صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در اجرای برنامه‌ها موفق بوده است

گفتگو با دکتر غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی مقام معظم رهبری: گیل شورا: لطفاً درباره تاریخچه شکل‌گیری فتنه توضیحی بفرمایید. واژه فتنه در قرآن مجید و نهج‌البلاغه بارها ذکر شده است و معانی مختلفی دارد. در معنای اجتماعی به معنی بلوا و آشوب اجتماعی است که تشخیص حق از باطل در آن برای همگان ممکن […]

کد خبر : 17773 | 9:12 ق.ظ | ۶ مرداد , ۱۳۹۴

حدادعادل ۴۳

گفتگو با دکتر غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی مقام معظم رهبری:

گیل شورا: لطفاً درباره تاریخچه شکل‌گیری فتنه توضیحی بفرمایید.

واژه فتنه در قرآن مجید و نهج‌البلاغه بارها ذکر شده است و معانی مختلفی دارد. در معنای اجتماعی به معنی بلوا و آشوب اجتماعی است که تشخیص حق از باطل در آن برای همگان ممکن نیست. در بحبوحۀ فتنه خیلی‌ها گیج می‌شوند که البته بعدها معلوم می‌شود که ریشه و منشأ آن چه بوده است. چنین اتفاقی برای انقلاب ما در سال ۸۸ رخ داد. بعد از انتخابات سال ۸۸ یکی از نامزدها، مدعی تقلب در انتخابات شد و طرفداران او و عده‌ای از کسانی که به او رای داده‌ بودند، به خیابان‌ها ریختند ولی پشت صحنه دست‌هایی بود برای آشوب و تقریباً از همان ظهر روز جمعه این برنامه شورش و آشوب کلید خورد، زیر پوشش اعتراض به انتخابات و این برنامه شبیه برنامه‌هایی بود که تحت عنوان انقلاب‌های رنگین و مخملی توسط آمریکایی‌ها در بعضی کشورهای دیگر اجرا شده بود. مهمترین عنصر این فتنه، یعنی بهانه ای که در این فتنه مطرح بود تهمت تقلب به نظام جمهوری اسلامی بود که هیچ وقت از طرف مدعیان و فتنه‌گران به اثبات نرسید و آن‌ها به هیچ آزمونی برای راستی آزمایی تن ندادند اما بهانه به دست دشمنان قسم خورده نظام دادند که علیه جمهوری اسلامی با استفاده از این تهمت سوءاستفاده شود و در واقع دل دشمنان را شاد کردند و دوستان را آزردند و اگر استقامت رهبری و بصیرت ایشان نبود این ماجرا ممکن بود نتایج شوم ویرانگری برای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

گیل شورا: نقش رسانه‌های غربی در فتنه ۸۸ چگونه بود؟

رسانه‌های غربی در آن یک هفته اول که این جماعت در خیابان‌ها هر کاری می‌خواستند می‌کردند و مردم هم هنوز متوجه اصل ماجرا نبودند خیلی ذوق زده شده بودند بطوریکه در سراسر جهان شبکه رسانه‌ای وابسته به صهیونیست‌ها، فضا را طوری نشان می‌دادند که گویی یک انقلاب دیگر در ایران در حال شکل گیری است و هر اتفاقی را آن طور که دلشان می خواست منعکس می‌کردند. این‌هایی که در برابر کشتار هزاران هزار نفر در عراق و سوریه و یمن و جاهای دیگر خیلی خونسرد سکوت کرده اند آن موقع برای کشته شدن یک نفر در خیابان‌های تهران که آن اتفاق هم مشکوک بود، تبلیغات وسیعی را به راه انداخته بودند و در دانشکده‌هایشان کرسی به نام او تأسیس می‌کردند. در یک هفته‌ اول هماهنگ بودند به اصطلاح این فتنه یک پیوست تبلیغاتی داشت که آن بدست رسانه‌هاب غربی سپرده شده بود.

گیل شورا: نظرتان را پیرامون حضور مردم گیلان در یوم الله ۸ دی سال ۸۸ و مراسم بزرگداشت آن روز در سال ۹۲ که حضرتعالی به عنوان سخنران حضور داشتید بیان بفرمایید.

۹ دی یا برای شما گیلانی‌ها ۸دی یک حرکت خودجوش مردمی بود. فتنه‌گران در عاشورای همان سال یعنی دو سه روز قبل از ۹ دی در حالی که مردم سرگرم عزاداری بودند، به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین اهانت کردند. در کنار بقیه اجتماعات به خیابان‌ها آمدند و باز همان حرف‌ها و شعارهای خودشان را تکرار کردند و آتش زدن‌ها و آشوب‌گری‌ها را ادامه دادند. شاید برخی از طراحان‌ نقشه های فتنه گران فکر می‌کردند چون در سال ۵۷ در روز تاسوعا و عاشورا مردم توانستند پایه‌های نظام طاغوت را متزلزل کنند، حال اگر این‌ها هم در روز تاسوعا و عاشورا به میدان بیایند یک اتفاقی می‌افتد. بله، اتفاق افتاد اما برعکس  شد. مردم که از خرداد تا دی ماه صبر کرده بودند به یکباره کاسه صبرشان سرریز شد و با بصیرتی که داشتند چشم فتنه را کور کردند.

در واقع بصیرت مردم باعث کوری چشم فتنه شد. مردم در همه جای ایران به صورت خودجوش بغضشان ترکید و در رشت یک روز زودتر، در روز هشتم دی ماه این راهپیمایی عظیم برگزار شد و در نهم دی ماه در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر برگزار گردید و یوم الله ۹ دی نماد بصیرت ملت ایران و اراده مردم ایران برای مقابله با فتنه‌گران شد. یوم الله ۹ دی یک مدال افتخار شد برای همه ملت که نشان دادند انقلاب را ارزان بدست نیاورده اند که هر کسی تهمتی به این انقلاب بزند و بعد هرکاری دلش خواست انجام دهد و هر اهانتی خواست بکند و مردم هم سکوت کنند. نشانه بی اعتباری این تهمت همین بود که در انتخابات ریاست جمهوری بعدی با اختلاف سیصد هزار رأی یعنی ۷ دهم درصد، رئیس جمهور جدید انتخاب شد و شورای نگهبان تایید کرد. و همه کسانی که نوبت قبل ۱۱ میلیون تفاوت رای را به تقلب مربوط می‌کردند این بار خیلی راضی بودند و بر صحت انتخابات گواهی می‌دادند. در صورتی که هر دو انتخابات را یک دولت برگزار کرده بود. این نشان دهنده این بود که نظام اسلامی هم در انتخابات سال ۹۲ رأی مردم را حق‌الناس می‌دانست و هم انتخابات سال ۸۸ و هم در همه انتخابات‌ برگزار شده.

مردم هر ساله سالروز حماسه خودشان را در ۸ دی و ۹ دی گرامی می‌دارند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب توصیه فرمودند ۹ دی را نباید به فراموشی بسپاریم. خوشبختانه مردم گیلان هم این یاد و یادگار را عزیز داشتند و بنده هم یکبار به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان موفق به حضور در مراسم سالروز بزرگداشت حماسه ۸ دی شدم و از مشاهده جمعیتی که به میدان آمده بودند شگفت زده شدم و بر احترامم نسبت به مردم شهید پرور گیلان افزوده شد.  همچنین به یاد دارم وقتی تلویزیون در سال ۹۲ اجتماع پرشور مردم شهر رشت به مناسبت گرامیداشت هشتم دی را پخش کرد خود این اجتماع محرک مردم سایر استان ها شد که فردای آن روز یعنی ۹ دی با شور و شوق بیشتری به صحنه بیایند. به هر حال برای مردم متدین، فهیم، با بصیرت و انقلابی استان گیلان آرزوی توفیق روزافزون می‌کنم.

۸ دی ۴۳

گیل شورا: عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان را چگونه ارزیابی می‌کنید و این هماهنگی در برگزاری مناسبت های انقلابی چقدر اهمیت دارد؟

پس از آزمون و خطاهایی که قبل و سال های اول پیروزی انقلاب اسلامی در برگزاری تظاهرات و راهپیمایی‌ها داشتیم، دست اندرکاران و مدیران انقلاب به این نتیجه رسیدند که با تاسیس یک نهاد زحمت مردم را کم کنند و یک نهادی باشد که مردم را راهنمایی کند و مقدمات با شکوه برگزار شدن مناسبت های انقلاب اسلامی را فراهم آورد تا از نظر کمی و کیفی موثرتر برگزار شوند. خوشبختانه امروز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور موفق بوده و یکی از نهادهای محترم و خدمتگزار انقلاب اسلامی است و آنچه ما در استان گیلان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان دیدیم جز این نبوده است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد