صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







یوم الله ۱۳ آبان فصل هویت‌بخش و آرمان‌گرایانه ایران اسلامی است

در نشست صمیمی تشکل‌های دانش‌آموزی با معاون استاندار گیلان بر ضرورت مقدم بودن تربیت بر آموزش تأکید و‌ سه موضوع تبعید امام به ترکیه، کشتار دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان فصل هویت‌بخش ایران اسلامی برشمرده شد. به گزارش خبرگزاری فارس، نشست صمیمی جمعی از دانش‌آموزان تشکل‌های دانش‌آموزی به مناسبت روز دانش‌آموز و روز […]

کد خبر : 33188 | 8:02 ق.ظ | ۱۳ آبان , ۱۳۹۷

در نشست صمیمی تشکل‌های دانش‌آموزی با معاون استاندار گیلان بر ضرورت مقدم بودن تربیت بر آموزش تأکید و‌ سه موضوع تبعید امام به ترکیه، کشتار دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان فصل هویت‌بخش ایران اسلامی برشمرده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست صمیمی جمعی از دانش‌آموزان تشکل‌های دانش‌آموزی به مناسبت روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان در سالن غدیر استانداری برگزار شد.

برجام منافعی به‌ظاهر برای آمریکا داشت

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان در این نشست با اشاره به سه موضوع هویت‌بخش و آرمان‌گرایانه انقلاب در ۱۳ آبان اظهار کرد: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۴۳ به ترکیه، سرکوب و کشتار دانش‌آموزان در سال ۵۷ توسط پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان از مواردی است که هویت آرمان‌گرایانه و هویت‌بخش انقلاب اسلامی را ساخته است.

علی‌اصغر جمشیدنژاد تسخیر لانه جاسوسی را به‌عنوان انقلاب دوم ایرانیان دانست و افزود: ۱۳ آبان روز پایبندی ملت ایران به اصول خود و ضربه سهمگین به آمریکا در پی اقدامات اخیر خواهد بود.

وی با اشاره به خصم آمریکا علیه ایران از گذشته تا امروز گفت: گرچه برجام منافعی به‌ظاهر برای آمریکا داشت اما مواضع صلح‌طلبانه ایران اسلامی را به جهانیان ثابت کرد و بی‌اعتمادی ایالت متحده به جهان نمایان شد.

معاون استاندار با بیان اینکه وعده آمریکا از شدت تحریم‌ها پس از ۱۳ آبان تمام می‌شود تصریح کرد: آمریکا در سیاست‌های خود در تقابل با ایران پیوسته عقب‌مانده و یقیناً در آینده نیز با شکست مواجه خواهد شد.

جمشیدنژاد با اذعان اینکه آمریکا مداوم با وعده ایران را تهدید کرده بیان کرد: آمریکا با ابراز اینکه گزینه‌هایش همیشه علیه ایران روی نیز است سعی داشته ملت را تحقیر و تهدید کند درحالی‌که تاکنون هیچ کاری از پیش نبرده و نخواهند برد.

وی بر ضرورت اولویت‌بندی مطالبات دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: موضوعات مطرح‌شده از سوی دانش‌آموزان در مدارس و‌ پیرامونشان همگی مهم اما رفع آن‌ها نیازمند اولویت‌بندی است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار شروع تغییر در نوع تفکر را در آموزش‌وپرورش دانست و افزود: صندلی کنونی دانش‌آموزان محلی برای آموزش و تربیت مسئولیت‌ها در آینده است و باید شروع تغییر در تفکر و‌ نوع رفتار از مدارس آغاز شود.

.

.

نقش تشکل‌های تخصصی و تأثیرگذار دانش‌آموزی در سطح مدارس

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان نیز در این نشست دانش‌آموزان را مسئولان آینده کشور نام برد و اظهار کرد: صلابت کلام در بیان دغدغه تشکل‌های دانش‌آموزی مسئولیت مدیران و مسئولان را دوچندان کرده است.

نادر جهان‌آرای با اشاره به نقش تشکل‌های تخصصی و تأثیرگذار دانش‌آموزی در سطح مدارس افزود: بیان دغدغه به‌حق دانش‌آموزان خطاب به مسئولان منجر شده تا تلاش مسئولان بیشتر شود و این مهم بیانگر بزرگی و بلند اندیشی دانش‌آموز عصر کنونی است.

وی با اشاره به نقش دانش‌آموزان و پذیرفتن تکالیف در پی نقش‌ها گفت: دانش‌آموز کنونی ایران نقش مطالبه گرانه دارد و به جدیت دنبال تثبیت اهداف از پیش تعیین شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان بر لزوم مطالبه گری و حق‌خواهی دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: دانش‌آموزان باید علاوه بر اینکه وظیفه خود را انجام می‌دهد نسبت به پیرامون خود مطالبه گری داشته باشد.

به گزارش فارس، توجه به اهمیت آب و درخطر بودن منابع آبی، هدایت دانش‌آموزان به امورات و فعالیت‌های انقلابی در کنار آموزش، مقدم بودن تربیت بر آموزش، تعیین جایگاه تشکل‌های دانش‌آموزی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی حوزه دانش‌آموزی، تقویت اردوی راهیان نور دانش‌آموزی و دیدار مستمر دانش‌آموزان با رئیس شورای آموزش‌وپرورش استان جهت بیان دغدغه‌ها و رفع مشکلات ازجمله دغدغه‌هایی بود که تشکل‌های دانش‌آموزی در نشست مشترک با معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار مطرح کردند.

گفتنی است، در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ خاندان پهلوی تظاهرات و اعتراضات دانش‌آموزان را در دانشگاه تهران سرکوب کرد و جمعی از آن‌ها را به شهادت رساند و در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ نیز لانه جاسوسی آمریکا در ایران توسط دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد.

.

.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد