صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه ها، از برکات انقلاب اسلامی است

دبیر علمی همایش ملی «کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره‌های رضوی» استفاده از حق آزادی بیان را از برکات انقلاب دانست و افزود: یکی از بهترین صورت‌های استفاده از آزادی بیان و قلم برگزاری مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی است. ابراهیم قاسمی‌روشن، دبیر علمی همایش ملی «کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره‌های رضوی» در حاشیه برگزاری این همایش که روز […]

کد خبر : 16655 | 11:57 ق.ظ | ۳۰ اردیبهشت , ۱۳۹۴

کرسی آزاداندیشی ۱۱

دبیر علمی همایش ملی «کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره‌های رضوی» استفاده از حق آزادی بیان را از برکات انقلاب دانست و افزود: یکی از بهترین صورت‌های استفاده از آزادی بیان و قلم برگزاری مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی است.

ابراهیم قاسمی‌روشن، دبیر علمی همایش ملی «کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره‌های رضوی» در حاشیه برگزاری این همایش که روز گذشته، ۲۸ اردیبهشت در دانشگاه گیلان برگزار شد، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، اظهار کرد: به دنبال گسترش مناظرات در مجامع علمی، دانشجویان باید با هنجارها، آداب و اسلوب مناظره و کرسی‌های آزاداندیشی آشنا شوند.

وی استفاده از حق آزادی اندیشه، بیان و قلم را از برکات و ثمرات مهم انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: یکی از بهترین صورت‌های استفاده از آزادی بیان و قلم برگزاری مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی است و چه زیباست که طرفین با افکار و آرای متفاوت در مباحث چالش‌برانگیز با هم به گفت‌وگو و مناظره بنشینند، زیرا در این گفتگوهاست که حق از باطل روشن می‌شود.

مدیرگروه معارف و الهیات دانشگاه گیلان با تأکید بر رعایت شرایط و آداب مناظره جهت برگزاری هدفمند و تاثیرگذار مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی در مراکز علمی به ویژه دانشگاه، تصریح کرد: بهترین الگوها برای شناخت هنجارها، روش‌ها و اسلوب مناظرات، ائمه معصومین(ع) هستند، زیرا عاری از خطا و گناه و اشتباه در همه عرصه‌ها بودند. به جهت موقعیت زمانی عصر امام رضا(ع)، مخالفین و دشمنان می‌خواستند با مناظرات علمی و اعتقادی جایگاه علمی امام را پایین بکشند، اما امام رضا(ع) همواره پیروز میدان مناظره بود؛ لذا اگر بخواهیم شیوه‌های مناظره را بشناسیم باید سراغ معصومین(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) برویم و از مناظرات حضرت درس بگیریم.

دبیر علمی همایش ملی «کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره‌های رضوی» با بیان اینکه دانشگاه گیلان در صدد برآمد پیش از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، ابتدا به شناسایی الگوها بپردازد، خاطرنشان کرد: به تناسب این هدف‌گذاری، کمیته علمی همایش متشکل از ۸ نفر هیئت علمی و ۹ داور شکل گرفت.

قاسمی‌روشن از ارسال ۴۰ مقاله از دانشجویان سراسر کشور به دبیرخانه همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: هر مقاله توسط دو داور مورد ارزیابی قرار گرفت و با معدل‌گیری از مجموع امتیازات، در نهایت ۲۱ مقاله انتخاب شد که ۱۴ مقاله به صورت پوستر و ۷ مقاله به صورت شفاهی ارائه گردید.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد