صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حجت الاسلام معتمد: دکتر رحمدل یار صادق انقلاب بود

نماینده ولی فقیه در گیلان دکتر رحمدل را یار صادق انقلاب دانست و گفت: الگوی دکتر رحمدل، علامه مطهری بود. حجت الاسلام عزت‌اله معتمد، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، در مراسم گرامیداشت دکتر غلامرضا رحمدل، 30 فروردین در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا(صلی الله علیه و آله و سلم) با اشاره به فرا رسیدن […]

کد خبر : 16127 | 3:24 ب.ظ | ۳۱ فروردین , ۱۳۹۴

f64iddku

نماینده ولی فقیه در گیلان دکتر رحمدل را یار صادق انقلاب دانست و گفت: الگوی دکتر رحمدل، علامه مطهری بود.

حجت الاسلام عزت‌اله معتمد، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، در مراسم گرامیداشت دکتر غلامرضا رحمدل، 30 فروردین در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا(صلی الله علیه و آله و سلم) با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم، اظهار کرد: شهید مطهری شخصیتی بود که بیش از 30 سال در شعاع تعلیمات امام خمینی(رحمه الله علیه) و علامه طباطبایی کسب دانش کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: علامه مطهری در میادین علم و دانش به جایگاهی رسید که آیت الله بها الدینی، اعجوبه عرفان و معنویت، وی را به سبب تهذیب نفس و ایمان، آیت اخلاق و عرفان نامیدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، شهید مطهری را معمار بنای فکری انقلاب اسلامی ایران خواند و خاطرنشان کرد: تبحر و تسلط ایشان در علوم عقلی و اسلامی بی نظیر بود.

وی اذعان کرد: علامه مطهری دارای نگرش عمیقی به جامعه، تاریخ، ضرورت‌های اجتماعی بود و این عوامل در دکتر رحمدل نیز وجود داشت.

معتمد با بیان اینکه علامه مطهری الگوی دکتر رحمدل بود، گفت: علامه مطهری نه تنها هیچگاه از زمان منقطع نشد بلکه حتی یک لحظه از زمان فاصله نگرفت.

 وی تاکید کرد: آثار علامه مطهری ریشه در مقتضیات داشت و نخبگان و اساتید دانشگاهی نیاز باید با تاسی به ایشان پیشرفت‌های علمی را در دانشگاه مبتنی بر دین و آموزه‌های معرفتی قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان اضافه کرد: جامعه دانشگاهی نیازمند توجه به این رویکرد علامه مطهری یعنی درک ضرورت‌ها و نیازهای جامعه است.

وی با بیان اینکه علامه مطهری با زبان زمان سخن می‌گفت و با لهجه عصر می‌نوشت، افزود: علامه مطهری در عصر دین گریزی توانست کاری با آثار خود انجام دهد که ثمره‌اش حفظ دین جوانان را تا به امروز باشد.

معتمد، شیوه ثابت اندیشیدن و هماهنگی نگرش‌ها و بینش‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اعتقادی بر محور دین را از مشخصه‌های آثار شهید مطهری برشمرد و گفت: علامه مطهری در برابر طوفان اندیشه‌های انحرافی ایستاد و پرچمدار مبارزه با انحراف بود.

وی یادآور شد: این نکته را دکتر رحمدل از علامه مطهری فرا گرفته بود و در آثار خود به کار بست.

 نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: دکتر رحمدل در سایه تهذیب و تقوا بین علم و معرفت پیوند زد و در سایه همین پیوند در ابعاد مختلف مدیریتی، علمی و پژوهشی و عرصه‌های معرفتی و بصیرتی اندیشمندانه عمل کرد.

 حجت الاسلام معتمد، دکتر رحمدل را یار صادق انقلاب معرفی کرد و گفت: روح آزاداندیش و شیوه اندیشه وی در مسائل دینی و معرفتی تشابهات زیادی به علامه مطهری داشته است.

غلامرضا رحمدل در سال 1330 در لاهیجان بدنیا آمد. وی دارای دکتری رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تربیت مدرس در سال 1371 و عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشگاه گیلان بود. دکتر رحمدل اولین کرسی استادی دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه گیلان را در اختیار داشت و آثار مختلفی را در حوزه ادبیات فارسی، شعر، پژوهش‌های دینی و مذهبی، دفاع مقدس و عاشورا به چاپ رسانده بود.آثار او علاوه بر چاپ در قالب بیش از۱۰ ‪ کتاب مستقل، در نشریات معتبر کشور نیز منتشر شده است.

مرکز پژوهشی گیلان شناسی دانشگاه گیلان یادگار ماندگار آن استاد فقید است. بسیاری از اساتید فعلی گروه ادبیات دانشگاه های گیلان و آزاد رشت از شاگردان غلامرضا رحمدل هستند.

برنده مسابقه شعر جنگ و دریافت نامه افتخار از وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مهر ماه 1360، دریافت دیپلم افتخار 8 سال دفاع مقدس از معاونت فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا در سال 1368 ، احراز مقام نخست در دومین جشنواره سراسری دانشگاهیان ایران ویژه عزت و افتخار حسینی بهمن ماه 1381، احراز مقام سوم در مسابقه سراسری عباس(علیه السلام) باب الحوائج در بخش مقاله خرداد ماه1383، برگزیده کتاب سال دفاع مقدس در سال 1386 کتاب گذاره‌های چاه و آه، برگزیده مسابقه نقد کتاب سال در 1386 با نام نگاهی به نقد ادبی، از سوی سرای اهل قلم بخشی از مقام‌های علمیست که این استاد برجسته در طول دوران پربار و شریف زندگی خویش آنها را کسب کرده است.

آثار استاد غلامرضا رحمدل 5 کتاب در زمینه تاریخ اسلام، 5 کتاب در زمینه ادبیات فارسی و 28 مقاله چاپ شده است.

دکتر غلامرضا رحمدل شاعر، نویسنده و پژوهشگر سرشناس گیلانی عصر سه شنبه 25 فروردین 1388 در سن ‪ سالگی در بیمارستان گلسار رشت درگذشت.

mf9dgwv3

u7vr5vlq

1ynkrrfi.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد