صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آمریکا از حقوق بشر سخن می‌گوید و با وقاحت خلاف آن عمل می‌کند

رئیس بنیاد شهید گفت: حادثه هفتم تیر نمونه ریاکاری و دروغ گویی و پررویی استکبار جهانی است؛ آمریکا از حقوق بشر سخن می گوید و با وقاحت خلاف آن عمل می‌کند. سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، از شهدای […]

کد خبر : 47082 | 5:06 ب.ظ | ۶ تیر , ۱۴۰۱

رئیس بنیاد شهید گفت: حادثه هفتم تیر نمونه ریاکاری و دروغ گویی و پررویی استکبار جهانی است؛ آمریکا از حقوق بشر سخن می گوید و با وقاحت خلاف آن عمل می‌کند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، از شهدای هفتم تیر به عنوان شناخته ترین شخصیت های نظام اسلامی یاد کرد و گفت: ملت بزرگ ایران در هفته ای که به عنوان «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شده با حوادث گوناگونی از ترور شخصیت های برجسته نظام گرفته تا کشتار مردم بی گناه رو به رو شدند.

وی با بیان اینکه هواپیمای غیر نظامی ایران مورد اصابت موشک ناو آمریکایی در خلیج فارس قرار گرفت، افزود: بمباران شیمیایی سردشت نمونه دیگری از جنایت علیه ملت ایران است؛ مردم غیر نظامی که مشغول زندگی خودشان بودند بمباران شیمیایی شدند و آثار آن بعد از ۳۰ سال هنوز در خانواده های این شهر دیده می شود.

معاون رئیس جمهور، تمام حوادث و اتفاقات و جنایات در حق ملت ایران را از ناحیه قدرتی دانست که نمی خواست یک کشور به استقلال برسد و اظهار کرد: آمریکا علاقه نداشت حکومتی که یک درصد خاک جهان و یک درصد جمعیت جهان را دارد خارج از سلطه او تشکیل شود و زندگی مستقل داشته باشد و خودش برای خودش تصمیم بگیرد.

قاضی زاده با اشاره به تحریف تاریخ توسط رسانه های قلم به مزد و شخصیت های وابسته به ظاهر متشخص، تصریح کرد: برای اینکه دست تحریفگران رو شود، باید به تبیین جنایت های آمریکا در حق ملت ایران بپردازیم.

وی با بیان اینکه برخی از افراد راه گشایش زندگی مردم را در بازگشت به اردوگاه غرب و وابستگی دوباره به آمریکا می دانند، عنوان کرد: باید در ابتدا به چند پرسش پاسخ دهیم که آیا ما به آمریکا حمله کردیم؟، آیا ما بخشی از خاک آمریکا را گرفتیم؟ آیا ما آمریکا را تحریم کردیم و حساب ها و معاملات بانکی آنان را بستیم و جلوی صادرات نفت و گاز آنان را گرفتیم؟ و…

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فاصله هزاران کیلومتری ایران از آمریکا، یادآور شد: اگرچه آمریکا کشوری جدید است و قدمت ندارد، اما در طول تاریخ هفت هزار ساله ایران هیچگونه هجومی از طرف ما نسبت به آنان صورت نگرفته، اما این همه جنایت در حق ملت ایران با مجوز آمریکا و مطابق با خواست آنان رخ داده است.

وی جنایت آمریکا در حق ایران را در صحنه نبرد رو در رو ندانست و اضافه کرد: حتی در جنگ ایران و عراق نیز شاهد تعرض آمریکا به سکوهای نفتی ایران به نفع عراق بودیم و با سلاح ها و اطلاعاتشان به کمک صدام آمدند.

قاضی زاده با اشاره به جنایات عمومی آمریکا، گفت: آمریکا برای صدمه زدن به نظام اسلامی از هر طریقی ولو کشتار مردم بی گناه دریغ نمی کند لذا وقتی نتوانستند به هیئت حاکمه کشور و شخصیت های بزرگی مانند شهید بهشتی پاسخ دهند، دست به حذف فیزیکی آنان زدند. شهید بهشتی در مظلومیت عجیبی به سر می برد و دشمنان بعد از چندین سال ترور معنوی و شخصیتی ایشان مجبور به حذف فیزیکی او و یارانش شدند، زیرا نمی توانستند منطق خودشان را به کرسی بنشانند.

وی ادامه داد: امروز نیز انواع و اقسام رسانه ها شبانه روزی در حال بمباران افکار عمومی ملت ایران و مردم جهان هستند تا چهره ای خشن، بی منطق، دور از صلح و سازش و اهل جنگ و درگیری از نظام مقدس و صلح طلب ما نشان دهند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مداخله آمریکا در روابط ایران با همسایگان و سنگ اندازی در مسیر صادرات و تردد و ترانزیت و… از کشور، یادآور شد: ما به آمریکا ظلم نکردیم و این آمریکا بوده که در حق ملت ایران ظلم روا داشته، زیرا منطق زورگویان این است که از هر ابزاری برای خفیف و ذلیل کردن مردم جهان استفاده کنند و لذا عزت و استقلال ملت ها آنان را به خشم می آورد. ملت بزرگ ایران حاضر است پای انقلاب و نظام خود خون دهد و سختی ها را به جان بخرد و سال ها در صحنه مبارزه بماند اما ذلیل نشود، زیرا عزتش را الهی و از ناحیه کلمه توحید می داند و ایمان دارد که در معرض آزمایش خداوند است.

وی عزت و قدرت و اعتماد به نفس ایران اسلامی را ناشی از تکیه به خداوند دانست و بیان کرد: کسی که به خدا تکیه می کند در هیچ زمان و مکانی و در مقابل هیچ قدرتی ذلیل نمی شود و طبق وعده الهی در قرآن، از امدادهای معنوی بهره می برد.

قاضی زاده، با اشاره به ادعا و تظاهر آمریکا در دفاع از حقوق ملت ها، تصریح کرد: آمریکا مسئله حقوق زنان و قومیت ها و مذاهب را مطرح می کند و برای کودکان ما سند ۲۰۳۰ ارائه می دهد، اما در خاک کشور خودش و سایر کشورها حقوق بشر را نقض می کند، زیرا ریاکاری و دروغ گویی و پررویی ویژگی استکبار جهانی است.

رئیس بنیاد شهید حادثه هفتم تیر را نمونه ریاکاری و دروغ گویی و پررویی استکبار جهانی دانست و گفت: آمریکا با وقاحت از حقوق بشر سخن می گوید و خلاف آن عمل می کند و خودش بمب اتم دارد و اجازه نمی دهد ما صنعت هسته ای داشته باشیم. زمانی که جهان درگیر کرونا بود و وضعیت واکسن خوب نبود، آمریکا اجازه ورود بیوراکتور جهت کشت سلول را به ایران نداد، در حالی که تولید و تزریق واکسن جزو انسانی ترین امور در دنیاست و خدمت به بشر محسوب می شود لذا دانشمندان ایرانی روشی دیگر را برای تولید واکسن انتخاب کردند و موفق شدیم.

وی با بیان اینکه مدرنیته مد نظر غرب براساس علم و حقوق پیش می رود، عنوان کرد: دریچه نگاه غرب به علم و حقوق ایجاد یک شبکه سلطه جهانی است. در گذشته شاهد استعمار کهنه بودیم و قدرت ها دخالت مستقیم و نظامی در امور کشورها می کردند و سپس به سمت حکومت های دست نشانده و رژیم های وابسته رفتند، اما استعمار جدید استعمار حقوقی است و نظام های حقوقی وابسته به نظام سلطه همچون شورای امنیت و سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی و FATF و … اهداف استکبار را دنبال می کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تبدیل شبکه سلطه و دیکتاتوری جهانی به نظام به ظاهر حقوقی، خاطرنشان کرد: برای اینکه ملت های مستقل جهان را منزوی و وابسته و پشیمان کنند این نظام حقوقی را تشکیل دادند لذا راه مقابله با این جریان، پرچمداری یک جریان مردمی با پیوندهای اجتماعی قوی در جهان است؛ کاری که گفتمان و مکتب امام خمینی(ره) کرد.

قاضی زاده با بیان اینکه استکبارستیزی امام در کشورهای مسلمان و غیر مسلمان طرفدار دارد، اظهار کرد: ۴۰ سال است که نظام سلطه با تمام هیمنه استکباری و نظامی خود نتوانسته کاری از پیش ببرد. تاریخ ملت ایران نیز نشان می دهد که هرگز در مقابل دشمن خارجی شکست نخوردیم؛ مگر به واسطه خیانت داخلی ها.

وی خیانت شخصیت های موثر را عامل شکست تمدن ها دانست و بیان کرد: پیروزی ملت ایران قطعی است، اگر مراقب درون باشیم. ترور شهیدان بهشتی و رجایی و با هنر و… به دست افرادی اتفاق افتاد که نفوذی بودند و باید مراقب نفوذی ها باشیم؛ البته گاهی نفوذی ها می دانند نفوذی هستند و گاهی مرعوب تمدن و تفکر غرب می شوند و با وابستگی فرهنگی و اجتماعی و امنیتی ناخواسته کار نفوذی ها را انجام می دهند و عملا ستون پنجم غرب می شوند لذا باید استحکام درونی داشته باشیم و سعی کنیم در صراط مستقیم بمانیم و استقامت کنیم تا امداد الهی نصیب ما شود.

گزارش تصویری مراسم






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد