صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






جمهوریت و اسلامیت انقلاب اسلامی باید حفظ و صیانت شود

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با تأکید بر اینکه جمهوریت و اسلامیت انقلاب اسلامی باید حفظ و صیانت شود، گفت: بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی ایران، تهدیدات زیادی وجود دارد، با این وجود، جمهوری اسلامی در معادلات بین‌المللی اثرگذار بوده و نظام سلطه را بر هم زده است. آیت‌الله رضا رمضانی، نماینده مردم […]

کد خبر : 53522 | 12:16 ب.ظ | ۱۲ بهمن , ۱۴۰۲

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با تأکید بر اینکه جمهوریت و اسلامیت انقلاب اسلامی باید حفظ و صیانت شود، گفت: بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی ایران، تهدیدات زیادی وجود دارد، با این وجود، جمهوری اسلامی در معادلات بین‌المللی اثرگذار بوده و نظام سلطه را بر هم زده است.

آیت‌الله رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه ۱۱ بهمن‌ماه در  مراسم جشن انقلاب که در مسجد سیدالشهدا(ع) رشت برگزار شد، اظهار کرد: مسئولین باید از افراد باتجربه اعم از حوزویان و دانشگاهیان در مسئولیت‌های مختلف استفاده کنند، در انتصابات بخش‌های مختلف، اشخاصی که شایسته و متعهد هستند باید تعرفه شوند، افرادی که لایق هستند در آن جایگاه خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران یک کشور متمدن است و در طول تاریخ با حاکمانی مواجه شد که آن را از لحاظ جغرافیایی کوچک کردند، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، سفرای آمریکا و انگلیس به شاه دستور می‌دادند یا در رتبه ۵۳ از لحاظ علمی بودیم اما امروزه به رتبه ۱۶ رسیدیم، حتی در برخی رشته‌ها جزء پنج کشور برتر دنیا هستیم و درصد سوادآموزی نسبت به قبل انقلاب اسلامی افزایش چشمگیری داشته است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، ایران را به متن تاریخ آورد و در معادلات سیاسی و فهم دینی کاملا متحول شد، نگاه امروز نسبت به دین نیز با گذشته متفاوت است، گفت: امروزه شاهد تقابل اسلام و استکبار هستیم، در دنیا بازنگری و بازتعریف مجدد در رابطه با دین در حال انجام است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه وزرا، استانداران، فرماندار و غیره باید از بهترین افراد به کار گمارده شوند و این از درس‌های مهم واقعه غدیر است، بیان کرد: اگر در همه پست‌ها این اتفاق می‌افتاد قطعا وضعیت کشور بهتر از الان بود.

وی با تأکید بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات سال‌جاری، گفت: مردم باید در تعیین سرنوشت کشور مشارکت فعال داشته باشند؛ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، انتخابات امری فرمایشی بود و مردم در عرصه‌های سیاست حضور نداشتند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه نگاهی که امام خمینی(ره) نسبت به عاشورا به ما داد با گذشته متفاوت است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) یک تبیین دقیق و به عبارتی نهضت تبیینی از اسلام را به جامعه امروزی ارائه داد. ما نیز موظف هستیم تبیین درستی از اسلام را ارائه دهیم و امروز دشمن در حال معرفی اسلام افراطی، اسلام لیبرال و اسلام تکفیری است، برخی به واسطه فهم غلط می‌گویند بخشی از آیات قرآن را باید کنار بگذاریم و در معنای آزادی، عدالت و عقلانیت تصرف کردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آزادی به معنای آزاد شدن از حاکمیت ظلم و ستم است، افزود: دنیا در حال مطالعه بر روی نقش دین در زندگی افراد است؛ بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی ایران، تهدیدات زیادی وجود دارد، با این وجود، جمهوری اسلامی در معادلات بین‌المللی اثرگذار بوده و نظام سلطه را بر هم زده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه  انقلاب اسلامی ایران جلوی افزایش بردگی را گرفته، البته امروزه بردگی مدرن ظهور پیدا کرده است، تصریح کرد: جمهوریت و اسلامیت انقلاب اسلامی باید حفظ و صیانت شود، ضریب امنیت نظام جمهوری اسلامی با افزایش مشارکت در انتخابات بالا می‌رود.

وی با اشاره به اینکه گاهی برخی داخلی‌ها در فتنه‌ها با دشمنان همراه می‌شوند، گفت: رسانه‌های بیگانه مانند اینترنشنال، بی‌بی‌سی و غیره کوچک‌ترین اجتماع برعلیه نظام جمهوری اسلامی را پوشش سریع می‌دهند اما بزرگ‌ترین تجمعات مانند اربعین را تحریم می‌کنند. نگاه لیبرال انسان را به توهین به مقدسات می‌کشاند اما نگاه ارزشی می‌خواهد انسان را به بعد اخلاقی و انسانی برساند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سیاه نمایی دشمن به اوج خود رسیده، گفت: رسانه ملی باید نسل جدید ما را با دستاوردهای انقلاب اسلامی بیشتر آشنا کند، باید اهمیت حضور مردم در انتخابات تبیین شود و هر ایرانی برای حفظ ایرانیت خود باید در انتخابات مشارکت داشته باشد، در برخی از کشورها مانند ترکیه و استرالیا برای عدم شرکت در انتخابات افراد را جریمه می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه باید به دنیا حقوق شهروندی، عدالت و معنویت را بیاموزیم و معرفی کنیم، افزود: امروزه جغرافیای مقاومت در دنیا گسترش یافته است و یمنی‌ها امروز آمریکا را مورد خطاب مقتدرانه خود قرار می‌دهد؛ جبهه مقاومت در برابر استکبار و خودکامگی قد علم کرده است، رژیم پهلوی از حضور مقامات کشورهای دیگر در خاک ایران بی‌خبر بود اما تصمیمات امروز در عرصه جهانی با حضور جمهوری اسلامی رقم می‌خورد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با تأکید بر اینکه رسانه‌ها پیشرفت، تحول و جمهوریت کشور را باید تبیین کنند، گفت: همدلی بین نمایندگان استان ضروری است، گیلان با وجود ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بسیاریی که دارد اما هنوز در جایگاه اصلی خود قرار نگرفته است. سند فرهنگی و سیاسی استان گیلان باید نوشته شود، امیدواریم این استان با همدلی و همت در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد