صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حضور 1350 دانشجوی بسیجی در اردوهای جهادی گیلان

مسئول سازندگی و کارآمدسازی سازمان بسیج دانشجویی گیلان از حضور یک‌هزار و 350 دانشجوی بسیجی در اردوهای جهادی امسال خبر داد. مرتضی نورسته در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، به برگزاری اردوهای جهادی تابستان امسال اشاره کرد. وی اظهار کرد: امسال رویکرد اردوهای جهادی توجه به شعار سال و ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد […]

کد خبر : 10314 | 10:32 ق.ظ | ۸ تیر , ۱۳۹۳

بسیج19

مسئول سازندگی و کارآمدسازی سازمان بسیج دانشجویی گیلان از حضور یک‌هزار و 350 دانشجوی بسیجی در اردوهای جهادی امسال خبر داد.

مرتضی نورسته در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، به برگزاری اردوهای جهادی تابستان امسال اشاره کرد.

وی اظهار کرد: امسال رویکرد اردوهای جهادی توجه به شعار سال و ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.

این مسئول افزود: امسال در راستای توجه به اقتصاد روستایی و اشتغال زنان خانه‌دار در روستاها، فعالیت‌های عمرانی در اردوهای جهادی انجام می‌شود.

به گفته وی، اجرای این فعالیت‌ها طبق هماهنگی با سازمان جهادکشاورزی، آموزش فنی و حرفه‌ای و بسیج مهندسی استان گیلان انجام می‌شود.

نورسته از حضور یک هزار و 350 دانشجوی بسیجی در اردوهای جهادی گیلان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه‌های مختلف گیلان در قالب گروه‌های جهادی به مدت 10 تا 14 روز برای محرومیت‌زدایی به برخی روستاهای محروم گیلان اعزام می‌شوند.

وی فعالیت در بخش‌های عمرانی، بهداشت و درمان، آبرسانی، آموزش و … را از جمله اقدام‌های دانشجویان جهادی در این اردوها برشمرد.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی سازمان بسیج دانشجویی گیلان، نخستین اعزام اردوهای جهادی امسال را دهه دوم ماه مبارک رمضان به مناطق محروم این استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد اردوهای جهادی فرهنگی است، خاطرنشان کرد: این امر موجب ارتقای کیفیت انجام امور خواهد شد.

* بردن صنایع تبدیلی کوچک به روستاها موجب مهاجرت معکوس است

مسئول کارگروه اقتصاد و اشتغال مدیریت سازندگی بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به راه‌اندازی و رشد اشتغال در روستاها اظهار کرد: برخی جوانان روستایی برای ادامه شغل پدران خود در روستاها دارای انگیزه و اشتیاق کافی نیستند.

مصطفی خشنود، با بیان اینکه این امر موجب مهاجرت جوانان از روستاها به شهرها شده است، گفت: تمام تلاش ما عمران و آبادانی روستاها و رشد اشتغال در آنها است.

وی برخی از برنامه‌های اشتغال کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بسیج در روستاها را برشمرد و افزود: برخی از رشته‌های شغلی قابل آموزش مانند صنایع‌دستی، تولید و پرورش قارچ، قالی‌بافی و … جزو برنامه‌های اشتغال کوتاه مدت است.

این مسئول انتقال صنایع تبدیلی کوچک به روستاها را از دیگر برنامه‌ها برای ایجاد جذابیت و مهاجرت معکوس در روستاها دانست و تصریح کرد: این کار با استقرار تعاونی‌ها در روستاها امکانپذیر می‌شود.

 *راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی هجرت تا هفته آینده

دبیر اجرایی سازندگی سازمان بسیج دانشجویی گیلان نیز در این جلسه با اعلام راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی هجرت تا هفته آینده اظهار کرد: این پایگاه به منظور ارائه گزارش عملکرد و معرفی نقاط محروم روستاهای گیلان راه‌اندازی می‌شود.

مرتضی عابد لنگرودی، با انتقاد از عدم پیگیری رسانه‌ها از روند کار مسئولان و قول‌های داده شده آنها افزود: از رسانه‌ها انتظار می‌رود بر کار مسئولان نظارت بیشتری داشته باشند تا این افراد بودجه‌ها را در راستای محرومیت‌زدایی واقعی صرف کنند.

وی رسانه‌ها را بهترین ناظر بر عملکرد مجریانی که در انجام امور تعلل می‌کنند دانست.

این مسئول دو چشم‌انداز سازمان بسیج دانشجویی را برشمرد و یادآور شد: تربیت مدیران اجرایی انقلاب و محرومیت‌زدایی از جمله اهداف سازمان بسیج دانشجویی است.

وی خاطرنشان کرد: امسال دانشجویان در اردوهای جهادی در قالب محورهای خدماتی عمرانی، بهداشت و درمان، آموزش، اشتغال و اقتصاد به وسیله کارگروه اداره پشتیبانی به روستاهای محروم اعزام می‌شود.

عابد لنگرودی، به فعالیت گروه‌های جهادی شهدای هسته‌ای اشاره کرد و گفت: این گروه جهادی نیمه دوم شهریورماه امسال به پنج روستا از توابع رحمت‌آباد و بلوکات شهرستان رودبار برای انجام کارهای عمرانی اعزام می‌شوند.

وی یادآور شد: دفراز، پلنگ‌دره، استخرگاه، مخ‌شهر و رشید از جمله روستاهایی هستند که در این بخش مورد خدمات‌رسانی قرار می‌گیرند.

دبیر اجرایی سازندگی سازمان بسیج دانشجویی گیلان، نصب منبع آب با ظرفیت 120هزار لیتری در روستای «دفراز» را از جمله فعالیت‌های عمرانی در این روستا خواند.

به گزارش فارس، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی جهادی در استان تا سال آینده، ترمیم و بازسازی مساجد در روستاها، پل‌سازی و خدمات‌رسانی به روستاهای محروم طبق نیاز آن روستاها از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

برخی از مسئولان نیز خواستار همکاری بیشتر دیگر مدیران استانی با فعالیت‌های جهادی دانشجویان در راستای محرومیت‌زدایی شدند.

در این جلسه روند طولانی اداری و کاغذ بازی‌ها، مناقصه خدمات و اجرای آنها در مناطق محروم نیز از جمله موانع افزایش کیفیت محرومیت‌زدایی در روستاها عنوان شد.

سال گذشته، حدود 960 دانشجو در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم استان گیلان اعزام شده بودند.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد