صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






وظیفه اساسی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ثبت لحظه‏ های انقلاب اسلامی است

روز هفتم‌تیر به عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هفتم‌تیر، همه‌ساله برای نسل جوان زنده نگهداشته شده وامسال نیز به نیکی و خوبی این مراسم برگزار خواهد شد. حادثه شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یاران باوفایش در دفتر حزب جمهوری اسلامی، ذهن و ضمیر علاقه مندان تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی را […]

کد خبر : 17485 | 12:20 ب.ظ | ۱۰ تیر , ۱۳۹۴

آبخضر14

روز هفتم‌تیر به عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هفتم‌تیر، همه‌ساله برای نسل جوان زنده نگهداشته شده وامسال نیز به نیکی و خوبی این مراسم برگزار خواهد شد.

حادثه شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یاران باوفایش در دفتر حزب جمهوری اسلامی، ذهن و ضمیر علاقه مندان تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی را به مرور، بازنگری و پژوهش وا می دارد تا با توجه ژرف اندیشانه نسبت به ابعاد مختلف و زوایای عبرت آموز آن، درسهای نهفته در ان کشف و در اختیار تمامی دوستداران انقلاب اسلامی قرار دهد.

انجام گفتگوهای هدفمند با افرادی که در برهه های مختلف انقلاب اسلامی در کنار یاران با وفای انقلاب، در راستای نیل به اهداف آغازگران این راه مبارک به انجام وظایف و مسئولیت های خطیر خود می پرداختند حائز اهمیت فراوان است.

خواندن خاطره ها، توصیه ها و راهکارهای این عزیزان همواره تأمل برانگیز و راهگشاست. پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با انگیزه ثبت و ضبط خاطرات و اندیشه های این افراد در راستای ارائه آن به مردم فهیم و خداجوی ایران اسلامی گفتگویی را با جناب آقای اصغر آب خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ترتیب داده است.

در این گفتگو که در فضایی صمیمی به انجام رسیده است موضوعاتی از قبیل شرایط اجتماعی، سیاسی زمان بروز حادثه و شیطنت های استکبار جهانی و نقش و تأثیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسداشت شایسته یاد و خاطره شهدای گرانقدر حزب جمهوری اسلامی مطرح شده است. گزارشی از این گفتگو تقدیم می شود.

 *******

اصغر آب خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت سالگرد فاجعه هفتم تیر در گفتگویی اظهار داشت: زمان وقوع فاجعه هفتم تیر بسیار شرایط خاصی در جامعه حاکم بود از طرفی بنی صدر بی کفایتی سیاسی خود را نشان داده و این موضوع از طرف مجلس تایید شده بود و حامیان بزرگ بنی صدر یعنی مجاهدین خلق نیز با شعارهایی که بوی نفاق می داد در صحنه بودند درست در همان ایام مقابله منافقین با جمهوری اسلامی کاملا مشهود بود از طرف دیگر جریان حمله مسلحانه ۳۰ خرداد منافقین در خیابان های تهران و سو قصد به مقام معظم رهبری در ۶ تیرماه و فردای آن روز فاجعه هفتم تیر شکل گرفت فاجعه ای عمیق و غم بار برای ملت بود.

وی تصریح کرد :در میان یاران و معتمدین امام شهید بهشتی، فقیه مسلم روزگار خود بود که از علوم اقتصاد، فقه و… اطلاع داشت به همین منظور بررسی جایگاه شهید بهشتی از چند منظر قابل تأمل است. از سویی شهید بهشتی، فقیهی بزرگ و ارزنده بود، از طرفی مسئولیت قوه قضائیه را برعهده داشت و نمی توان نقش بی‌بدیل ایشان در تدوین قانون اساسی به ویژه مواد مترقی “ولایت فقیه” از یادگارهای آن بزرگوار بود را نادیده گرفت. از این‌رو می‌توان گفت که در آن برهه از انقلاب اسلامی ، شهید مظلوم دکتر بهشتی یکی از برجستگان انقلاب و نظام بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهمترین دلیل وقوع حادثه هفتم تیر را ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: تصور خام منافقین براین اساس بود که شخص شهید بهشتی ،نفر اول قوه قضائیه، ۴ وزیر فعال و پر کار دولت ،حدود ۴۰ نماینده مجلس در این جلسه حضور دارند و از این طریق به سه قوای مقننه ،مجریه و قضائیه ضربه خواهند زد و عملاً نظام کارایی خود را از دست می‌دهد . اما بر خلاف تصوراتشان فردای فاجعه امام، رئیس قوه قضائیه را مشخص نمود ،نمایندگان مجلس اگرچه مجروح بودند در جلسه حضور پیدا کردند و مجلس را به حد نصاب رساندند و تمام این وقایع نشان دهنده کوته فکری و تحلیل های نادرست منافقین بوده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : اگرچه منافقین به دنبال ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و ما در فاجعه هفتم تیر بسیاری از نیکان ،پاکان و وفادارترین های نظام را از دست دادیم اما تبعات سنگینی که منافقین در پی رسیدن به آنها بودند عملی نشد و حتی مراسم شهدای هفتم‏ تیر نیز به رفراندومی برای وفاداری مردم نسبت به نظام و دشمنی بیشتر با آمریکا و صهیونیست و تروریست‌ها تبدیل شد و تمامی این حوادث موجبات وحدت بیشتر مردم را فراهم کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسخ به این سوال که حزب جمهوری اسلامی چه نقشی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشت که منافقین اعضای این حزب را به شهادت رساندند گفت : نظام نوپای انقلاب اسلامی با پاسخ آری مردم آغاز شد در سال های اولیه بعد از انقلاب تشکل و احزاب منسجم و شکل گرفته‏ ای وجود نداشت. در این میان افرادی در کنار هم قرار گرفتند که در رأس آن فقیهی بزرگ همچون شهید بهشتی قرار داشت ، بنابراین حزب جمهوری اسلامی مرکز تجمع نیروهای مخلص انقلابی بود و از سویی تامین نیروی انسانی برای مرکز مهم نظام را بر عهده گرفت .

وی افزود : در این شرایط، حزب جمهوری اسلامی مورد هدف دشمنان قرار داشت. منافقین به عنوان عناصر و ابزار دست عوامل استکباری این مأموریت را بر عهده گرفتند. آنها علاوه بر دروغ‌پراکنی و شایعه در تخریب چهره‌های انقلاب اسلامی، از ۳۰خرداد ۶۰ عملاً دست به اسلحه برده و با نیروی انقلاب درگیر شدند. ترور، انفجار در معابر و اماکن عمومی هم جزئی از وظیفه آنان بود. از جمله در موضوع انفجار حزب جمهوری اسلامی ایران و به شهادت رساندن شهید مظلوم دکتر بهشتی و ۷۲ یار انقلاب و رهبری، منافقین به مأموریت تروریستی و وابستگی خود به شیطان بزرگ عمل کردند و با انفجار حزب جمهوری اسلامی، عملاً به مخالفین مسلح نظام درآمدند.

آب خضر در پایان پیرامون نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تبیین اهمیت موضوع به عنوان یکی از نقاط عطف تاریخ جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با درک دقیق، حساس و لحظه‌شناسانه، این حادثه و روز بزرگ را به عنوان یکی از ایام ‌الله سال شناخته و بر خود وظیفه دانسته که در سی و چهار سال گذشته با گرامیداشت و برپایی مراسم مختلف، این روز را بزرگ بشمارد و با برپایی مراسم در تهران و سراسر کشور، این ایام‌الله را یادآوری کند. نسل‌های بعداز هفتم‌تیر، هرساله شاهد بوده‌اند که محل انفجار و مشهد شهیدان، محل تجمع دلدادگان شهیدان و مردمی وفادار است. در تهران و سراسر کشور، روز هفتم‌تیر به عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هفتم‌تیر، همه‌ساله زنده نگهداشته شده وامسال نیز به نیکی و خوبی این مراسم برگزار خواهد شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد