صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






همایش ملی گفتمان مهدویت در تمدن اسلامی/ ارسال ۱۸۰ اثر از دانشجویان، اساتید و پژوهشگران کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان: هدف از برگزاری این همایش ترویج گفتمان فرهنگ مهدویت در جامعه و پاسخگویی به شبهات است. رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و دبیر این همایش گفت: براساس مهلت فراخوان تا ۱۴ بهمن امسال، حدود ۱۸۰ اثر از دانشجویان، اساتید و پژوهشگران کشور در ۴ محور اجتماعی – فرهنگی، فلسفی – […]

کد خبر : 49719 | 11:04 ق.ظ | ۲۸ بهمن , ۱۴۰۱

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان: هدف از برگزاری این همایش ترویج گفتمان فرهنگ مهدویت در جامعه و پاسخگویی به شبهات است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و دبیر این همایش گفت: براساس مهلت فراخوان تا ۱۴ بهمن امسال، حدود ۱۸۰ اثر از دانشجویان، اساتید و پژوهشگران کشور در ۴ محور اجتماعی – فرهنگی، فلسفی – کلامی، اخلاقی – عرفانی و اقتصاوی – سیاسی به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۱۵ مقاله شاخص در ۴ محور این همایش یکروزه ارائه خواهد شد.

دکتر محمد دوستار افزود: در پایان از صاحبان ۴ اثر در ۴ محور این همایش تجلیل می‌شود و مقالات در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این همایش را ترویج گفتمان فرهنگ مهدویت در جامعه و پاسخگویی به شبهات به ویژه در حوزه اندیشه جوانان و زمینه سازی برای ارائه آخرین دستاورد‌های پژوهشی محققان حوزه مهدویت عنوان کرد و گفت: در ادامه این همایش، جشنواره «کتاب مهدویت» اسفند ما برگزار خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان و عضو کمیته علمی همایش هم در این مراسم با اشاره به لزوم تبیین فرهنگ مهدویت و گسترش آن برای حل ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: باید به دور از شعار دادن در عمل، سبک زندگی اسلامی را اجرایی کنیم و زمینه ساز ظهور باشیم.

حجت الاسلام سید محمد حسین صفوی افزود: هدف انقلاب اسلامی ایران پیشرفت در زمینه‌های مختلف است و در طول ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در زمینه سخت افزاری بخش‌های مختلف صنعت و علم موفقیت‌های خوبی انجام شده، ولی در بخش نرم افزار باید بیشتر تلاش شود.

وی روح تمدن را در پیشرفت عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران به واسطه ظرفیت، استعداد و گرایش عمیق قلبی به خدا می‌تواند الگوی خوبی در زمینه استقلال و آزادی خواهی برای جهانیان باشد.

حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود در گیلان هم در این مراسم با بیان اینکه همه به آمدن منجی عالم بشریت معتقدیم و قانون اساسی کشور و انقلاب ما بر پایه مهدویت است، گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی با حضور محققان، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان و ارائه آثارشان گام موثری برای تببین تفکر مهدویت در جامعه است.

رییس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با بیان اینکه استمرار بحث مهدویت در دانشگاه‌ها نقطه قوتی در مجامع علمی و دانشگاهی کشور است گفت: امید به آینده و آمدن مصلح جهان بشریت همواره در سختی‌ها و ناهنجاری ها، یاری گر و روحیه بخش بوده و اگر جایی در جامعه احساس یاس و پوچی دیده شود به دلیل عملکرد ضعیف ما در این حوزه است.

محمد رضا احمدی سنگری حمایت خود را از برنامه‌هایی با موضوع تقویت تفکر مهدویت در جامعه اعلام کرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد