:۱۵ تظاهراتی در لنگرود با شرکت جمعی حدود ۴ هزار نفر به همراه شماری از روحانیان برپا شد.

– از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲:۳۰، ۷۰۰ نفر از فرهنگیان و دیگر اهالی لاهیجان در مقابل مسجد جامع اجتماع کردند که درنهایت بدون برپایی تظاهرات پراکنده شدند.

– مراکز آموزشی در شهرهای آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندر پهلوی (بندر انزلی)، رشت، رضاییه، رودبار، رودسر، صومعه‌سرا، طوالش، فومن، کوچصفهان، لاهیجان، لنگرود، لوشان، منجیل، رضوانشهر و ماسال تعطیل بود.

– جمعی حدود هزار نفر در حمایت از رژیم و ۸۰۰ نفر علیه رژیم تظاهراتی در کلاچای بر پا کردند. هر دو گروه قصد داشتند با یکدیگر درگیر شوند که با حمله پلیس پراکنده شدند.

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی سازمان‌ها و اداره‌های کشاورزی، مخابرات، آب، امور اقتصادی و دارایی، سد شهبانو فرح، تعاون و امور روستاها و آب و برق منطقه‌ای شمال رشت، مخابرات، اوقاف و امور اقتصادی و دارایی لاهیجان، لنگرود و رودسر، امور اقتصادی و دارایی بندر پهلوی (بندر انزلی)، تعاون و امور روستاهای طالش حوزه آستارا، بیمارستان شیر و خورشید سرخ لاهیجان و بیمارستان پورسینا و ۲۵ شهریور رشت و کلیه کارکنان نیروگاه برق لوشان در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

سه‌شنبه ۱۶ آبان ۵۷

– در ساعت ۹ شماری از دانش آموزان لنگرود به همراه شماری از زنان چادری اقدام به برپایی راهپیمایی کردند.

– در ساعت ۱۱ تظاهراتی در رشت با شرکت ۱۵۰ نفر از دانش آموزان برپا شد.

– مراکز آموزشی در شهرهای آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندر پهلوی (بندر انزلی)، بندر فرحناز (بندر کیاشهر)، رشت، رودبار، رودسر، صومعه‌سرا، طوالش، فومن، کوچصفهان، لاهیجان، لوشان، منجیل و تعطیل بود.

– تظاهراتی علیه رژیم در سیاهکل با شرکت حدود ۵ هزار نفر از اهالی و دانش آموزان برپا شد.

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی آب و برق منطقه‌ای شمال، آب، کشاورزی و عمران روستایی، مخابرات، سد شهبانو فرح، تعاون و امور روستاها و بیمارستان ۲۵ شهریور رشت، مخابرات، اوقاف و امور اقتصادی و دارایی لاهیجان، لنگرود و رودسر، امور اقتصادی و دارایی بندر پهلوی (بندر انزلی)، تعاون و امور روستاهای طالش حوزه آستارا در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

چهارشنبه ۱۷ آبان ۵۷

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی آب و برق منطقه‌ای شمال، تعاون و امور روستاها، امور اقتصادی و دارایی، مخابرات، آب مشروب شهر، سد شهبانو فرح و کشاورزی رشت، مخابرات، اوقاف و امور اقتصادی و دارایی لاهیجان، لنگرود و رودسر، امور اقتصادی و دارایی و تعاون و امور روستاهای بندر پهلوی (بندر انزلی)، بیمارستان‌های شیر و خورشید سرخ لاهیجان و ۲۵ شهریور رشت در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

پنج‌شنبه ۱۸ آبان ۵۷

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی آب و برق منطقه‌ای شمال، آب، مخابرات، امور اقتصادی و دارایی، سد شهبانو فرح و تعاون و امور روستاهای رشت، اوقاف و امور اقتصادی و دارایی لاهیجان، لنگرود و رودسر، امور اقتصادی و دارایی و تعاون و امور روستاهای بندر پهلوی (بندر انزلی)، بیمارستان‌های شیر و خورشید سرخ لاهیجان و ۲۵ شهریور رشت در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۵۷

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی آب و برق منطقه شمال، تعاون و امور روستاها، سد شهبانو فرح، امور اقتصادی و دارایی، آب مشروب شهر و کشاورزی و عمران روستایی رشت، امور اقتصادی و دارایی و اوقاف لاهیجان، لنگرود و رودسر، تعاون و امور روستاهای بندر پهلوی (بندر انزلی)، بیمارستان‌های شیر و خورشید سرخ لاهیجان و ۲۵ شهریور رشت در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

– در ساعت ۲۰ تظاهراتی در لاهیجان برپا گردید. بنا بر گزارش خبرگزاری پارس در این تظاهرات ۱۱ بانک، یک مسجد، چند مغازه و تعاونی روستایی به آتش کشیده شد و در برخورد تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی ۳ نفر شهید و ۲۰ نفر مجروح شدند. روزنامه خراسان نیز در گزارش رسیده از گیلان گفت در حوادث روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته ۴ نفر شهید و ۲۸ نفر مجروح شدند.

دو‌شنبه ۲۲ آبان ۵۷

– روزنامه اطلاعات پس از شکسته شدن اعتصاب مطبوعات از تظاهراتی که صبح و عصر امروز در لاهیجان برپاشده بود، خبر داد. در این تظاهرات برخی از اماکن به آتش کشیده شدند. این روزنامه با استناد به گواهی بیمارستان قوام شمار شهدا را ۱۲ نفر اعلام کرد و نوشت: «اما می‌گویند در تظاهرات این شهر ۴۰ نفر کشته‌شده‌اند». شماری نیز مجروح شدند که در بیمارستان یا در خانه‌های خود بستری بودند.

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی کشاورزی، سازمان آب، سد شهبانو فرح، اداره تعاون و امور روستاها و سازمان آب و برق منطقه‌ای شمال رشت، امور اقتصادی و دارایی و اوقاف شهرستان‌های لنگرود، لاهیجان و رودسر، جمعیت شیر و خورشید سرخ لاهیجان در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

سه‌شنبه ۲۳ آبان ۵۷

– «اتحاد نیروهای جبهه ملی» با انتشار خبرنامه شماره ۱۷ خود، به‌مرور برخی از رویدادهای خونین در شهرهای املش و لاهیجان پرداخت و مطالبی در مورد اعتصاب‌ها و ایجاد دولت نظامی به چاپ رساند.

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی آب و برق منطقه شمال، آب، تعاون و امور روستاها، سد شهبانو فرح، کشاورزی و عمران روستایی رشت، امور اقتصادی و دارایی و اوقاف لاهیجان، لنگرود و رودسر در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

پنج‌‌شنبه ۲۵ آبان ۵۷

– کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و نیمه‌دولتی برق منطقه‌ای شمال، تعاون و امور روستاها، سد شهبانو فرح و عده‌ای از کارکنان امور اقتصادی و دارایی رشت، اوقاف، امور اقتصادی و دارایی لاهیجان، لنگرود و رودسر در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

شنبه ۲۷ آبان ۵۷

۴۰ نفر از کارمندان امور اقتصادی و دارایی رشت و ۲۰ درصد از کارمندان امور اقتصادی و دارایی لاهیجان، بیمارستان‌های شیر و خورشید سرخ لاهیجان و ۲۵ شهریور رشت دست به اعتصاب زدند.

دوشنبه ۲۹ آبان ۵۷

– کارکنان اداره امور اقتصادی و دارایی رشت و لاهیجان در استان گیلان دست به اعتصاب زدند.

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۵۷

– کارکنان بیمارستان شیر و خورشید سرخ لاهیجان دست به اعتصاب زدند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد