صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حجت الاسلام قائمی در فتنه‌ 88 همچون سدی محکم در مقابل مخالفان ولایت ایستاد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دولت نباید در مسیر ریل‌گذاری شده فتنه‌گران حرکت کند. حجت‌الاسلام سیدکاظم میرحسینی‌اشکوری در مراسم سومین روز درگذشت عالم متقی و مجاهد پرهیزکار ابوالشهدا حجت‌الاسلام قائمی در مسجد شهدای روستای «آزارکی» بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر، اظهار کرد: عالم مجاهد و روحانی وارسته حجت‌الاسلام قائمی از حامیان و مدافعان واقعی دین و […]

کد خبر : 12707 | 8:50 ق.ظ | ۱۱ آبان , ۱۳۹۳

قائمی58

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دولت نباید در مسیر ریل‌گذاری شده فتنه‌گران حرکت کند.

حجت‌الاسلام سیدکاظم میرحسینی‌اشکوری در مراسم سومین روز درگذشت عالم متقی و مجاهد پرهیزکار ابوالشهدا حجت‌الاسلام قائمی در مسجد شهدای روستای «آزارکی» بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر، اظهار کرد: عالم مجاهد و روحانی وارسته حجت‌الاسلام قائمی از حامیان و مدافعان واقعی دین و نظام و جزو افتخارات گیلان بود.

وی انقلابی ماندن و ولایت‌مداری را از شاخصه‌های این روحانی مبارز دانست و افزود: حجت‌الاسلام قائمی از یادگاران قیام 15 خرداد و همرزم شهید یونس رودباری بود و در جریان حادثه فیضیه در سال 42 که بسیاری از طلاب توسط ساواک به خاک و خون کشیده شدند حضور فعال داشت و مردانه با آنها جنگید و چند نفر از عناصر ساواک را به درک واصل کرد.

استاد حوزه و دانشگاه به تبیین ابعاد شخصیتی این روحانی مجاهد پرداخت و گفت: زندگی سراسر مبارزه و مجاهده مرحوم قائمی به دور از بیراهه‌های سیاسی و انحراف‌های فکری است.

وی ایمان و اخلاص، علم و تقوا و مردمی بودن را از ویژگی‌های حجت‌الاسلام قائمی بیان کرد و یادآور شد: حجت‌الاسلام قائمی در برابر خداوند تسلیم محض بود و علاقه و ارادت خاصی نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داشت و از کبر و غرور منزه بود و با توده مردم به‌ویژه قشر مستضعف و محروم رابطه نزدیکی داشت و به یاری آنها می‌شتافت.

میرحسینی‌اشکوری با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام قائمی امتحان خود را در برهه‌های خطیر و بحران‌های دشوار انقلاب پس داد، تصریح کرد: وی در جنگ تحمیلی نیز با تقدیم دو فرزند و یک داماد شهید و پنج فرزند جانباز، دینداری و ولایت‌مداری خود را به اثبات رساند و این حالت را تا پایان عمر خود حفظ کرد.

وی ادامه داد: مرحوم قائمی در زمان فتنه بنی‌صدر و منافقان و فتنه‌گران 88 همواره به عنوان سدی محکم در مقابل جریان‌های مخالف نظام و ولایت قرار داشت.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حجت‌الاسلام قائمی را باید الگوی اصولگرا و یک انسان عاشورایی نامید و خاطرنشان کرد: مرحوم قائمی در ایام عزای حسینی به لقاء‌الله پیوست.

وی فتنه‌گران را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: برخی از بزرگان خودشان مخالف فتنه‌گران بودند اما فرزندانشان از حامیان فتنه محسوب می‌شدند، برخی خودشان به همراه تمام اعضای خانواده از حامیان فتنه بودند و هنوز هم تبری و برائت خود را از فتنه‌گران 88 اعلام نکرده‌اند.

میرحسینی‌اشکوری تشبیه سران فتنه به «حر» را اشتباهی فاحش خواند و خاطرنشان کرد: سران فتنه را باید به «عمر سعد» تشبیه کرد چرا که حر با موعظه امام برگشت و توبه کرد و در رکاب امام به شهادت رسید اما عمر سعد بی‌توجه به مواعظ امام حسین (ع) به عمارت ری می‌اندیشید و مقابل امام ایستاد، چنان که سران فتنه بی‌توجه به سخنان رهبری و اتمام حجت ایشان با بیانیه‌های تند عده‌ای را به فتنه‌گری تشویق می‌کردند.

این نویسنده و پژوهشگر با تاکید بر اینکه نباید نصیحت و موعظه امام (ع) را با مذاکره اشتباه گرفت، تصریح کرد: اگر امام حسین (ع) می‌خواست مذاکره کند باید با یزید و ابن زیاد مذاکره می‌کرد نه با عمر سعد که یک مامور و مزدور بود و از خود اختیاری نداشت.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) از ابتدای حرکت خود به اطرافیان و یاران خود همواره گوشزد می‌کرد که این راه بدون برگشت بوده و شهادت سرانجام این مسیر است در حالی که این بیان امام با روح مذاکره منافات دارد.

میرحسینی‌اشکوری با انتقاد از برخی سیاست‌های اخیر دولت متذکر شد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند فتنه و فتنه‌گران از خطوط قرمز نظام است بنابراین دولتی که شعار اعتدال می‌دهد نباید در مسیر ریل‌گذاری شده فتنه‌گران حرکت کند.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد