صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







گسترش فرهنگ رضوی در جامعه نیازمند برنامه ریزی هدفمند است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ رضوی در جامعه گفت: برای گسترش فرهنگ رضوی، نخست باید به برنامه‎های هدفمند روی آوریم.  حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در گفتگوی با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ رضوی در جامعه اظهار کرد: فرهنگ […]

کد خبر : 4269 | 3:08 ب.ظ | ۲۶ شهریور , ۱۳۹۲

اشجری17

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ رضوی در جامعه گفت: برای گسترش فرهنگ رضوی، نخست باید به برنامه‎های هدفمند روی آوریم.

 حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در گفتگوی با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ رضوی در جامعه اظهار کرد: فرهنگ رضوی مجموعه‌ای از معارف، دانش‌ها و رویکردهاست که در ادامه فرهنگ نبوی، فرهنگ علوی و فرهنگ فاطمی بوده و هر یک از این فرهنگ‌ها مجموعه‌ای بایسته برای جوامع بشری است.

وی با بیان اینکه امروزه بازگشت به معنویت رویکرد جدید جوامع سرمایه‌داری و دوران گریز و پریشانی انسان‌ها از حاکمیت سلطه افراد بر یکدیگر است که ملل تشنه حقیقت را به خود فرا می‌خواند، افزود:فرهنگ رضوی در جنب سایر فرهنگ‌های بشری نیست بلکه مکمل آیینی است که سر رشته آن از مبانی اسلامی نشات گرفته است.

 حجت الاسلام اشجری ادامه داد:بنابراین برای گسترش معارف حقه اسلام باید هریک از فرهنگ‌های برشمرده را تشریح کرد.

وی تصریح کرد:این مهم با ابزارهای متفاوتی میسر می‌شود، از کتاب و برگزاری برنامه‌های فرهنگی گرفته تا اینترنت، فضای مجازی و … که همه این ابزارها می‌تواند نقش بارزی در ترویج فرهنگ رضوی داشته باشد.

 حجت الاسلام اشجری اذعان کرد: برای گسترش فرهنگ رضوی، نخست باید به برنامه‎های هدفمند روی آوریم.

ایجاد جامعه نمونه بر مبنای اصول شاخص فرهنگ رضوی
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر ایجاد جامعه نمونه رضوی اذعان کرد: این امر مهم از طریق چهار مرحله تصمیم گیری، اجرا، نظارت و ارزیابی می‌تواند نمونه‌ای از جامعه رضوی را بر اساس فرهنگ شرقی امام رضا(ع) نشان دهد که این نمونه مثالی می‌تواند مورد بازدید عموم جامعه قرار گیرد.

 وی اضافه کرد: اگر بخواهیم سطح وسیع تری را در نظر داشته باشیم باید با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت افق‌های پیش رو را مشخص سازیم و گسترش چنین برنامه‌ای با نهادینه شدن فرهنگ رضوی در بین خانواده‌های ایرانی نیز سنخیت دارد.

حجت الاسلام اشجری خاطرنشان کرد: پذیرش اصل ترویج فرهنگ رضوی در جامعه خانواده‌های ایرانی شگرد دیگری است که می‌تواند در ترویج فرهنگ رضوی یاری رساند بدین شکل که از طریق ایجاد شبکه‌های اجتماعی در صحن‌های مختلف حرم مطهر امام رضا(ع) و ثبت نام از طریق شبکه‌های مجازی می‌توان اصول ایجاد خانواده‌هایی بر مبنای فرهنگ رضوی را ترویج داد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد